Keskustalla yli 6500 ehdokasta

Keskusta heroapila

Keskustan ehdokasmäärä kesäkuun kuntavaaleissa nousee yli 6500. Ensimmäisessä vaiheessa jätettyjen listojen mukaan puolueen ehdokasmäärä on 6514. Huomionarvoista se, että vaalien siirryttyä kesäkuulle, listoja voi täydentää vielä aina 4.5 saakka.

Nuoria, alle 30-vuotiaita ehdokkaita Keskustalla on noin 600 eli 9 prosenttia kaikista nyt ehdolle asettuneista.

Yhteensä Keskustalla on ehdokkaita tässä vaiheessa 281 kunnassa.

-Keskustaväki on tehnyt upeaa työtä ympäri Suomen. Monessa kunnassa asetetut tavoitteet on jo saavutettu ja jopa ylitetty. Pidän myös kaikista puolueista suurinta ehdokasmäärää osoituksena siitä, että Keskustalla on koko Suomen mittakaavassa edelleen vahvin kenttäorganisaatio, sanoo puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen.

-Kesän vaaleihin on siis kolmisen kuukautta ja lähdemme tietenkin siitä, että toukokuussa listamme näistä lukemista vielä täydentyvät ja kasvavat, päättää Pirkkalainen.

Annikan kanssa on virtuaalinen keskusteluohjelma sivuillani. Pääsiäisen jälkeen saan vieraakseni kaikille tutun juontajan ja toimittajan, Vappu Pimiän. Annikan kanssa -tuokioiden tarkoituksena on tuoda sekä itselleni että teille uusia ajatuksia – hieman päivänpolitiikan keskustelua syvemmältä. Odotan, että pääsemme Vapun kanssa keskustelussamme kevään korvalla muun muassa kotimaisen ruoan ja aivan varmasti myös perhearvojen äärelle!
8.4.2021 / K-Studio
Keskustan Honkonen ja Keskustanuorten Markkanen: Nuoret pois vuokra-asumisen loukusta – jokaiselle nuorelle oikeus omaan asuntoon
Keskustan tavoitteena on, että jokaisella työssäkäyvällä nuorella olisi jatkossa mahdollisuus hankkia oma koti. Honkonen ja Markkanen esittävät, että ASP-järjestelmään tulisi lisätä enemmän joustoja ja osa harkinnasta tulisi jättää pankin tehtäväksi, noudattaen kuitenkin hyvää pankkitapaa. Yksi tapa olisi esimerkiksi poistaa ASP-asuntojen osalta hintarajat kokonaan.
8.4.2021 / Uutiset
Annika Saarikko: EU:n suunta ja kansalaisten toiveet erkaantumassa, tarvitaan parempaa unionia
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko avasi keskustelua EU:n suunnasta ja Suomen EU-linjasta puheessaan Paasikivi-seuran vieraana. Saarikon mukaan kansalaisten huoliin ja esimerkiksi Kiinan haasteeseen EU vastaa parhaiten huolehtimalla oman järjestelmänsä toimivuudesta sekä unionion epäkohtiin tarttumisesta.
6.4.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustalla yli 6500 ehdokasta