Keskusta haluaa selvityksen toisen asteen koulutuksen kohtalosta

Keskusta Uutiset

Eduskunta keskusteli keskiviikkona opposition jättämästä koulutusvälikysymyksestä. Välikysymyksen ensimmäinen allekirjoittaja oli Keskustan kansanedustaja Tuomo Puumala.

Keskustan mukaan epätietoisuus aiheuttaa ihmisissä huolta tulevaisuudesta ja heikentää luottamusta. Vastauksia odottavat niin oppilaat, vanhemmat, kuntien päättäjät kuin opettajat.

– Varsinkin lähilukioilla on kokoaan suurempi merkitys. Lukio on voitava käydä kotoa käsin ja ammatillisen koulutuksen verkon on oltava alueellisesti kattava, kansanedustaja Ari Torniainen totesi Keskustan ryhmäpuheenvuorossa.

Puumala esitti toisen asteen koulutuksen leikkauspaketin vaihtoehdoksi työelämälähtöisyyden vahvistamista, koulutuksen päällekkäisyyksien karsimista ja tietojärjestelmien yhtenäistämistä.

Keskustan ryhmäpuheenjohtaja Juha Pylväs: Sotea todella tarvitaan
Viidentoista vuoden valmistelun jälkeen ollaan vihdoin saamassa aikaan uudistus, jota todella tarvitaan. Tämä päivä (15.6.2021) jää aikakirjoihin suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan kehittämisessä, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo.
15.6.2021 / Uutiset
Maanantai-iltana palataan vielä vaaleihin ja sen tunnelmiin. Klo 18 alkavassa lähetyksessä käydään puoluesihteeri Riikka Pirkkalaisen ja puolustusministeri, kansanedustaja Antti Kaikkosen kanssa vaalituloksen kimppuun.
14.6.2021 / K-Studio
Keskustan kuntavaalivalvojaisia järjestetään ympäri Suomen eri kunnissa. Puolue ei järjestä varsinaisia vaalivalvojaisia vaan etkot, joissa vieraillaan keskustalaisissa vaalivalvojaisissa ympäri Suomen ja kuullaan puheenjohtaja Annika Saarikon haastattelu. Lähetyksen juontaa Keskustan viestintäpäällikkö, toimittaja Laura Ruohola. Musiikista vastaa Eetu Viinikka. Tervetuloa seuraamaan suoraa lähetystä!
13.6.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta haluaa selvityksen toisen asteen koulutuksen kohtalosta