”Meillä on nyt akkavalta” – Keskusta valitsi uuden puoluejohdon

-Sain todella hyvän tiimin ympärilleni. Jokaisen valinnasta olen todella iloinen ja tällä porukalla saamme varmasti isoja aikaiseksi, puheenjohtaja Sipilä kehuu.

Äänivyöryn saanut Katri Kulmuni kehui Keskustan kenttäväkeä viisaaksi:

-Kaksi vuotta sitten [valituksi tullessani] olin ainoa nainen puoluejohdossa. Nyt sain rinnalleni kaksi savolaista rouvaa, nyt meillä on akkavalta.

Hannakaisa Heikkinen jäi vuoden 2016 puoluekokouksessa täpärästi neljänneksi varapuheenjohtajakisassa, mutta tällä kertaa paikka aukesi.

-Kevään piirikokouksissa on ollut ilon ilmapiiri ja niissä kiertäminen on ollut virvoittava keidas. Nyt lähdemme yhdessä viemään Keskustaa siihen suuntaan, johon haluamme Suomea luotsata.

Rehulalla on pisin kokemus varapuheenjohtajan penkillä, mutta myöntää, että vaalissa jännitys oli siltikin kova.

-On kiitollinen olo, että tiukan vaalin jälkeen istun tässä. Sanoin puheessani, että haluan joukkueeseen ja nyt tässä olen. Tunnen nämä ihmiset ja tässä on kotoisa olo.

Riikka Pirkkalainen saa nyt Keskustan puoluetoimiston avaimet käteensä ja lähtee johtamaan puolueen työtä puoluesihteerinä.

-Sotkamossa on ollut hyvähenkinen kokous. Keskustaväki suorastaan huokuu odotusta, että vaalitöihin päästään.

Pirkkalaista ennen Keskustalla on ollut vain yksi nainen puoluesihteerinä. Erja Tikka valittiin Keskustan puoluesihteeriksi vuonna vuonna 1990.

Uusi puoluejohto lupaa kulkea ympäri Suomen myös jatkossa.

-Puolue ei ole vain puoluetoimisto eikä eduskuntaryhmä. Kun lähdemme tekemään töitä, sen täytyy näkyä puolueen jokaisella tasolla piirijärjestöistä paikallisyhdistyksiin. Emme ole myöskään vain vaaliorganisaatio, Pirkkalainen tiivistää kaksivuotissuunnitelmansa.

Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
Suomi ja suomalaisuus – koko Suomi. Mitkä ovat nuo meidän suomalaisten vahvuudet Suomessa, mitkä ovat olleet turvanamme koronan aikana ja miten hyödyntää niitä Suomen uudelleenrakentamisessa. Keskustelemassa Keskustan puheenjohtaja, kansanedustaja Katri Kulmuni sekä kirjailija, käsikirjoittaja Katri Manninen. Podcastia juontaa Keskustan viestintäpäällikkö Laura Ruohola.
26.6.2020 / Podcast
EtusivuAjankohtaistaUutiset”Meillä on nyt akkavalta” – Keskusta valitsi uuden puoluejohdon