Keskustalla 7450 ehdokasta kuntavaaleissa

Keskustan ehdokkaista noin 39 prosenttia on naisia ja 61 prosenttia miehiä. Nuoria, alle 30-vuotiaita ehdokkaita Keskustalla on noin 700 eli 9 prosenttia kaikista puolueen ehdokkaista.

Keskustalla on kuntavaaleissa ehdokkaita yhteensä 284 Manner-Suomen kunnassa.

– Olen tyytyväinen ehdokasmääräämme. Pääsimme lähelle asettamaamme noin 8 000 ehdokkaan tavoitetta. Keskustan listoilta kautta Suomen löytyy nyt jokaiselle varmasti oma, osaava ehdokas, puoluesihteeri Jouni Ovaska sanoo.

– Lämmin kiitos kaikille ehdokkaille ja ehdokkaita hankkineille. Yhdessä tämän ehdokasjoukon kanssa lähdemme rakentamaan entistä elinvoimaisempia kotikuntia, Ovaska toteaa.

Kuntavaalien ehdokasasettelu vahvistetaan lopullisesti 9.3.

Annikan kanssa on virtuaalinen keskusteluohjelma sivuillani. Pääsiäisen jälkeen saan vieraakseni kaikille tutun juontajan ja toimittajan, Vappu Pimiän. Annikan kanssa -tuokioiden tarkoituksena on tuoda sekä itselleni että teille uusia ajatuksia – hieman päivänpolitiikan keskustelua syvemmältä. Odotan, että pääsemme Vapun kanssa keskustelussamme kevään korvalla muun muassa kotimaisen ruoan ja aivan varmasti myös perhearvojen äärelle!
8.4.2021 / K-Studio
Keskustan Honkonen ja Keskustanuorten Markkanen: Nuoret pois vuokra-asumisen loukusta – jokaiselle nuorelle oikeus omaan asuntoon
Keskustan tavoitteena on, että jokaisella työssäkäyvällä nuorella olisi jatkossa mahdollisuus hankkia oma koti. Honkonen ja Markkanen esittävät, että ASP-järjestelmään tulisi lisätä enemmän joustoja ja osa harkinnasta tulisi jättää pankin tehtäväksi, noudattaen kuitenkin hyvää pankkitapaa. Yksi tapa olisi esimerkiksi poistaa ASP-asuntojen osalta hintarajat kokonaan.
8.4.2021 / Uutiset
Annika Saarikko: EU:n suunta ja kansalaisten toiveet erkaantumassa, tarvitaan parempaa unionia
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko avasi keskustelua EU:n suunnasta ja Suomen EU-linjasta puheessaan Paasikivi-seuran vieraana. Saarikon mukaan kansalaisten huoliin ja esimerkiksi Kiinan haasteeseen EU vastaa parhaiten huolehtimalla oman järjestelmänsä toimivuudesta sekä unionion epäkohtiin tarttumisesta.
6.4.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustalla 7450 ehdokasta kuntavaaleissa