”Meillä on nyt akkavalta” – Keskusta valitsi uuden puoluejohdon

-Sain todella hyvän tiimin ympärilleni. Jokaisen valinnasta olen todella iloinen ja tällä porukalla saamme varmasti isoja aikaiseksi, puheenjohtaja Sipilä kehuu.

Äänivyöryn saanut Katri Kulmuni kehui Keskustan kenttäväkeä viisaaksi:

-Kaksi vuotta sitten [valituksi tullessani] olin ainoa nainen puoluejohdossa. Nyt sain rinnalleni kaksi savolaista rouvaa, nyt meillä on akkavalta.

Hannakaisa Heikkinen jäi vuoden 2016 puoluekokouksessa täpärästi neljänneksi varapuheenjohtajakisassa, mutta tällä kertaa paikka aukesi.

-Kevään piirikokouksissa on ollut ilon ilmapiiri ja niissä kiertäminen on ollut virvoittava keidas. Nyt lähdemme yhdessä viemään Keskustaa siihen suuntaan, johon haluamme Suomea luotsata.

Rehulalla on pisin kokemus varapuheenjohtajan penkillä, mutta myöntää, että vaalissa jännitys oli siltikin kova.

-On kiitollinen olo, että tiukan vaalin jälkeen istun tässä. Sanoin puheessani, että haluan joukkueeseen ja nyt tässä olen. Tunnen nämä ihmiset ja tässä on kotoisa olo.

Riikka Pirkkalainen saa nyt Keskustan puoluetoimiston avaimet käteensä ja lähtee johtamaan puolueen työtä puoluesihteerinä.

-Sotkamossa on ollut hyvähenkinen kokous. Keskustaväki suorastaan huokuu odotusta, että vaalitöihin päästään.

Pirkkalaista ennen Keskustalla on ollut vain yksi nainen puoluesihteerinä. Erja Tikka valittiin Keskustan puoluesihteeriksi vuonna vuonna 1990.

Uusi puoluejohto lupaa kulkea ympäri Suomen myös jatkossa.

-Puolue ei ole vain puoluetoimisto eikä eduskuntaryhmä. Kun lähdemme tekemään töitä, sen täytyy näkyä puolueen jokaisella tasolla piirijärjestöistä paikallisyhdistyksiin. Emme ole myöskään vain vaaliorganisaatio, Pirkkalainen tiivistää kaksivuotissuunnitelmansa.

Keskustan Savola: Oma ruoka on järkäleasia suomalaisille ja Suomelle
Viljelijöiden pärjääminen on yhteinen asia.  Meidän pitää tehdä yhteistyötä reilumpien markkinoiden ja oikeudenmukaisemman tulonjaon puolesta. Kotimaisen ruuan ja isänmaan tähden.
7.12.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan Saarikko ja Kalli: Luonto ja talous pystytään yhdistämään
Saarikon ja Kallin mukaan uusi luonnonsuojelulaki vahvistaa entisestään taloudellisen tuen mahdollisuuksia nimenomaan vapaaehtoisille suojeluohjelmille. Vapaaehtoisuus - ei ylhäältä saneleminen - on näissä asioissa kestävä tie edetä. Lisäksi esimerkiksi malminetsintä kielletään kansallispuistoissa ja luonnonpuistoissa kokonaan, ja valtion muilla suojelualueilla sen edellytyksiä tiukennetaan.
3.12.2022 / Uutiset
Mikä muuttuu yrittäjien eläkelaissa? Yrittäjien eläkelain (YEL) uudistus etenee. Huolet on kuultu. Mikä laissa muuttuu? Keskustelemassa eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi, valiokunnan jäsenet, kansanedustajat Hanna-Leena Mattila ja Pekka Aittakumpu sekä Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n puheenjohtaja Liisa Hanén ja Suomen Yrittäjien työmarkkina-asioiden päällikkö Harri Hellstén.
30.11.2022 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutiset”Meillä on nyt akkavalta” – Keskusta valitsi uuden puoluejohdon