Liikennekaari mahdollistaa palvelujen kehittämisen ja uudet työpaikat

Hallituspuolueiden sopima liikennekaari mahdollistaa liikenteen palvelujen kehittämisen ja turvaamisen koko Suomessa. Arvioiden mukaan se myös luo edellytykset noin 20 000 uudelle työpaikalle.

Tuntuvin muutos aiempaan on, että vihdoin liikenteen palveluja käyttävien ja tarvitsevien suomalaisten tarpeet asetetaan etusijalle. Henkilö- ja tavaraliikenteen sääntely kootaan yhteen ja sääntelyä vähennetään.

Näin voidaan saada aikaan parempia palveluja ihmisille etenkin uutta tekniikkaa hyödyntämällä. Liikenneketjujen sujuvuus on myös kilpailuetumme ja tuo mittavia säästöjä palveluista tinkimättä.

On tärkeää, että liikennekaaressa ovat mukana kaikki henkilöliikenteen toimijat, myös taksit. Ratkaisun aikaansaaminen ei ymmärrettävästi ollut helppoa. Nyt sovitussa ratkaisussa on taksien osalta huomioitu esimerkiksi alan yrittäjien perustellut huolet sekä pyritty estämään joistain maista tuttu kohtuuton hinnoittelu.

Samalla liikennekaari on viimeisin osoitus siitä, että hallitus pystyy päätöksiin. Uudistukset Suomen kuntoon laittamiseksi etenevät. Nyt on tärkeää, että liikennekaari toteutetaan määrätietoisesti, kolmessa vaiheessa.

Yleisö kysyy, Annika vastaa. FB-livenä toteuttavaan lähetykseen yleisö voi laittaa kysymyksiään jo etukäteen tapahtuman keskustelussa tai suoran lähetyksen kommenttikentässä. Käsittelyssä tulevat aluevaalit ja ajankohtaiset poliittiset aiheet. Vähän kuin eduskunnan kyselytunnilla olisit.
21.10.2021 / K-Studio
Keskustan eduskuntaryhmä vetoaa rokotusten ottamisen puolesta
Keskustan eduskuntaryhmä vetoaa vakavasti suomalaisiin rokotusten ottamisen puolesta. Niin suojelee sekä itseään, läheisiään että muita kanssaihmisiään. Rokotukset ottamalla jokainen pystyy osaltaan vaikuttamaan suoraan myös siihen, että Suomi pysyy auki.
21.10.2021 / Uutiset
Keskusta hakee viestinnän poliittista suunnittelijaa
Tehtävä on määräaikainen vanhempainvapaan sijaisuus välillä 10.1-30.6 2022. Hakuaikaa on jatkettu 31.10. asti.
21.10.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetLiikennekaari mahdollistaa palvelujen kehittämisen ja uudet työpaikat