Vaikuttajakiihdyttämöön jälleen valtava määrä hakemuksia

Määrä on lähes sama kuin ensimmäisellä kierroksella, mikä kertoo etenkin siitä, että mentoroinnille, sparraukselle ja itsensä kehittämiselle on tilausta.

Mentoriohjelmaan saivat tänä vuonna hakea 18-39-vuotiaat keskustahenkiset nuoret vaikuttajat. Ohjelma uudistuu toisella tuotantokaudellaan ja on nyt aiempaakin intensiivisempi ja syvällisempi aktorien yhteisten seminaariviikonloppujen myötä. Tällä tavalla aktorit pääsevät keskustelemaan vaikuttamisesta, arvoistaan ja politiikasta entistä enemmän myös keskenään. Aktoriuden lisäksi Vaikuttajakiihdyttämöön oli mahdollista hakea tuutoriksi, jotka avustavat koulutuksessa ja vetävät pienryhmiä. Tuutoreiksi haki etenkin vähän kokeneempia nuoria vaikuttajia.

Tänä vuonna ohjelmaan otetaan 25 aktoria ja 5 tuutoria. Ohjelmaan valituille ilmoitetaan heinäkuun loppuun mennessä. Ensimmäinen seminaariviikonloppu järjestetään syyskuun alussa.

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetVaikuttajakiihdyttämöön jälleen valtava määrä hakemuksia