Keskusta haluaa selvityksen toisen asteen koulutuksen kohtalosta

Keskusta Uutiset

Eduskunta keskusteli keskiviikkona opposition jättämästä koulutusvälikysymyksestä. Välikysymyksen ensimmäinen allekirjoittaja oli Keskustan kansanedustaja Tuomo Puumala.

Keskustan mukaan epätietoisuus aiheuttaa ihmisissä huolta tulevaisuudesta ja heikentää luottamusta. Vastauksia odottavat niin oppilaat, vanhemmat, kuntien päättäjät kuin opettajat.

– Varsinkin lähilukioilla on kokoaan suurempi merkitys. Lukio on voitava käydä kotoa käsin ja ammatillisen koulutuksen verkon on oltava alueellisesti kattava, kansanedustaja Ari Torniainen totesi Keskustan ryhmäpuheenvuorossa.

Puumala esitti toisen asteen koulutuksen leikkauspaketin vaihtoehdoksi työelämälähtöisyyden vahvistamista, koulutuksen päällekkäisyyksien karsimista ja tietojärjestelmien yhtenäistämistä.

Tehdään aluevaalit kaikille tutuiksi kyselemällä ja vastaamalla. Mitä tarkoittaa esim. Sote-palvelupiste? Onhan Keskusta linjannut, että jatkossa jokaisessa kunnassa pitää olla vähintään yksi Sote-palvelupiste. Lähetyksessä vieraana ovat valtiosihteeri, Sote-asiantuntija Maria Kaisa Aula ja kutsuttuna asiantuntijana Väestöliiton toimitusjohtaja, Sosten hallituksen puheenjohtaja Eija Koivuranta. Ohjelman juontaa Keskustan poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen.
23.9.2021 / K-Studio
Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: EU:n puolustuspolitiikka ei enää voi olla pelkkiä juhlapuheita
Pelkkä ulko- ja turvallisuuspoliittinen puhe ei EU:lta enää riitä. Nyt tarvitaan konkreettisia toimia. EU:lla on tässä näytönpaikka, keskustan varapuheenjohtaja ja EU:n puolustuspolitiikasta väitöskirjaa tekevä Riikka Pakarinen toteaa.
18.9.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta haluaa selvityksen toisen asteen koulutuksen kohtalosta