Tuomo puumala tumma puku miljöössä

Näin todetaan Keskustan tuoreessa liikuntapoliittisessa linjauksessa, jonka keskeinen tavoite ihmisten iästä riippumatta on se, että liikettä on lisättävä koko kansan parissa.

-Tulevalla vaalikaudella on käynnistettävä valtakunnallinen kärkihanke, joka huomioi liikkeen lisäämisen näkökulman kaikessa yhteiskunnallisessa päätöksenteossa. Keskusta esittää, että liikkeen lisääminen ja liikkumattomuuden vähentäminen on budjetoitava ilmiöpohjaisesti. Liikunnan ilmiöpohjainen budjetointi toimisi pilottina julkista hallintoa uudistettaessa sektori- ja hallinnonrajat ylittäväksi, sanoo työryhmää vetänyt kansanedustaja Tuomo Puumala.

Päättyvällä vaalikaudella toteutettu Liikkuva koulu -hanke on osoittautunut menestystarinaksi.

-Liikkuvan koulun kaltaisia toimintamalleja pitää saada jatkossa eri sektoreille kuten varhaiskasvatukseen, korkeakouluihin, työpaikoille ja vanhustenhuoltoon. Toimintamalleja käynnistettäessä pitää pyrkiä siihen, että niistä tulisi jatkossa pysyviä käytänteitä, jatkaa Puumala.

Keskustan mukaan liikunta pitää nähdä aiempaa vahvemmin myös elinkeinopoliittisesta näkökulmasta. Tavoitteeksi pitää asettaa 40 000 uutta liikunta-, hyvinvointi- ja liikuntamatkailualan työpaikkaa vuoteen 2030 mennessä.

-Yritysten kasvua ja uusien kasvuyritysten syntyä on tuettava käynnistämällä hyvinvointialaa tukeva kasvuohjelma, Puumala päättää.

Koko linjauksen voit lukea täältä: www.keskusta.fi/liikuntalinjaus

Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
Suomi ja suomalaisuus – koko Suomi. Mitkä ovat nuo meidän suomalaisten vahvuudet Suomessa, mitkä ovat olleet turvanamme koronan aikana ja miten hyödyntää niitä Suomen uudelleenrakentamisessa. Keskustelemassa Keskustan puheenjohtaja, kansanedustaja Katri Kulmuni sekä kirjailija, käsikirjoittaja Katri Manninen. Podcastia juontaa Keskustan viestintäpäällikkö Laura Ruohola.
26.6.2020 / Podcast
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta: Jokaisella lapsella ja nuorella on oltava mahdollisuus maksuttomaan harrastustoimintaan!