Keskusta Uutiset

Luonnonvara- ja biotalouteen siirtymiseksi ja hajautetun kilpailukyvyn rakentamiseksi koko Suomen ja kaikkien suomalaisten voimavarat on saatava käyttöön ja mahdollistettava maamme luontaisten vahvuuksien täysimittainen hyödyntäminen, todetaan Keskustan  linjauksessa ”Suomi kuntoon koko voimallaan”.

Keskustan tavoitteena on, että

–          työllistämiselle ja työllistymiselle luodaan edellytykset koko maahan
–          koko maassa turvataan eriasteinen koulutus
–          liikenne- ja muita investointeja tehdään koko maahan ja edistetään digitalisoitumista
–          turvataan laadukkaat ja kohtuuhintaiset lähipalvelut
–          vahvistetaan kuntien ja maakuntien kansanvaltaista päätöksentekoa sekä tuetaan ihmisten omatoimisuutta
–          aloitetaan alueellisia ja paikallisia kokeiluja, joiden avulla saadaan käytännön tietoa uudistusten toimivuudesta.

Keskusta esittää, että eduskuntavaalien jälkeen muodostettava hallitus sopii osana laajempaa yhteiskuntasopimusta maan sisäistä kehitystä tasapainottavista ratkaisuista yhteistyössä kaikkien puolueiden ja muiden yhteiskunnan keskeisten toimijoiden kanssa. Myös pääkaupunkiseudun ja muiden suurten kaupunkikeskusten erityisongelmiin, kuten työttömyyteen ja asumisen kalleuteen, on haettava ratkaisuja yhteistyössä.

Linjauksessa todetaan, että ihmisten, työpaikkojen, palvelujen ja päätöksenteon liiallisen keskittymisen ja keskittämisen jatkumisella voi olla yhteiskunnallisesti kestämättömät seuraukset.

Linjaus on valmisteltu Keskustan eduskuntaryhmässä kansanedustaja Seppo Kääriäisen johdolla

Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko: Olemme Suomen myönteisin ja tulevaisuuskoisin puolue
"Keskusta on aina toiminut nimensä mukaisesti sillanrakentajana suomalaisessa politiikassa. Uskon, että sille on nyt tilausta enemmän kuin koskaan. Maltti ja empatia ovat politiikan supervoimia", näin totesi Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko perjantaiaamun poliittisessa linjapuheessaan.
18.9.2020 / Uutiset
Keskustan uusi puheenjohtaja Annika Saarikko pitää linjapuheensa yhdessä muun puoluejohdon kanssa.
18.9.2020 / K-Studio
K-studiossa vieraana valtiovarainministeri Matti Vanhanen.
16.9.2020 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetSuomi kuntoon koko voimallaan – Keskusta tasapainottaisi alueellista kehitystä työpaikkojen luomiseksi