Keskustalla 7450 ehdokasta kuntavaaleissa

Keskustan ehdokkaista noin 39 prosenttia on naisia ja 61 prosenttia miehiä. Nuoria, alle 30-vuotiaita ehdokkaita Keskustalla on noin 700 eli 9 prosenttia kaikista puolueen ehdokkaista.

Keskustalla on kuntavaaleissa ehdokkaita yhteensä 284 Manner-Suomen kunnassa.

– Olen tyytyväinen ehdokasmääräämme. Pääsimme lähelle asettamaamme noin 8 000 ehdokkaan tavoitetta. Keskustan listoilta kautta Suomen löytyy nyt jokaiselle varmasti oma, osaava ehdokas, puoluesihteeri Jouni Ovaska sanoo.

– Lämmin kiitos kaikille ehdokkaille ja ehdokkaita hankkineille. Yhdessä tämän ehdokasjoukon kanssa lähdemme rakentamaan entistä elinvoimaisempia kotikuntia, Ovaska toteaa.

Kuntavaalien ehdokasasettelu vahvistetaan lopullisesti 9.3.

Eduskuntaryhmän viikkotiedote: Keskustalta välikysymys lähipalveluiden pelastamiseksi
Keskustan eduskuntaryhmä tekee hallitukselle välikysymyksen neuvola, terveys-, vanhus- ja muista lähipalveluista. Tilanne sosiaali- ja terveyspalveluissa on vakava.
29.9.2023 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
Keskustalta välikysymys: Lähipalvelut pitää pelastaa
Keskusta tekee hallitukselle välikysymyksen terveys-, vanhus- ja muista suomalaisten lähipalveluista. Tilanne on vakava.
27.9.2023 / Uutiset
Keskustan puoluekokouksen kannanotto: Olli Rehn on suomalaisia yhdistävä voima
Keskustan puoluekokouksen mukaan presidentinvaaleissa on kyse siitä, kuka ehdokkaista on paras täyttämään presidentiltä vaadittavat edellytykset vaikeassa ja vaarallisessa kansainvälisessä tilanteessa. Puoluekokouksen kanta on selvä: Keskustan ehdokas Suomen tasavallan presidentiksi on filosofian tohtori Olli Rehn.
23.9.2023 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustalla 7450 ehdokasta kuntavaaleissa