”Meillä on nyt akkavalta” – Keskusta valitsi uuden puoluejohdon

-Sain todella hyvän tiimin ympärilleni. Jokaisen valinnasta olen todella iloinen ja tällä porukalla saamme varmasti isoja aikaiseksi, puheenjohtaja Sipilä kehuu.

Äänivyöryn saanut Katri Kulmuni kehui Keskustan kenttäväkeä viisaaksi:

-Kaksi vuotta sitten [valituksi tullessani] olin ainoa nainen puoluejohdossa. Nyt sain rinnalleni kaksi savolaista rouvaa, nyt meillä on akkavalta.

Hannakaisa Heikkinen jäi vuoden 2016 puoluekokouksessa täpärästi neljänneksi varapuheenjohtajakisassa, mutta tällä kertaa paikka aukesi.

-Kevään piirikokouksissa on ollut ilon ilmapiiri ja niissä kiertäminen on ollut virvoittava keidas. Nyt lähdemme yhdessä viemään Keskustaa siihen suuntaan, johon haluamme Suomea luotsata.

Rehulalla on pisin kokemus varapuheenjohtajan penkillä, mutta myöntää, että vaalissa jännitys oli siltikin kova.

-On kiitollinen olo, että tiukan vaalin jälkeen istun tässä. Sanoin puheessani, että haluan joukkueeseen ja nyt tässä olen. Tunnen nämä ihmiset ja tässä on kotoisa olo.

Riikka Pirkkalainen saa nyt Keskustan puoluetoimiston avaimet käteensä ja lähtee johtamaan puolueen työtä puoluesihteerinä.

-Sotkamossa on ollut hyvähenkinen kokous. Keskustaväki suorastaan huokuu odotusta, että vaalitöihin päästään.

Pirkkalaista ennen Keskustalla on ollut vain yksi nainen puoluesihteerinä. Erja Tikka valittiin Keskustan puoluesihteeriksi vuonna vuonna 1990.

Uusi puoluejohto lupaa kulkea ympäri Suomen myös jatkossa.

-Puolue ei ole vain puoluetoimisto eikä eduskuntaryhmä. Kun lähdemme tekemään töitä, sen täytyy näkyä puolueen jokaisella tasolla piirijärjestöistä paikallisyhdistyksiin. Emme ole myöskään vain vaaliorganisaatio, Pirkkalainen tiivistää kaksivuotissuunnitelmansa.

Suomen Keskusta hakee viestintäpäällikköä
Onko itsenäinen ja vastuullinen viestinnän johtotehtävä sinun unelmasi? Motivoidutko vaihtuvista työpäivistä etkä säikähdä paineita? Haluatko tulla mukaan kehittämään politiikkaa aiempaa myönteisempään ja tulevaisuususkoisempaan suuntaan? Hae Suomen Keskustan viestintäpäällikön tehtävään!
28.6.2022 / Uutiset
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 23. – 24.8. Porissa ja Satakunnassa
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous pidetään tiistaista keskiviikkoon 23. – 24.8.2022 Porissa. Kesäkokouksen yhteydessä on kansanedustajien tutustumiskäyntejä ja yleisötapahtumia Satakunnassa.
20.6.2022 / Tapahtumat
Keskustan varapuheenjohtaja Pakarinen: Kokoomuksen uudelleenharkinta erityistalousalueista paikallaan
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen on tyytyväinen Helsingin kokoomuslaisen varapormestari Daniel Sazonovin ulostuloon erityistalousalueiden puolesta. Sazonov totesi viikonloppuna Helsingin Sanomissa, että myös Helsinki voisi hyötyä Keskustan esittämästä mahdollisuudesta perustaa erityistalousalueita.
19.6.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutiset”Meillä on nyt akkavalta” – Keskusta valitsi uuden puoluejohdon