Keskusta uudisti sääntöjään

Sääntöuudistusta on valmisteltu vuodesta 2016 lähtien. Seinäjoen puoluekokouksen linjausten perusteella puolue halusi päivittää ja uudistaa sääntönsä ja kahden vuoden työ on nyt saatu päätökseen.

Uudistuksella päivitetään sääntöjä mm. mahdollistamalla etäosallistuminen puoluehallituksessa, virallistamalla kuntayhdistysten olemassaolo sekä linjaamalla toimintaohjeet maakuntavaaleihin.

Säännöissä käy nyt myös yksinkertaisesti selväksi, että puolueen jäsen ei voi olla toisen puolueen jäsen. Puolueen puheenjohtajistoon ei voi jatkossa kuulua henkilö, joka on vaalia edeltävän 12 kuukauden aikana kuulunut muuhun puolueeseen.

Puoluevaltuuston esitystä puoluesihteerin valinnasta ei hyväksytty. Puoluekokous tulee jatkossakin valitsemaan puoluesihteerin.

Antti Kurvinen: Väljempien vesien Suomeen - maaseudun tyhjeneminen ja kaupunkien tukkeutuminen ei ole luonnonlaki
Tulevaisuudessa jokaisen valtion asiantuntijatehtävässä työskentelevän pitää saada valita itse oma sijoituspaikkansa. Kaikki uudet tehtävät pitää täyttää paikkariippumattomasti. Jos tällaista Suomea haluaa, pitää äänestää Keskustaa. Kuntavaaleissa ja muissakin tulevissa vaaleissa.
Keskustan puoluevaltuuston puheenjohtajaksi on valittu Liina Tiusanen
Puoluevaltuusto valitsee syyskokouksensa aluksi puheenjohtajan ja kaksi varapuheenjohtajaa.
Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan puoluevaltuustossa 28.11.2020
Olen valinnut puheenvuorooni kolme tulevaisuuden isoa asiaa. Keskustelun kautta pureskelemme tänään varmasti montaa muutakin politiikan ruisleipä-asiaa. Tänään puhun koko maan kehittämisestä ja monipaikkaisesta Suomesta sekä sivistyksestä. Ja tietenkin kunnista ja vaaleista. Katson lähelle ja katson kauemmas.
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta uudisti sääntöjään