Keskustalla yli 6500 ehdokasta

Keskusta heroapila

Keskustan ehdokasmäärä kesäkuun kuntavaaleissa nousee yli 6500. Ensimmäisessä vaiheessa jätettyjen listojen mukaan puolueen ehdokasmäärä on 6514. Huomionarvoista se, että vaalien siirryttyä kesäkuulle, listoja voi täydentää vielä aina 4.5 saakka.

Nuoria, alle 30-vuotiaita ehdokkaita Keskustalla on noin 600 eli 9 prosenttia kaikista nyt ehdolle asettuneista.

Yhteensä Keskustalla on ehdokkaita tässä vaiheessa 281 kunnassa.

-Keskustaväki on tehnyt upeaa työtä ympäri Suomen. Monessa kunnassa asetetut tavoitteet on jo saavutettu ja jopa ylitetty. Pidän myös kaikista puolueista suurinta ehdokasmäärää osoituksena siitä, että Keskustalla on koko Suomen mittakaavassa edelleen vahvin kenttäorganisaatio, sanoo puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen.

-Kesän vaaleihin on siis kolmisen kuukautta ja lähdemme tietenkin siitä, että toukokuussa listamme näistä lukemista vielä täydentyvät ja kasvavat, päättää Pirkkalainen.

Keskustan eduskuntaryhmä: Tukea Ukrainalle pitää jatkaa – Suomen oma varautuminen korostuu
Keskustan eduskuntaryhmä pitää viimeaikaisia tapahtumia – Venäjän osittaista liikekannallepanoa, puheita sodasta länttä vastaan, niin sanottuja kansanäänestyksiä Ukrainan itä- ja eteläosissa, alueiden liittämisaikeita Venäjään ja Nord Stream -kaasuputkien vuotoja Itämerellä – vakavana ja huolestuttavana kehityksenä.
29.9.2022 / Uutiset
Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustalla yli 6500 ehdokasta