Keskusta julkaisi Suomi kuntoon -vaaliohjelman

Keskusta Uutiset

–    Suomen tilanne on vaikea ja tulevat vuodet eivät tule olemaan helppoja. Tärkein tehtävämme on velaksi elämisen lopettaminen siten, että kaikki pysyvät mukana. Hyvinvointierot eivät saa kasvaa eikä yhteiskunta revetä kahtia julkista taloutta tasapainotettaessa, totesi Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä.

Keskustan tavoitteena on saada talous kahden prosentin kasvu-uralle vuoteen 2019 mennessä, luoda edellytykset 200 000 uuden työpaikan syntymiselle yksityiselle puolelle ja painaa valtiontalouden alijäämä alle kahteen miljardiin euroon.

Näistä tiukoista ajoista huolimatta Keskusta haluaa laittaa kuntoon perheiden kotiavun, lastensuojelun ja omaishoidon. Näihin on löydettävä lisäresursseja tiukkojen talousraamien sisältä.

–    Kiireellisintä on huolehtia siitä, että perheille on aidosti tarjolla kotiapua perheiden jaksamisen tueksi. Toiseksi meidän on vihdoinkin turvattava riittävä ja osaava lastensuojelun henkilöstö ja varmistettava, että tieto eri toimijoiden välillä liikkuu. Kolmanneksi omaishoitajien asiat on laitettava kuntoon. Omaishoidolle on laadittava yhtenäiset valtakunnalliset kriteerit ja omaishoitajien rahallinen tuki on siirrettävä Kelan vastattavaksi.

Keskustan vaaliohjelmaan>>

Keskustan ryhmäpuheenjohtaja Juha Pylväs: Sotea todella tarvitaan
Viidentoista vuoden valmistelun jälkeen ollaan vihdoin saamassa aikaan uudistus, jota todella tarvitaan. Tämä päivä (15.6.2021) jää aikakirjoihin suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan kehittämisessä, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo.
15.6.2021 / Uutiset
Maanantai-iltana palataan vielä vaaleihin ja sen tunnelmiin. Klo 18 alkavassa lähetyksessä käydään puoluesihteeri Riikka Pirkkalaisen ja puolustusministeri, kansanedustaja Antti Kaikkosen kanssa vaalituloksen kimppuun.
14.6.2021 / K-Studio
Keskustan kuntavaalivalvojaisia järjestetään ympäri Suomen eri kunnissa. Puolue ei järjestä varsinaisia vaalivalvojaisia vaan etkot, joissa vieraillaan keskustalaisissa vaalivalvojaisissa ympäri Suomen ja kuullaan puheenjohtaja Annika Saarikon haastattelu. Lähetyksen juontaa Keskustan viestintäpäällikkö, toimittaja Laura Ruohola. Musiikista vastaa Eetu Viinikka. Tervetuloa seuraamaan suoraa lähetystä!
13.6.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta julkaisi Suomi kuntoon -vaaliohjelman