Liikennekaari mahdollistaa palvelujen kehittämisen ja uudet työpaikat

Hallituspuolueiden sopima liikennekaari mahdollistaa liikenteen palvelujen kehittämisen ja turvaamisen koko Suomessa. Arvioiden mukaan se myös luo edellytykset noin 20 000 uudelle työpaikalle.

Tuntuvin muutos aiempaan on, että vihdoin liikenteen palveluja käyttävien ja tarvitsevien suomalaisten tarpeet asetetaan etusijalle. Henkilö- ja tavaraliikenteen sääntely kootaan yhteen ja sääntelyä vähennetään.

Näin voidaan saada aikaan parempia palveluja ihmisille etenkin uutta tekniikkaa hyödyntämällä. Liikenneketjujen sujuvuus on myös kilpailuetumme ja tuo mittavia säästöjä palveluista tinkimättä.

On tärkeää, että liikennekaaressa ovat mukana kaikki henkilöliikenteen toimijat, myös taksit. Ratkaisun aikaansaaminen ei ymmärrettävästi ollut helppoa. Nyt sovitussa ratkaisussa on taksien osalta huomioitu esimerkiksi alan yrittäjien perustellut huolet sekä pyritty estämään joistain maista tuttu kohtuuton hinnoittelu.

Samalla liikennekaari on viimeisin osoitus siitä, että hallitus pystyy päätöksiin. Uudistukset Suomen kuntoon laittamiseksi etenevät. Nyt on tärkeää, että liikennekaari toteutetaan määrätietoisesti, kolmessa vaiheessa.

Petri Honkonen jätelaista:
Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja Petri Honkonen on tyytyväinen jätelaista hallituksessa saavutettuun ratkaisuun
30.11.2020 / Uutiset
Keskustan kuntavaaliohjelma: Toiveista totta seuraavalla vaalikaudella
Keskustan puoluevaltuusto hyväksyi puoluvaltuustosunnuntaina puolueen kuntavaaliohjelman. ”Keskusta – tekee toiveista totta”. Ohjelmassa linjataan Keskustan tavoitteita tulevalle vaalikaudelle.
29.11.2020 / Uutiset
Annika Saarikko: Nyt on aika linjata tulevaisuutta korona-ajan jälkeen
Koronakriisistä selviämistä ei mitata vain epidemian voittamisella, vaan myös kriisin seurausten jälkihoidon onnistumisena. Vasta ehkä 2030-luvulle mentäessä osaamme kokonaisuutena arvioida, mitä arpia aika jätti ja miten viisaita olimme kriisistä toipumisessa – ja säilyimmekö ehyenä kansakuntana tämän läpi, kirjoittaa Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko blogissaan.
29.11.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetLiikennekaari mahdollistaa palvelujen kehittämisen ja uudet työpaikat