Tuomo puumala tumma puku miljöössä

Näin todetaan Keskustan tuoreessa liikuntapoliittisessa linjauksessa, jonka keskeinen tavoite ihmisten iästä riippumatta on se, että liikettä on lisättävä koko kansan parissa.

-Tulevalla vaalikaudella on käynnistettävä valtakunnallinen kärkihanke, joka huomioi liikkeen lisäämisen näkökulman kaikessa yhteiskunnallisessa päätöksenteossa. Keskusta esittää, että liikkeen lisääminen ja liikkumattomuuden vähentäminen on budjetoitava ilmiöpohjaisesti. Liikunnan ilmiöpohjainen budjetointi toimisi pilottina julkista hallintoa uudistettaessa sektori- ja hallinnonrajat ylittäväksi, sanoo työryhmää vetänyt kansanedustaja Tuomo Puumala.

Päättyvällä vaalikaudella toteutettu Liikkuva koulu -hanke on osoittautunut menestystarinaksi.

-Liikkuvan koulun kaltaisia toimintamalleja pitää saada jatkossa eri sektoreille kuten varhaiskasvatukseen, korkeakouluihin, työpaikoille ja vanhustenhuoltoon. Toimintamalleja käynnistettäessä pitää pyrkiä siihen, että niistä tulisi jatkossa pysyviä käytänteitä, jatkaa Puumala.

Keskustan mukaan liikunta pitää nähdä aiempaa vahvemmin myös elinkeinopoliittisesta näkökulmasta. Tavoitteeksi pitää asettaa 40 000 uutta liikunta-, hyvinvointi- ja liikuntamatkailualan työpaikkaa vuoteen 2030 mennessä.

-Yritysten kasvua ja uusien kasvuyritysten syntyä on tuettava käynnistämällä hyvinvointialaa tukeva kasvuohjelma, Puumala päättää.

Koko linjauksen voit lukea täältä: www.keskusta.fi/liikuntalinjaus

Elinkeinoministeri Mika Lintilä: Luvitusta sujuvoittamalla vihreät investoinnit liikkeelle, ei kehystä venyttämällä
Elinkeinoministeri Mika Lintilä haluaa, että Suomen investointiympäristöstä tehdään Euroopan paras. Luvituksen sujuvoittaminen on ilmainen tapa saada yksityisiä investointeja ja työpaikkoja aikaiseksi tukemaan vihreää siirtymää ja uusteollistamista.
23.10.2021 / Uutiset
Yleisö kysyy, Annika vastaa. FB-livenä toteuttavaan lähetykseen yleisö voi laittaa kysymyksiään jo etukäteen tapahtuman keskustelussa tai suoran lähetyksen kommenttikentässä. Käsittelyssä tulevat aluevaalit ja ajankohtaiset poliittiset aiheet. Vähän kuin eduskunnan kyselytunnilla olisit.
21.10.2021 / K-Studio
Keskustan eduskuntaryhmä vetoaa rokotusten ottamisen puolesta
Keskustan eduskuntaryhmä vetoaa vakavasti suomalaisiin rokotusten ottamisen puolesta. Niin suojelee sekä itseään, läheisiään että muita kanssaihmisiään. Rokotukset ottamalla jokainen pystyy osaltaan vaikuttamaan suoraan myös siihen, että Suomi pysyy auki.
21.10.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta: Jokaisella lapsella ja nuorella on oltava mahdollisuus maksuttomaan harrastustoimintaan!