Keskusta haluaa selvityksen toisen asteen koulutuksen kohtalosta

Keskusta Uutiset

Eduskunta keskusteli keskiviikkona opposition jättämästä koulutusvälikysymyksestä. Välikysymyksen ensimmäinen allekirjoittaja oli Keskustan kansanedustaja Tuomo Puumala.

Keskustan mukaan epätietoisuus aiheuttaa ihmisissä huolta tulevaisuudesta ja heikentää luottamusta. Vastauksia odottavat niin oppilaat, vanhemmat, kuntien päättäjät kuin opettajat.

– Varsinkin lähilukioilla on kokoaan suurempi merkitys. Lukio on voitava käydä kotoa käsin ja ammatillisen koulutuksen verkon on oltava alueellisesti kattava, kansanedustaja Ari Torniainen totesi Keskustan ryhmäpuheenvuorossa.

Puumala esitti toisen asteen koulutuksen leikkauspaketin vaihtoehdoksi työelämälähtöisyyden vahvistamista, koulutuksen päällekkäisyyksien karsimista ja tietojärjestelmien yhtenäistämistä.

Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan eduskuntavaalistartissa 27.1.2023
Keskusta on puolue, joka tarjoaa välittämistä ilman holhoavaa vasemmistolaisuutta ja hyvää taloudenpitoa ilman kovaa oikeistolaisuutta. Meille isänmaallisuus on ylpeyttä, joka ei kumpua toisen polkemisesta. Isänmaallisuutemme polttoainetta ei ole pelko, vaan usko siihen, että rakennamme turvallista muutosta. Eteenpäin on elävän mieli.
27.1.2023 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta haluaa selvityksen toisen asteen koulutuksen kohtalosta