Keskusta julkaisi Suomi kuntoon -vaaliohjelman

Keskusta Uutiset

–    Suomen tilanne on vaikea ja tulevat vuodet eivät tule olemaan helppoja. Tärkein tehtävämme on velaksi elämisen lopettaminen siten, että kaikki pysyvät mukana. Hyvinvointierot eivät saa kasvaa eikä yhteiskunta revetä kahtia julkista taloutta tasapainotettaessa, totesi Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä.

Keskustan tavoitteena on saada talous kahden prosentin kasvu-uralle vuoteen 2019 mennessä, luoda edellytykset 200 000 uuden työpaikan syntymiselle yksityiselle puolelle ja painaa valtiontalouden alijäämä alle kahteen miljardiin euroon.

Näistä tiukoista ajoista huolimatta Keskusta haluaa laittaa kuntoon perheiden kotiavun, lastensuojelun ja omaishoidon. Näihin on löydettävä lisäresursseja tiukkojen talousraamien sisältä.

–    Kiireellisintä on huolehtia siitä, että perheille on aidosti tarjolla kotiapua perheiden jaksamisen tueksi. Toiseksi meidän on vihdoinkin turvattava riittävä ja osaava lastensuojelun henkilöstö ja varmistettava, että tieto eri toimijoiden välillä liikkuu. Kolmanneksi omaishoitajien asiat on laitettava kuntoon. Omaishoidolle on laadittava yhtenäiset valtakunnalliset kriteerit ja omaishoitajien rahallinen tuki on siirrettävä Kelan vastattavaksi.

Keskustan vaaliohjelmaan>>

Suomen Keskusta hakee viestintäpäällikköä
Onko itsenäinen ja vastuullinen viestinnän johtotehtävä sinun unelmasi? Motivoidutko vaihtuvista työpäivistä etkä säikähdä paineita? Haluatko tulla mukaan kehittämään politiikkaa aiempaa myönteisempään ja tulevaisuususkoisempaan suuntaan? Hae Suomen Keskustan viestintäpäällikön tehtävään!
28.6.2022 / Uutiset
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 23. – 24.8. Porissa ja Satakunnassa
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous pidetään tiistaista keskiviikkoon 23. – 24.8.2022 Porissa. Kesäkokouksen yhteydessä on kansanedustajien tutustumiskäyntejä ja yleisötapahtumia Satakunnassa.
20.6.2022 / Tapahtumat
Keskustan varapuheenjohtaja Pakarinen: Kokoomuksen uudelleenharkinta erityistalousalueista paikallaan
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen on tyytyväinen Helsingin kokoomuslaisen varapormestari Daniel Sazonovin ulostuloon erityistalousalueiden puolesta. Sazonov totesi viikonloppuna Helsingin Sanomissa, että myös Helsinki voisi hyötyä Keskustan esittämästä mahdollisuudesta perustaa erityistalousalueita.
19.6.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta julkaisi Suomi kuntoon -vaaliohjelman