Keskustalla 7450 ehdokasta kuntavaaleissa

Keskustan ehdokkaista noin 39 prosenttia on naisia ja 61 prosenttia miehiä. Nuoria, alle 30-vuotiaita ehdokkaita Keskustalla on noin 700 eli 9 prosenttia kaikista puolueen ehdokkaista.

Keskustalla on kuntavaaleissa ehdokkaita yhteensä 284 Manner-Suomen kunnassa.

– Olen tyytyväinen ehdokasmääräämme. Pääsimme lähelle asettamaamme noin 8 000 ehdokkaan tavoitetta. Keskustan listoilta kautta Suomen löytyy nyt jokaiselle varmasti oma, osaava ehdokas, puoluesihteeri Jouni Ovaska sanoo.

– Lämmin kiitos kaikille ehdokkaille ja ehdokkaita hankkineille. Yhdessä tämän ehdokasjoukon kanssa lähdemme rakentamaan entistä elinvoimaisempia kotikuntia, Ovaska toteaa.

Kuntavaalien ehdokasasettelu vahvistetaan lopullisesti 9.3.

Keskustan puoluepäivä – SuomiAreena
"Elämänmakuiset ratkaisut uuden normaalin parissa". Mukana keskustelemassa tiede-ja kulttuuriministeri Antti IV Kurvinen, kansanedustaja, ex-huippu-urheilija Hanna Kosonen sekä koronavuonna virtuaalialan yrityksen perustanut yrittäjä Jarno Wuorisalo. Keskustelun loppupuolella seuraamme liittyy myös maa-ja metsätalousministeri Jari Leppä.
12.7.2021 / Uutiset
Keskustan Lohi, Aittakumpu ja Mattila iloitsevat: Tänään tehtiin historiaa!
"Tänään tehtiin historiaa", iloitsivat keskustalaiset sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet, kansanedustajat Markus Lohi, Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila, eduskunnan hyväksyttyä soteuudistuksen lainsäädännön äänin 105-77.
23.6.2021 / Uutiset
Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!
"Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin", Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.
23.6.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustalla 7450 ehdokasta kuntavaaleissa