Keskusta: Keskiolut pysyy kaupassa – alkoholihaittoihin silti puututtava

Keskusta Uutiset

– Julkisuudessa on syntynyt käsitys, että kyse olisi Keskustan kärkitavoitteesta eduskuntavaaleihin. Keino on löytynyt yksittäisenä toimenpiteenä Keskustan vuodelta 2013 olevasta taustalinjauksesta, jota on viime päivinä pidetty näkyvästi esillä. Kahden vuoden aikana saadun palautteen pohjalta tätä keinoa ei kuitenkaan nostettu viime syksynä vaaliohjelmaan.
– Alkoholihaittojen vähentämiseen on löydettävä muita vaikuttavia keinoja. Näistä toivomme rakentavaa keskustelua ja otamme mielellämme hyviä ehdotuksia vastaan. Kyseessä on yhteiskunnalle miljardiluokan kysymys, mittaamattomista inhimillisistä kärsimyksistä puhumattakaan.

Keskustan vaaliohjelma muodostuu viime viikonloppuna julkaistusta kakkarasta ja siitä johdetusta viidestä tavoitteesta Suomelle. Selvyyden vuoksi linkitykset vaalikauden aikana tehtyihin taustalinjauksiin on nyt poistettu Keskustan verkkosivuilta vaaliohjelman alaviitteestä.

Keskustan Savola: Oma ruoka on järkäleasia suomalaisille ja Suomelle
Viljelijöiden pärjääminen on yhteinen asia.  Meidän pitää tehdä yhteistyötä reilumpien markkinoiden ja oikeudenmukaisemman tulonjaon puolesta. Kotimaisen ruuan ja isänmaan tähden.
7.12.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan Saarikko ja Kalli: Luonto ja talous pystytään yhdistämään
Saarikon ja Kallin mukaan uusi luonnonsuojelulaki vahvistaa entisestään taloudellisen tuen mahdollisuuksia nimenomaan vapaaehtoisille suojeluohjelmille. Vapaaehtoisuus - ei ylhäältä saneleminen - on näissä asioissa kestävä tie edetä. Lisäksi esimerkiksi malminetsintä kielletään kansallispuistoissa ja luonnonpuistoissa kokonaan, ja valtion muilla suojelualueilla sen edellytyksiä tiukennetaan.
3.12.2022 / Uutiset
Mikä muuttuu yrittäjien eläkelaissa? Yrittäjien eläkelain (YEL) uudistus etenee. Huolet on kuultu. Mikä laissa muuttuu? Keskustelemassa eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi, valiokunnan jäsenet, kansanedustajat Hanna-Leena Mattila ja Pekka Aittakumpu sekä Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n puheenjohtaja Liisa Hanén ja Suomen Yrittäjien työmarkkina-asioiden päällikkö Harri Hellstén.
30.11.2022 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta: Keskiolut pysyy kaupassa – alkoholihaittoihin silti puututtava