Keskusta uudisti sääntöjään

Sääntöuudistusta on valmisteltu vuodesta 2016 lähtien. Seinäjoen puoluekokouksen linjausten perusteella puolue halusi päivittää ja uudistaa sääntönsä ja kahden vuoden työ on nyt saatu päätökseen.

Uudistuksella päivitetään sääntöjä mm. mahdollistamalla etäosallistuminen puoluehallituksessa, virallistamalla kuntayhdistysten olemassaolo sekä linjaamalla toimintaohjeet maakuntavaaleihin.

Säännöissä käy nyt myös yksinkertaisesti selväksi, että puolueen jäsen ei voi olla toisen puolueen jäsen. Puolueen puheenjohtajistoon ei voi jatkossa kuulua henkilö, joka on vaalia edeltävän 12 kuukauden aikana kuulunut muuhun puolueeseen.

Puoluevaltuuston esitystä puoluesihteerin valinnasta ei hyväksytty. Puoluekokous tulee jatkossakin valitsemaan puoluesihteerin.

Keskustan Pakarinen: Etätyö luo lisätarvetta lähiyrittäjyydelle
Monipaikkaisuudella ja sen etätyön muodolla on suuria vaikutuksia kaupunkiseuduilla, joilla asiantuntijatyön runsas määrä tarkoittaa myös aiempaa suurempaa määrää etätyötä koronan jälkeen. Enemmän kotona tehtävä työ synnyttää uutta kysyntää palveluille lähellä kotia. Lähipalveluiden kysyntä vaikkapa lounasravintoloiden muodossa todennäköisesti kasvaa, kun etätyöt nyt vakiintuvat, Kaupungissa on Keskusta -verkoston vetäjä Riikka Pakarinen linjaa.
15.10.2021 / Uutiset
K-studion vieraaksi saapuu ministeri Antti Kurvinen. Keskustelussa mistä luomme lisää kasvua ja työpaikkoja luoville aloille, korjaamme koronan jälkiä ja pidämme huolta lapsista ja nuorista, kun samaan aikaan veikkauksen rahoitus vähenee.
14.10.2021 / K-Studio
Keskustan Markus Lohi: Kela-korvauksia ei pidä poistaa yksityisestä sairaanhoidosta
Keskustan varapuheenjohtaja, sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj. Markus Lohi ei näe perustetta poistaa yksityisen sairaanhoidon kela-korvauksia. Tärkeää on myös varmistaa monituottajuus ja palveluseteleiden käyttö osana sote-uudistusta, Lohi toteaa.
11.10.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta uudisti sääntöjään