Keskusta haluaa selvityksen toisen asteen koulutuksen kohtalosta

Keskusta Uutiset

Eduskunta keskusteli keskiviikkona opposition jättämästä koulutusvälikysymyksestä. Välikysymyksen ensimmäinen allekirjoittaja oli Keskustan kansanedustaja Tuomo Puumala.

Keskustan mukaan epätietoisuus aiheuttaa ihmisissä huolta tulevaisuudesta ja heikentää luottamusta. Vastauksia odottavat niin oppilaat, vanhemmat, kuntien päättäjät kuin opettajat.

– Varsinkin lähilukioilla on kokoaan suurempi merkitys. Lukio on voitava käydä kotoa käsin ja ammatillisen koulutuksen verkon on oltava alueellisesti kattava, kansanedustaja Ari Torniainen totesi Keskustan ryhmäpuheenvuorossa.

Puumala esitti toisen asteen koulutuksen leikkauspaketin vaihtoehdoksi työelämälähtöisyyden vahvistamista, koulutuksen päällekkäisyyksien karsimista ja tietojärjestelmien yhtenäistämistä.

Markus Lohi: Osakesäästötili muutettava sijoitussäästötiliksi
Keskustan varapuheenjohtaja ja talouspoliittisen työryhmän pj. Markus Lohi tukee voimakkaasti puheenjohtaja Saarikon torstaista avausta. ”Osakesäästötiliä on syytä laajentaa sijoitussäästötiliksi”, Lohi linjaa.
23.1.2021 / Uutiset
Keskustan varapj. Petri Honkonen: Twitterit hetkeksi kiinni?
Navalnyi-sekaannus laittaa kysymään, kannattaisiko meidän johto- ja vastuupaikoilla olevien pistää twitterit ainakin hetkellisesti kiinni ja hakeutua useammin saman pöydän ääreen keskustelemaan? Kansainvälisten ja kotimaisten mullistusten ajassa tämä ei ole aivan vähäpätöinen kysymys. Eikö meidän päättäjien tehtävä kuitenkin ole johtaa Suomea eikä somea?
22.1.2021 / Uutiset
Jos kaipaat tolkkua hulluun maailmaan ja vaihtoehtoa vastakkainasettelulle, tule netin äärelle torstaina 21. tammikuuta. Osana Keskustan eduskuntaryhmän talvikokousta Keskustan Annika Saarikko ja Antti Kurvinen keskustelevat netissä Matti Vanhasen ja Anu Vehviläisen kanssa politiikan käytös- ja toimintatavoista.
21.1.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta haluaa selvityksen toisen asteen koulutuksen kohtalosta