Keskusta uudisti sääntöjään

Sääntöuudistusta on valmisteltu vuodesta 2016 lähtien. Seinäjoen puoluekokouksen linjausten perusteella puolue halusi päivittää ja uudistaa sääntönsä ja kahden vuoden työ on nyt saatu päätökseen.

Uudistuksella päivitetään sääntöjä mm. mahdollistamalla etäosallistuminen puoluehallituksessa, virallistamalla kuntayhdistysten olemassaolo sekä linjaamalla toimintaohjeet maakuntavaaleihin.

Säännöissä käy nyt myös yksinkertaisesti selväksi, että puolueen jäsen ei voi olla toisen puolueen jäsen. Puolueen puheenjohtajistoon ei voi jatkossa kuulua henkilö, joka on vaalia edeltävän 12 kuukauden aikana kuulunut muuhun puolueeseen.

Puoluevaltuuston esitystä puoluesihteerin valinnasta ei hyväksytty. Puoluekokous tulee jatkossakin valitsemaan puoluesihteerin.

Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
Suomi ja suomalaisuus – koko Suomi. Mitkä ovat nuo meidän suomalaisten vahvuudet Suomessa, mitkä ovat olleet turvanamme koronan aikana ja miten hyödyntää niitä Suomen uudelleenrakentamisessa. Keskustelemassa Keskustan puheenjohtaja, kansanedustaja Katri Kulmuni sekä kirjailija, käsikirjoittaja Katri Manninen. Podcastia juontaa Keskustan viestintäpäällikkö Laura Ruohola.
26.6.2020 / Podcast
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta uudisti sääntöjään