Keskustalla 7450 ehdokasta kuntavaaleissa

Keskustan ehdokkaista noin 39 prosenttia on naisia ja 61 prosenttia miehiä. Nuoria, alle 30-vuotiaita ehdokkaita Keskustalla on noin 700 eli 9 prosenttia kaikista puolueen ehdokkaista.

Keskustalla on kuntavaaleissa ehdokkaita yhteensä 284 Manner-Suomen kunnassa.

– Olen tyytyväinen ehdokasmääräämme. Pääsimme lähelle asettamaamme noin 8 000 ehdokkaan tavoitetta. Keskustan listoilta kautta Suomen löytyy nyt jokaiselle varmasti oma, osaava ehdokas, puoluesihteeri Jouni Ovaska sanoo.

– Lämmin kiitos kaikille ehdokkaille ja ehdokkaita hankkineille. Yhdessä tämän ehdokasjoukon kanssa lähdemme rakentamaan entistä elinvoimaisempia kotikuntia, Ovaska toteaa.

Kuntavaalien ehdokasasettelu vahvistetaan lopullisesti 9.3.

Keskustan Pakarinen: Etätyö luo lisätarvetta lähiyrittäjyydelle
Monipaikkaisuudella ja sen etätyön muodolla on suuria vaikutuksia kaupunkiseuduilla, joilla asiantuntijatyön runsas määrä tarkoittaa myös aiempaa suurempaa määrää etätyötä koronan jälkeen. Enemmän kotona tehtävä työ synnyttää uutta kysyntää palveluille lähellä kotia. Lähipalveluiden kysyntä vaikkapa lounasravintoloiden muodossa todennäköisesti kasvaa, kun etätyöt nyt vakiintuvat, Kaupungissa on Keskusta -verkoston vetäjä Riikka Pakarinen linjaa.
15.10.2021 / Uutiset
K-studion vieraaksi saapuu ministeri Antti Kurvinen. Keskustelussa mistä luomme lisää kasvua ja työpaikkoja luoville aloille, korjaamme koronan jälkiä ja pidämme huolta lapsista ja nuorista, kun samaan aikaan veikkauksen rahoitus vähenee.
14.10.2021 / K-Studio
Keskustan Markus Lohi: Kela-korvauksia ei pidä poistaa yksityisestä sairaanhoidosta
Keskustan varapuheenjohtaja, sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj. Markus Lohi ei näe perustetta poistaa yksityisen sairaanhoidon kela-korvauksia. Tärkeää on myös varmistaa monituottajuus ja palveluseteleiden käyttö osana sote-uudistusta, Lohi toteaa.
11.10.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustalla 7450 ehdokasta kuntavaaleissa