Liikennekaari mahdollistaa palvelujen kehittämisen ja uudet työpaikat

Hallituspuolueiden sopima liikennekaari mahdollistaa liikenteen palvelujen kehittämisen ja turvaamisen koko Suomessa. Arvioiden mukaan se myös luo edellytykset noin 20 000 uudelle työpaikalle.

Tuntuvin muutos aiempaan on, että vihdoin liikenteen palveluja käyttävien ja tarvitsevien suomalaisten tarpeet asetetaan etusijalle. Henkilö- ja tavaraliikenteen sääntely kootaan yhteen ja sääntelyä vähennetään.

Näin voidaan saada aikaan parempia palveluja ihmisille etenkin uutta tekniikkaa hyödyntämällä. Liikenneketjujen sujuvuus on myös kilpailuetumme ja tuo mittavia säästöjä palveluista tinkimättä.

On tärkeää, että liikennekaaressa ovat mukana kaikki henkilöliikenteen toimijat, myös taksit. Ratkaisun aikaansaaminen ei ymmärrettävästi ollut helppoa. Nyt sovitussa ratkaisussa on taksien osalta huomioitu esimerkiksi alan yrittäjien perustellut huolet sekä pyritty estämään joistain maista tuttu kohtuuton hinnoittelu.

Samalla liikennekaari on viimeisin osoitus siitä, että hallitus pystyy päätöksiin. Uudistukset Suomen kuntoon laittamiseksi etenevät. Nyt on tärkeää, että liikennekaari toteutetaan määrätietoisesti, kolmessa vaiheessa.

Keskustan puoluepäivä – SuomiAreena
"Elämänmakuiset ratkaisut uuden normaalin parissa". Mukana keskustelemassa tiede-ja kulttuuriministeri Antti IV Kurvinen, kansanedustaja, ex-huippu-urheilija Hanna Kosonen sekä koronavuonna virtuaalialan yrityksen perustanut yrittäjä Jarno Wuorisalo. Keskustelun loppupuolella seuraamme liittyy myös maa-ja metsätalousministeri Jari Leppä.
12.7.2021 / Uutiset
Keskustan Lohi, Aittakumpu ja Mattila iloitsevat: Tänään tehtiin historiaa!
"Tänään tehtiin historiaa", iloitsivat keskustalaiset sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet, kansanedustajat Markus Lohi, Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila, eduskunnan hyväksyttyä soteuudistuksen lainsäädännön äänin 105-77.
23.6.2021 / Uutiset
Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!
"Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin", Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.
23.6.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetLiikennekaari mahdollistaa palvelujen kehittämisen ja uudet työpaikat