Keskusta julkaisi Suomi kuntoon -vaaliohjelman

Keskusta Uutiset

–    Suomen tilanne on vaikea ja tulevat vuodet eivät tule olemaan helppoja. Tärkein tehtävämme on velaksi elämisen lopettaminen siten, että kaikki pysyvät mukana. Hyvinvointierot eivät saa kasvaa eikä yhteiskunta revetä kahtia julkista taloutta tasapainotettaessa, totesi Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä.

Keskustan tavoitteena on saada talous kahden prosentin kasvu-uralle vuoteen 2019 mennessä, luoda edellytykset 200 000 uuden työpaikan syntymiselle yksityiselle puolelle ja painaa valtiontalouden alijäämä alle kahteen miljardiin euroon.

Näistä tiukoista ajoista huolimatta Keskusta haluaa laittaa kuntoon perheiden kotiavun, lastensuojelun ja omaishoidon. Näihin on löydettävä lisäresursseja tiukkojen talousraamien sisältä.

–    Kiireellisintä on huolehtia siitä, että perheille on aidosti tarjolla kotiapua perheiden jaksamisen tueksi. Toiseksi meidän on vihdoinkin turvattava riittävä ja osaava lastensuojelun henkilöstö ja varmistettava, että tieto eri toimijoiden välillä liikkuu. Kolmanneksi omaishoitajien asiat on laitettava kuntoon. Omaishoidolle on laadittava yhtenäiset valtakunnalliset kriteerit ja omaishoitajien rahallinen tuki on siirrettävä Kelan vastattavaksi.

Keskustan vaaliohjelmaan>>

Tehdään aluevaalit kaikille tutuiksi kyselemällä ja vastaamalla. Mitä tarkoittaa esim. Sote-palvelupiste? Onhan Keskusta linjannut, että jatkossa jokaisessa kunnassa pitää olla vähintään yksi Sote-palvelupiste. Lähetyksessä vieraana ovat valtiosihteeri, Sote-asiantuntija Maria Kaisa Aula ja kutsuttuna asiantuntijana Väestöliiton toimitusjohtaja, Sosten hallituksen puheenjohtaja Eija Koivuranta. Ohjelman juontaa Keskustan poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen.
23.9.2021 / K-Studio
Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: EU:n puolustuspolitiikka ei enää voi olla pelkkiä juhlapuheita
Pelkkä ulko- ja turvallisuuspoliittinen puhe ei EU:lta enää riitä. Nyt tarvitaan konkreettisia toimia. EU:lla on tässä näytönpaikka, keskustan varapuheenjohtaja ja EU:n puolustuspolitiikasta väitöskirjaa tekevä Riikka Pakarinen toteaa.
18.9.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta julkaisi Suomi kuntoon -vaaliohjelman