Keskustalaiset: Liikennekaarella palveluja ja työpaikkoja

– Liikennekaariajattelussa tuntuvin muutos aiempaan on, että vihdoin asiakkaan tarpeet pistetään muutoksessa etusijalle, ei mennä järjestelmät edellä, Vehkaperä sanoo.

Häntä säestää valiokunnan jäsen, kansanedustaja Ari Torniainen, joka iloitsee erityisesti edellytyksistä teknologian, digitalisaation ja uusien liiketoimintamallien käyttöönotolle perinteisten rinnalle.

– Rinnalla säilyvät kuitenkin esimerkiksi vanhat tavat tilata palveluja puhelimitse. Liikennekaari mahdollistaa paljon uutta ja on varmasti yksi edistyksellisimpiä alan lainsäädäntöjä maailmassa, Torniainen sanoo.

Liikennevaliokunnan jäsen ja itsekin taksiyrittäjä, kansanedustaja Markku Pakkanen iloitsee siitä, että taksiliikenne on mukana liikennekaaressa. Pakkasen mukaan liikennekaari on nyt hallituksen esittämässä muodossa paljon parempi, kuin miltä alkuun näytti. Ammattilaisena Pakkanen näkee hyvänä erilaisten palveluketjujen toteuttamisen.

– Asiakasta varten näitä järjestelmiä pitää luoda, hän muistuttaa.
Taksiyrittäjän poika, kansanedustaja Mikko Alatalo toteaa, että liikennekaaren taksiuudistuksen kanssa voi elää. Hän pitää hyvänä sitä, että liikenteen turvallisuusvirasto Trafi alkaa valvoa taksiyrityksiä jatkossa ja että taksiyrittäjän kelpoisuus tarkistetaan ja työskentelyä kontrolloidaan.

– Iso ilonaihe on taksiyrittäjille se, että niin sanotut kymppitonnin taksiautoilijat pudotettiin esityksestä pois. Alun perin oli tarkoitus, että kuka tahansa olisi voinut ryhtyä ajamaan taksia 10 000 euron ansaintasummaan asti, mutta tämä saatiin torjuttua. Tämä on jo liikenneturvallisuuden kannalta tärkeää, Alatalo muistuttaa.
Alatalo uskoo, että syksyn aikana liikenne- ja viestintävaliokunnassa heillä kansanedustajilla on vielä aihetta moneen keskusteluun.

Keskustan puoluepäivä – SuomiAreena
"Elämänmakuiset ratkaisut uuden normaalin parissa". Mukana keskustelemassa tiede-ja kulttuuriministeri Antti IV Kurvinen, kansanedustaja, ex-huippu-urheilija Hanna Kosonen sekä koronavuonna virtuaalialan yrityksen perustanut yrittäjä Jarno Wuorisalo. Keskustelun loppupuolella seuraamme liittyy myös maa-ja metsätalousministeri Jari Leppä.
12.7.2021 / Uutiset
Keskustan Lohi, Aittakumpu ja Mattila iloitsevat: Tänään tehtiin historiaa!
"Tänään tehtiin historiaa", iloitsivat keskustalaiset sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet, kansanedustajat Markus Lohi, Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila, eduskunnan hyväksyttyä soteuudistuksen lainsäädännön äänin 105-77.
23.6.2021 / Uutiset
Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!
"Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin", Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.
23.6.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustalaiset: Liikennekaarella palveluja ja työpaikkoja