Tuomo puumala tumma puku miljöössä

Näin todetaan Keskustan tuoreessa liikuntapoliittisessa linjauksessa, jonka keskeinen tavoite ihmisten iästä riippumatta on se, että liikettä on lisättävä koko kansan parissa.

-Tulevalla vaalikaudella on käynnistettävä valtakunnallinen kärkihanke, joka huomioi liikkeen lisäämisen näkökulman kaikessa yhteiskunnallisessa päätöksenteossa. Keskusta esittää, että liikkeen lisääminen ja liikkumattomuuden vähentäminen on budjetoitava ilmiöpohjaisesti. Liikunnan ilmiöpohjainen budjetointi toimisi pilottina julkista hallintoa uudistettaessa sektori- ja hallinnonrajat ylittäväksi, sanoo työryhmää vetänyt kansanedustaja Tuomo Puumala.

Päättyvällä vaalikaudella toteutettu Liikkuva koulu -hanke on osoittautunut menestystarinaksi.

-Liikkuvan koulun kaltaisia toimintamalleja pitää saada jatkossa eri sektoreille kuten varhaiskasvatukseen, korkeakouluihin, työpaikoille ja vanhustenhuoltoon. Toimintamalleja käynnistettäessä pitää pyrkiä siihen, että niistä tulisi jatkossa pysyviä käytänteitä, jatkaa Puumala.

Keskustan mukaan liikunta pitää nähdä aiempaa vahvemmin myös elinkeinopoliittisesta näkökulmasta. Tavoitteeksi pitää asettaa 40 000 uutta liikunta-, hyvinvointi- ja liikuntamatkailualan työpaikkaa vuoteen 2030 mennessä.

-Yritysten kasvua ja uusien kasvuyritysten syntyä on tuettava käynnistämällä hyvinvointialaa tukeva kasvuohjelma, Puumala päättää.

Koko linjauksen voit lukea täältä: www.keskusta.fi/liikuntalinjaus

Markus Lohi: Osakesäästötili muutettava sijoitussäästötiliksi
Keskustan varapuheenjohtaja ja talouspoliittisen työryhmän pj. Markus Lohi tukee voimakkaasti puheenjohtaja Saarikon torstaista avausta. ”Osakesäästötiliä on syytä laajentaa sijoitussäästötiliksi”, Lohi linjaa.
23.1.2021 / Uutiset
Keskustan varapj. Petri Honkonen: Twitterit hetkeksi kiinni?
Navalnyi-sekaannus laittaa kysymään, kannattaisiko meidän johto- ja vastuupaikoilla olevien pistää twitterit ainakin hetkellisesti kiinni ja hakeutua useammin saman pöydän ääreen keskustelemaan? Kansainvälisten ja kotimaisten mullistusten ajassa tämä ei ole aivan vähäpätöinen kysymys. Eikö meidän päättäjien tehtävä kuitenkin ole johtaa Suomea eikä somea?
22.1.2021 / Uutiset
Jos kaipaat tolkkua hulluun maailmaan ja vaihtoehtoa vastakkainasettelulle, tule netin äärelle torstaina 21. tammikuuta. Osana Keskustan eduskuntaryhmän talvikokousta Keskustan Annika Saarikko ja Antti Kurvinen keskustelevat netissä Matti Vanhasen ja Anu Vehviläisen kanssa politiikan käytös- ja toimintatavoista.
21.1.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta: Jokaisella lapsella ja nuorella on oltava mahdollisuus maksuttomaan harrastustoimintaan!