Keskustalla yli 6500 ehdokasta

Keskusta heroapila

Keskustan ehdokasmäärä kesäkuun kuntavaaleissa nousee yli 6500. Ensimmäisessä vaiheessa jätettyjen listojen mukaan puolueen ehdokasmäärä on 6514. Huomionarvoista se, että vaalien siirryttyä kesäkuulle, listoja voi täydentää vielä aina 4.5 saakka.

Nuoria, alle 30-vuotiaita ehdokkaita Keskustalla on noin 600 eli 9 prosenttia kaikista nyt ehdolle asettuneista.

Yhteensä Keskustalla on ehdokkaita tässä vaiheessa 281 kunnassa.

-Keskustaväki on tehnyt upeaa työtä ympäri Suomen. Monessa kunnassa asetetut tavoitteet on jo saavutettu ja jopa ylitetty. Pidän myös kaikista puolueista suurinta ehdokasmäärää osoituksena siitä, että Keskustalla on koko Suomen mittakaavassa edelleen vahvin kenttäorganisaatio, sanoo puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen.

-Kesän vaaleihin on siis kolmisen kuukautta ja lähdemme tietenkin siitä, että toukokuussa listamme näistä lukemista vielä täydentyvät ja kasvavat, päättää Pirkkalainen.

Keskustan Pakarinen: Etätyö luo lisätarvetta lähiyrittäjyydelle
Monipaikkaisuudella ja sen etätyön muodolla on suuria vaikutuksia kaupunkiseuduilla, joilla asiantuntijatyön runsas määrä tarkoittaa myös aiempaa suurempaa määrää etätyötä koronan jälkeen. Enemmän kotona tehtävä työ synnyttää uutta kysyntää palveluille lähellä kotia. Lähipalveluiden kysyntä vaikkapa lounasravintoloiden muodossa todennäköisesti kasvaa, kun etätyöt nyt vakiintuvat, Kaupungissa on Keskusta -verkoston vetäjä Riikka Pakarinen linjaa.
15.10.2021 / Uutiset
K-studion vieraaksi saapuu ministeri Antti Kurvinen. Keskustelussa mistä luomme lisää kasvua ja työpaikkoja luoville aloille, korjaamme koronan jälkiä ja pidämme huolta lapsista ja nuorista, kun samaan aikaan veikkauksen rahoitus vähenee.
14.10.2021 / K-Studio
Keskustan Markus Lohi: Kela-korvauksia ei pidä poistaa yksityisestä sairaanhoidosta
Keskustan varapuheenjohtaja, sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj. Markus Lohi ei näe perustetta poistaa yksityisen sairaanhoidon kela-korvauksia. Tärkeää on myös varmistaa monituottajuus ja palveluseteleiden käyttö osana sote-uudistusta, Lohi toteaa.
11.10.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustalla yli 6500 ehdokasta