Keskusta Uutiset

Luonnonvara- ja biotalouteen siirtymiseksi ja hajautetun kilpailukyvyn rakentamiseksi koko Suomen ja kaikkien suomalaisten voimavarat on saatava käyttöön ja mahdollistettava maamme luontaisten vahvuuksien täysimittainen hyödyntäminen, todetaan Keskustan  linjauksessa ”Suomi kuntoon koko voimallaan”.

Keskustan tavoitteena on, että

–          työllistämiselle ja työllistymiselle luodaan edellytykset koko maahan
–          koko maassa turvataan eriasteinen koulutus
–          liikenne- ja muita investointeja tehdään koko maahan ja edistetään digitalisoitumista
–          turvataan laadukkaat ja kohtuuhintaiset lähipalvelut
–          vahvistetaan kuntien ja maakuntien kansanvaltaista päätöksentekoa sekä tuetaan ihmisten omatoimisuutta
–          aloitetaan alueellisia ja paikallisia kokeiluja, joiden avulla saadaan käytännön tietoa uudistusten toimivuudesta.

Keskusta esittää, että eduskuntavaalien jälkeen muodostettava hallitus sopii osana laajempaa yhteiskuntasopimusta maan sisäistä kehitystä tasapainottavista ratkaisuista yhteistyössä kaikkien puolueiden ja muiden yhteiskunnan keskeisten toimijoiden kanssa. Myös pääkaupunkiseudun ja muiden suurten kaupunkikeskusten erityisongelmiin, kuten työttömyyteen ja asumisen kalleuteen, on haettava ratkaisuja yhteistyössä.

Linjauksessa todetaan, että ihmisten, työpaikkojen, palvelujen ja päätöksenteon liiallisen keskittymisen ja keskittämisen jatkumisella voi olla yhteiskunnallisesti kestämättömät seuraukset.

Linjaus on valmisteltu Keskustan eduskuntaryhmässä kansanedustaja Seppo Kääriäisen johdolla

Tule kuulolle - Annika Saarikon uuden keskusteluohjelman ensimmäisenä vieraana kirjailija Kari Hotakainen. Puhutaan maaseudusta, kaupungista, Suomesta ja elämästä.
3.12.2020 / K-Studio
Annika Saarikolle oma virtuaalinen keskusteluohjelma - avausvieraana kirjailija Kari Hotakainen
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikon ensimmäinen "Annikan kanssa" nähdään huomisiltana Saarikon omalla facebook-kanavalla.
2.12.2020 / Uutiset
Kalli Keskustan ryhmäpuheenvuorossa: Koko Suomeen työpaikkoja, kestävää kasvua ja elämisen edellytyksiä
Keskustan ryhmäpuheenvuoron pitänyt kansanedustaja Eeva Kalli muistutti tänään, että koronan taklaamisen ohella meiltä vaaditaan myös kykyä nähdä pandemian yli. Koko Suomi on vietävä koronan jälkeiseen maailmaan entistä vahvempana ja entistä houkuttelevampana. On rakennettava tie sumusta valoon.
1.12.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSuomi kuntoon koko voimallaan – Keskusta tasapainottaisi alueellista kehitystä työpaikkojen luomiseksi