Keskusta: Suomen oltava kokoaan suurempi ympäristövaikuttaja

Keskustan mielestä Suomi voi toimia kokoaan suurempana ratkaisijana maailman ympäristöhaasteisiin vastaamisessa. Käytännön toimenpiteistä keskusta nostaa esimerkiksi vesistöjen ja jätevesien puhdistuksen, luonnon monimuotoisuuden turvaamisen suojelualueiden avulla ja panostukset ympäristöalan tutkimukseen ja investointeihin.

-Keskusta haluaa jättää maapallon tuleville sukupolville paremmassa kunnossa kuin mitä sen menneiltä sukupolvilta olemme saaneet, tiivistää keskustan ilmasto-, energia ja ympäristötyöryhmän puheenjohtaja ja eduskuntaryhmän varapuheenjohtajana toimiva Hanna Kosonen.

-Maailma on kohdannut kantokykynsä rajat monessa suhteessa. Ylikulutuksesta on siirryttävä elinkaariajatteluun ja kestävälle kiertotalouden tielle.

Sipilän hallitus on ollut ilmasto- ja energiapolitiikassa edistyksellinen edelläkävijä. Siitä on osoituksena Suomen saama tunnustus ja maamme sijoitus ilmasto- ja energiapolitiikan tilaa kuvaavissa tilastoissa kuluneella hallituskaudella. Esimerkiksi Germanwatchin Climate Change Performance -indeksissä Suomi on noussut sijalta 31. sijalle 9.

-Keskustalaisen ympäristö- ja energiaministeri Kimmo Tiilikaisen johdolla Suomi on päättänyt luopua kivihiilen energiakäytöstä vuoteen 2029 mennessä, monimuotoisuutta turvaavalle Metso-ohjelmalle on annettu lisärahoitusta ja luonnonsuojelualueiden määrä on kasvanut hehtaareissa enemmän kuin aiemmilla hallituskausilla. Ministeri Tiilikaisen aloitteesta Suomi on taistelee entistä päättäväisemmin myös ratkaistaakseen muovihaasteen ja syksyllä julkaistaan myös maailman ensimmäinen kansallinen muovitiekartta, kansanedustaja Hanna Kosonen kehuu.

-Keskusta kannustaa nyt muitakin puolueita jatkamaan kanssamme kunnianhimoista edelläkävijyyden ilmasto-, energia- ja ympäristöpolitiikkaa.

Lisätietoja:
Kansanedustaja Hanna Kosonen, puh. 040 717 1114

Keskustan ryhmäpuheenjohtaja Juha Pylväs: Sotea todella tarvitaan
Viidentoista vuoden valmistelun jälkeen ollaan vihdoin saamassa aikaan uudistus, jota todella tarvitaan. Tämä päivä (15.6.2021) jää aikakirjoihin suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan kehittämisessä, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo.
15.6.2021 / Uutiset
Maanantai-iltana palataan vielä vaaleihin ja sen tunnelmiin. Klo 18 alkavassa lähetyksessä käydään puoluesihteeri Riikka Pirkkalaisen ja puolustusministeri, kansanedustaja Antti Kaikkosen kanssa vaalituloksen kimppuun.
14.6.2021 / K-Studio
Keskustan kuntavaalivalvojaisia järjestetään ympäri Suomen eri kunnissa. Puolue ei järjestä varsinaisia vaalivalvojaisia vaan etkot, joissa vieraillaan keskustalaisissa vaalivalvojaisissa ympäri Suomen ja kuullaan puheenjohtaja Annika Saarikon haastattelu. Lähetyksen juontaa Keskustan viestintäpäällikkö, toimittaja Laura Ruohola. Musiikista vastaa Eetu Viinikka. Tervetuloa seuraamaan suoraa lähetystä!
13.6.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta: Suomen oltava kokoaan suurempi ympäristövaikuttaja