Keskusta: Keskiolut pysyy kaupassa – alkoholihaittoihin silti puututtava

Keskusta Uutiset

– Julkisuudessa on syntynyt käsitys, että kyse olisi Keskustan kärkitavoitteesta eduskuntavaaleihin. Keino on löytynyt yksittäisenä toimenpiteenä Keskustan vuodelta 2013 olevasta taustalinjauksesta, jota on viime päivinä pidetty näkyvästi esillä. Kahden vuoden aikana saadun palautteen pohjalta tätä keinoa ei kuitenkaan nostettu viime syksynä vaaliohjelmaan.
– Alkoholihaittojen vähentämiseen on löydettävä muita vaikuttavia keinoja. Näistä toivomme rakentavaa keskustelua ja otamme mielellämme hyviä ehdotuksia vastaan. Kyseessä on yhteiskunnalle miljardiluokan kysymys, mittaamattomista inhimillisistä kärsimyksistä puhumattakaan.

Keskustan vaaliohjelma muodostuu viime viikonloppuna julkaistusta kakkarasta ja siitä johdetusta viidestä tavoitteesta Suomelle. Selvyyden vuoksi linkitykset vaalikauden aikana tehtyihin taustalinjauksiin on nyt poistettu Keskustan verkkosivuilta vaaliohjelman alaviitteestä.

Markus Lohi: Orpon julkistettava kokoomuksen salainen sote-”korjaussarja”
Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja Markus Lohi vaatii Kokoomusta paljastamaan vihdoin linjansa sosiaali- ja terveyspalvelujen myllertämiseksi.
15.1.2022 / Uutiset
K-studion aiheena sote-järjestöjen merkitys. Kuinka huolehdimme kaikkein heikoimmista? Vieraina Keskustan kansanedustaja Eeva Kalli sekä Pohjois-Karjalan Sosiaaliturvayhdistyksen toiminnanjohtaja, maakuntien verkostojärjestöjen neuvottelukunnan sihteeri Elina Pajula.
13.1.2022 / K-Studio
K-studion aiheena sosiaali- ja terveyspalveluiden henkilöstön riittävyys. Vieraina Keskustan kansanedustajat ja sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila.
5.1.2022 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta: Keskiolut pysyy kaupassa – alkoholihaittoihin silti puututtava