Keskusta uudisti sääntöjään

Sääntöuudistusta on valmisteltu vuodesta 2016 lähtien. Seinäjoen puoluekokouksen linjausten perusteella puolue halusi päivittää ja uudistaa sääntönsä ja kahden vuoden työ on nyt saatu päätökseen.

Uudistuksella päivitetään sääntöjä mm. mahdollistamalla etäosallistuminen puoluehallituksessa, virallistamalla kuntayhdistysten olemassaolo sekä linjaamalla toimintaohjeet maakuntavaaleihin.

Säännöissä käy nyt myös yksinkertaisesti selväksi, että puolueen jäsen ei voi olla toisen puolueen jäsen. Puolueen puheenjohtajistoon ei voi jatkossa kuulua henkilö, joka on vaalia edeltävän 12 kuukauden aikana kuulunut muuhun puolueeseen.

Puoluevaltuuston esitystä puoluesihteerin valinnasta ei hyväksytty. Puoluekokous tulee jatkossakin valitsemaan puoluesihteerin.

Keskustan eduskuntaryhmä: Tukea Ukrainalle pitää jatkaa – Suomen oma varautuminen korostuu
Keskustan eduskuntaryhmä pitää viimeaikaisia tapahtumia – Venäjän osittaista liikekannallepanoa, puheita sodasta länttä vastaan, niin sanottuja kansanäänestyksiä Ukrainan itä- ja eteläosissa, alueiden liittämisaikeita Venäjään ja Nord Stream -kaasuputkien vuotoja Itämerellä – vakavana ja huolestuttavana kehityksenä.
29.9.2022 / Uutiset
Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta uudisti sääntöjään