Keskusta julkaisi Suomi kuntoon -vaaliohjelman

Keskusta Uutiset

–    Suomen tilanne on vaikea ja tulevat vuodet eivät tule olemaan helppoja. Tärkein tehtävämme on velaksi elämisen lopettaminen siten, että kaikki pysyvät mukana. Hyvinvointierot eivät saa kasvaa eikä yhteiskunta revetä kahtia julkista taloutta tasapainotettaessa, totesi Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä.

Keskustan tavoitteena on saada talous kahden prosentin kasvu-uralle vuoteen 2019 mennessä, luoda edellytykset 200 000 uuden työpaikan syntymiselle yksityiselle puolelle ja painaa valtiontalouden alijäämä alle kahteen miljardiin euroon.

Näistä tiukoista ajoista huolimatta Keskusta haluaa laittaa kuntoon perheiden kotiavun, lastensuojelun ja omaishoidon. Näihin on löydettävä lisäresursseja tiukkojen talousraamien sisältä.

–    Kiireellisintä on huolehtia siitä, että perheille on aidosti tarjolla kotiapua perheiden jaksamisen tueksi. Toiseksi meidän on vihdoinkin turvattava riittävä ja osaava lastensuojelun henkilöstö ja varmistettava, että tieto eri toimijoiden välillä liikkuu. Kolmanneksi omaishoitajien asiat on laitettava kuntoon. Omaishoidolle on laadittava yhtenäiset valtakunnalliset kriteerit ja omaishoitajien rahallinen tuki on siirrettävä Kelan vastattavaksi.

Keskustan vaaliohjelmaan>>

Markus Lohi: Osakesäästötili muutettava sijoitussäästötiliksi
Keskustan varapuheenjohtaja ja talouspoliittisen työryhmän pj. Markus Lohi tukee voimakkaasti puheenjohtaja Saarikon torstaista avausta. ”Osakesäästötiliä on syytä laajentaa sijoitussäästötiliksi”, Lohi linjaa.
23.1.2021 / Uutiset
Keskustan varapj. Petri Honkonen: Twitterit hetkeksi kiinni?
Navalnyi-sekaannus laittaa kysymään, kannattaisiko meidän johto- ja vastuupaikoilla olevien pistää twitterit ainakin hetkellisesti kiinni ja hakeutua useammin saman pöydän ääreen keskustelemaan? Kansainvälisten ja kotimaisten mullistusten ajassa tämä ei ole aivan vähäpätöinen kysymys. Eikö meidän päättäjien tehtävä kuitenkin ole johtaa Suomea eikä somea?
22.1.2021 / Uutiset
Jos kaipaat tolkkua hulluun maailmaan ja vaihtoehtoa vastakkainasettelulle, tule netin äärelle torstaina 21. tammikuuta. Osana Keskustan eduskuntaryhmän talvikokousta Keskustan Annika Saarikko ja Antti Kurvinen keskustelevat netissä Matti Vanhasen ja Anu Vehviläisen kanssa politiikan käytös- ja toimintatavoista.
21.1.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta julkaisi Suomi kuntoon -vaaliohjelman