Tuomo puumala tumma puku miljöössä

Näin todetaan Keskustan tuoreessa liikuntapoliittisessa linjauksessa, jonka keskeinen tavoite ihmisten iästä riippumatta on se, että liikettä on lisättävä koko kansan parissa.

-Tulevalla vaalikaudella on käynnistettävä valtakunnallinen kärkihanke, joka huomioi liikkeen lisäämisen näkökulman kaikessa yhteiskunnallisessa päätöksenteossa. Keskusta esittää, että liikkeen lisääminen ja liikkumattomuuden vähentäminen on budjetoitava ilmiöpohjaisesti. Liikunnan ilmiöpohjainen budjetointi toimisi pilottina julkista hallintoa uudistettaessa sektori- ja hallinnonrajat ylittäväksi, sanoo työryhmää vetänyt kansanedustaja Tuomo Puumala.

Päättyvällä vaalikaudella toteutettu Liikkuva koulu -hanke on osoittautunut menestystarinaksi.

-Liikkuvan koulun kaltaisia toimintamalleja pitää saada jatkossa eri sektoreille kuten varhaiskasvatukseen, korkeakouluihin, työpaikoille ja vanhustenhuoltoon. Toimintamalleja käynnistettäessä pitää pyrkiä siihen, että niistä tulisi jatkossa pysyviä käytänteitä, jatkaa Puumala.

Keskustan mukaan liikunta pitää nähdä aiempaa vahvemmin myös elinkeinopoliittisesta näkökulmasta. Tavoitteeksi pitää asettaa 40 000 uutta liikunta-, hyvinvointi- ja liikuntamatkailualan työpaikkaa vuoteen 2030 mennessä.

-Yritysten kasvua ja uusien kasvuyritysten syntyä on tuettava käynnistämällä hyvinvointialaa tukeva kasvuohjelma, Puumala päättää.

Koko linjauksen voit lukea täältä: www.keskusta.fi/liikuntalinjaus

Annika Saarikko: Turpeessa muutos on nyt liian raju
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko kirjoittaa sunnuntaiaamun avoimessa kirjeessään aiheesta turve ja oikeudenmukaisuus. "Turpeessa muutos on nyt liian raju ja se ei ole hyvä alan yrittäjien kannalta, ei kotien lämmityksen kannalta, ei huoltovarmuuden tai turpeen muiden käyttötarpeiden kannalta", Saarikko sanoo.
18.4.2021 / Uutiset
Annikan kanssa on virtuaalinen keskusteluohjelma sivuillani. Huhtikuun puolivälissä saan vieraakseni Suomen tunneteimman yritysjohtajan, Jorma Ollilan. Annikan kanssa -tuokioiden tarkoituksena on tuoda sekä itselleni että teille uusia ajatuksia – hieman päivänpolitiikan keskustelua syvemmältä.
15.4.2021 / K-Studio
Annikan kanssa on virtuaalinen keskusteluohjelma sivuillani. Pääsiäisen jälkeen saan vieraakseni kaikille tutun juontajan ja toimittajan, Vappu Pimiän. Annikan kanssa -tuokioiden tarkoituksena on tuoda sekä itselleni että teille uusia ajatuksia – hieman päivänpolitiikan keskustelua syvemmältä. Odotan, että pääsemme Vapun kanssa keskustelussamme kevään korvalla muun muassa kotimaisen ruoan ja aivan varmasti myös perhearvojen äärelle!
8.4.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta: Jokaisella lapsella ja nuorella on oltava mahdollisuus maksuttomaan harrastustoimintaan!