Keskusta: Keskiolut pysyy kaupassa – alkoholihaittoihin silti puututtava

Keskusta Uutiset

– Julkisuudessa on syntynyt käsitys, että kyse olisi Keskustan kärkitavoitteesta eduskuntavaaleihin. Keino on löytynyt yksittäisenä toimenpiteenä Keskustan vuodelta 2013 olevasta taustalinjauksesta, jota on viime päivinä pidetty näkyvästi esillä. Kahden vuoden aikana saadun palautteen pohjalta tätä keinoa ei kuitenkaan nostettu viime syksynä vaaliohjelmaan.
– Alkoholihaittojen vähentämiseen on löydettävä muita vaikuttavia keinoja. Näistä toivomme rakentavaa keskustelua ja otamme mielellämme hyviä ehdotuksia vastaan. Kyseessä on yhteiskunnalle miljardiluokan kysymys, mittaamattomista inhimillisistä kärsimyksistä puhumattakaan.

Keskustan vaaliohjelma muodostuu viime viikonloppuna julkaistusta kakkarasta ja siitä johdetusta viidestä tavoitteesta Suomelle. Selvyyden vuoksi linkitykset vaalikauden aikana tehtyihin taustalinjauksiin on nyt poistettu Keskustan verkkosivuilta vaaliohjelman alaviitteestä.

Tehdään aluevaalit kaikille tutuiksi kyselemällä ja vastaamalla. Mitä tarkoittaa esim. Sote-palvelupiste? Onhan Keskusta linjannut, että jatkossa jokaisessa kunnassa pitää olla vähintään yksi Sote-palvelupiste. Lähetyksessä vieraana ovat valtiosihteeri, Sote-asiantuntija Maria Kaisa Aula ja kutsuttuna asiantuntijana Väestöliiton toimitusjohtaja, Sosten hallituksen puheenjohtaja Eija Koivuranta. Ohjelman juontaa Keskustan poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen.
23.9.2021 / K-Studio
Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: EU:n puolustuspolitiikka ei enää voi olla pelkkiä juhlapuheita
Pelkkä ulko- ja turvallisuuspoliittinen puhe ei EU:lta enää riitä. Nyt tarvitaan konkreettisia toimia. EU:lla on tässä näytönpaikka, keskustan varapuheenjohtaja ja EU:n puolustuspolitiikasta väitöskirjaa tekevä Riikka Pakarinen toteaa.
18.9.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta: Keskiolut pysyy kaupassa – alkoholihaittoihin silti puututtava