”Meillä on nyt akkavalta” – Keskusta valitsi uuden puoluejohdon

-Sain todella hyvän tiimin ympärilleni. Jokaisen valinnasta olen todella iloinen ja tällä porukalla saamme varmasti isoja aikaiseksi, puheenjohtaja Sipilä kehuu.

Äänivyöryn saanut Katri Kulmuni kehui Keskustan kenttäväkeä viisaaksi:

-Kaksi vuotta sitten [valituksi tullessani] olin ainoa nainen puoluejohdossa. Nyt sain rinnalleni kaksi savolaista rouvaa, nyt meillä on akkavalta.

Hannakaisa Heikkinen jäi vuoden 2016 puoluekokouksessa täpärästi neljänneksi varapuheenjohtajakisassa, mutta tällä kertaa paikka aukesi.

-Kevään piirikokouksissa on ollut ilon ilmapiiri ja niissä kiertäminen on ollut virvoittava keidas. Nyt lähdemme yhdessä viemään Keskustaa siihen suuntaan, johon haluamme Suomea luotsata.

Rehulalla on pisin kokemus varapuheenjohtajan penkillä, mutta myöntää, että vaalissa jännitys oli siltikin kova.

-On kiitollinen olo, että tiukan vaalin jälkeen istun tässä. Sanoin puheessani, että haluan joukkueeseen ja nyt tässä olen. Tunnen nämä ihmiset ja tässä on kotoisa olo.

Riikka Pirkkalainen saa nyt Keskustan puoluetoimiston avaimet käteensä ja lähtee johtamaan puolueen työtä puoluesihteerinä.

-Sotkamossa on ollut hyvähenkinen kokous. Keskustaväki suorastaan huokuu odotusta, että vaalitöihin päästään.

Pirkkalaista ennen Keskustalla on ollut vain yksi nainen puoluesihteerinä. Erja Tikka valittiin Keskustan puoluesihteeriksi vuonna vuonna 1990.

Uusi puoluejohto lupaa kulkea ympäri Suomen myös jatkossa.

-Puolue ei ole vain puoluetoimisto eikä eduskuntaryhmä. Kun lähdemme tekemään töitä, sen täytyy näkyä puolueen jokaisella tasolla piirijärjestöistä paikallisyhdistyksiin. Emme ole myöskään vain vaaliorganisaatio, Pirkkalainen tiivistää kaksivuotissuunnitelmansa.

Annikan kanssa on virtuaalinen keskusteluohjelma sivuillani. Pääsiäisen jälkeen saan vieraakseni kaikille tutun juontajan ja toimittajan, Vappu Pimiän. Annikan kanssa -tuokioiden tarkoituksena on tuoda sekä itselleni että teille uusia ajatuksia – hieman päivänpolitiikan keskustelua syvemmältä. Odotan, että pääsemme Vapun kanssa keskustelussamme kevään korvalla muun muassa kotimaisen ruoan ja aivan varmasti myös perhearvojen äärelle!
8.4.2021 / K-Studio
Keskustan Honkonen ja Keskustanuorten Markkanen: Nuoret pois vuokra-asumisen loukusta – jokaiselle nuorelle oikeus omaan asuntoon
Keskustan tavoitteena on, että jokaisella työssäkäyvällä nuorella olisi jatkossa mahdollisuus hankkia oma koti. Honkonen ja Markkanen esittävät, että ASP-järjestelmään tulisi lisätä enemmän joustoja ja osa harkinnasta tulisi jättää pankin tehtäväksi, noudattaen kuitenkin hyvää pankkitapaa. Yksi tapa olisi esimerkiksi poistaa ASP-asuntojen osalta hintarajat kokonaan.
8.4.2021 / Uutiset
Annika Saarikko: EU:n suunta ja kansalaisten toiveet erkaantumassa, tarvitaan parempaa unionia
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko avasi keskustelua EU:n suunnasta ja Suomen EU-linjasta puheessaan Paasikivi-seuran vieraana. Saarikon mukaan kansalaisten huoliin ja esimerkiksi Kiinan haasteeseen EU vastaa parhaiten huolehtimalla oman järjestelmänsä toimivuudesta sekä unionion epäkohtiin tarttumisesta.
6.4.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutiset”Meillä on nyt akkavalta” – Keskusta valitsi uuden puoluejohdon