Keskustan eduskuntaryhmä osallistuu eduskuntaryhmien lakialoitteeseen tutkimuksen ja kehittämistyön verovähennyksestä.

Keskustan kansanedustajan, eduskunnan valtiovarainvaliokunnan varapuheenjohtajan Arto Pirttilahden mukaan verovähennys on tärkeä Suomen talouden lyhyemmän ja pidemmän aikavälin kasvun tukemiseksi.

– Suomen talouden näkymät ovat heikentyneet. Nyt pitää tehdä kaikki voitava talouden kasvun jatkumisen ja työllisyyden eteen. Verovähennys kannustaa yrityksiä lisäämään tutkimuksen ja kehittämistyön panostuksiaan.

– Ylipäätään Suomi pärjää yhä kovenevassa kansainvälisessä kilpailussa vain osaamisella ja vielä sellaisella, jota muilla ei ole. Talouden kestävä kasvu perustuu tutkimukseen ja kehittämistyöhön. On arvo sinällään, että näin tärkeässä asiassa on yhteinen näkemys yli hallitus-oppositiorajan.

Uudistus pohjautuu tällä vaalikaudella toimineen parlamentaarisen työryhmän sopuun.

Eduskuntapuolueet sitoutuivat työryhmässä nostamaan Suomen tutkimus- ja kehitysmenot neljään prosenttiin bruttokansantuotteesta vuoteen 2030 mennessä. Pirttilahti on edustanut työryhmässä Keskustan eduskuntaryhmää.

Lisätietoja: kansanedustaja Arto Pirttilahti, puhelin 0500 114 434

Keskustan Savola: Oma ruoka on järkäleasia suomalaisille ja Suomelle
Viljelijöiden pärjääminen on yhteinen asia.  Meidän pitää tehdä yhteistyötä reilumpien markkinoiden ja oikeudenmukaisemman tulonjaon puolesta. Kotimaisen ruuan ja isänmaan tähden.
7.12.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan Saarikko ja Kalli: Luonto ja talous pystytään yhdistämään
Saarikon ja Kallin mukaan uusi luonnonsuojelulaki vahvistaa entisestään taloudellisen tuen mahdollisuuksia nimenomaan vapaaehtoisille suojeluohjelmille. Vapaaehtoisuus - ei ylhäältä saneleminen - on näissä asioissa kestävä tie edetä. Lisäksi esimerkiksi malminetsintä kielletään kansallispuistoissa ja luonnonpuistoissa kokonaan, ja valtion muilla suojelualueilla sen edellytyksiä tiukennetaan.
3.12.2022 / Uutiset
Mikä muuttuu yrittäjien eläkelaissa? Yrittäjien eläkelain (YEL) uudistus etenee. Huolet on kuultu. Mikä laissa muuttuu? Keskustelemassa eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi, valiokunnan jäsenet, kansanedustajat Hanna-Leena Mattila ja Pekka Aittakumpu sekä Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n puheenjohtaja Liisa Hanén ja Suomen Yrittäjien työmarkkina-asioiden päällikkö Harri Hellstén.
30.11.2022 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan eduskuntaryhmä osallistuu lakialoitteeseen tutkimuksen ja kehittämistyön verovähennyksestä