Keskustalaiset: Liikennekaarella palveluja ja työpaikkoja

– Liikennekaariajattelussa tuntuvin muutos aiempaan on, että vihdoin asiakkaan tarpeet pistetään muutoksessa etusijalle, ei mennä järjestelmät edellä, Vehkaperä sanoo.

Häntä säestää valiokunnan jäsen, kansanedustaja Ari Torniainen, joka iloitsee erityisesti edellytyksistä teknologian, digitalisaation ja uusien liiketoimintamallien käyttöönotolle perinteisten rinnalle.

– Rinnalla säilyvät kuitenkin esimerkiksi vanhat tavat tilata palveluja puhelimitse. Liikennekaari mahdollistaa paljon uutta ja on varmasti yksi edistyksellisimpiä alan lainsäädäntöjä maailmassa, Torniainen sanoo.

Liikennevaliokunnan jäsen ja itsekin taksiyrittäjä, kansanedustaja Markku Pakkanen iloitsee siitä, että taksiliikenne on mukana liikennekaaressa. Pakkasen mukaan liikennekaari on nyt hallituksen esittämässä muodossa paljon parempi, kuin miltä alkuun näytti. Ammattilaisena Pakkanen näkee hyvänä erilaisten palveluketjujen toteuttamisen.

– Asiakasta varten näitä järjestelmiä pitää luoda, hän muistuttaa.
Taksiyrittäjän poika, kansanedustaja Mikko Alatalo toteaa, että liikennekaaren taksiuudistuksen kanssa voi elää. Hän pitää hyvänä sitä, että liikenteen turvallisuusvirasto Trafi alkaa valvoa taksiyrityksiä jatkossa ja että taksiyrittäjän kelpoisuus tarkistetaan ja työskentelyä kontrolloidaan.

– Iso ilonaihe on taksiyrittäjille se, että niin sanotut kymppitonnin taksiautoilijat pudotettiin esityksestä pois. Alun perin oli tarkoitus, että kuka tahansa olisi voinut ryhtyä ajamaan taksia 10 000 euron ansaintasummaan asti, mutta tämä saatiin torjuttua. Tämä on jo liikenneturvallisuuden kannalta tärkeää, Alatalo muistuttaa.
Alatalo uskoo, että syksyn aikana liikenne- ja viestintävaliokunnassa heillä kansanedustajilla on vielä aihetta moneen keskusteluun.

Keskusta kutsuu pohtimaan Itäisen Suomen tulevaisuutta
Itäisen Suomen tilanne muuttui hetkessä Venäjän hyökkäyksen vuoksi. Miltä alueen ja sen ihmisten ja yritysten tulevaisuus ja kehitysnäkymät näyttävät? Tätä arvioidaan eri toimijoiden näkökulmasta ajankohtaisseminaarissa, jonka järjestäjänä on Suomen Keskusta.
27.5.2022 / Uutiset
Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustalaiset: Liikennekaarella palveluja ja työpaikkoja