Keskusta Uutiset

Keskustan eduskuntaryhmä, kannanotto to 23.4.2015

Suomi äänesti työn, oikeudenmukaisuuden ja yhteistyön puolesta

Eduskuntavaalit olivat muutosvaalit. Suomalaiset äänestivät Keskustan edustaman muutoksen: työllistävämmän, oikeudenmukaisemman ja koko Suomea tasapainoisemmin kehittävän politiikan puolesta. Vaalitulos oli myös luottamuslause ratkaisukeskeiselle ja yhteistyötä kokoavalle toimintatavalle.

Puheenjohtaja Juha Sipilän ja Keskustan saama valtakirja Suomen kuntoon laittamiseksi on vahva. Keskustan tavoitteena on, että Suomi saa rivakasti uuden, toimintakykyisen hallituksen. Nyt on menossa luottamus- ja yhteistyöpääoman rakentaminen puheenjohtaja Sipilän johdolla.

Keskusta katsoo, että kaikessa päätöksenteossa on oltava tavoitteena, että Suomeen saadaan lisää työpaikkoja ja että jokainen suomalainen pidetään oikeudenmukaisesti mukana. Keskusta haluaa osaltaan rakentaa ehyttä, tasavertaista, moniarvoista ja kansainvälistä Suomea, joka nousee yhteen hiileen puhaltamalla ja menestyy osaamisellaan.

Keskusta katsoo, että uuden hallituksen on ensi töikseen päätettävä Suomen työllisyyttä ja talouden kasvua kohentavista ratkaisuista. Uskottava suunnitelma velaksi elämisen lopettamisesta on tehtävä heti. Sosiaali- ja terveyspalvelujen uudistus on vietävä eduskunnan perustuslakivaliokunnan kannanotot huomioiden yhteistyössä maaliin, jotta ihmisten sosiaali- ja terveyspalvelut voidaan turvata. Palvelujen rahoitus on ratkaistava samassa yhteydessä.

Kurvinen ihmettelee Kokoomuksen kaksijakoisia kommentteja
Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen ihmettelee Kokoomuksen sumutusta, joka kohdistuu ennen kaikkea maaseudun ihmisiin ja maaseutuelinkeinoihin. Kaverit pelaavat kaksin kortein ja Kokoomuksen kanta vaihtuu, kun Helsingistä tullaan maakuntaan.
23.9.2020 / Uutiset
Markus Lohi: Matkustusrajoituksia tarkennettava välittömästi
Keskustan varapuheenjohtaja ja eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja Markus Lohi vaatii hallituksen matkustuslinjauksiin selkeyttä.
23.9.2020 / Uutiset
Eeva Kalli: Valtion on vastattava ihmisten tarpeisiin ja edistettävä asumiseen liittyvää valinnanvapautta
"Jokaisen ministeriön tulee tehdä omalla hallinnonalallaan yhteistyössä viranhaltijoiden ja työntekijöiden kanssa selvitys työtehtävistä, jotka voidaan monipaikkaistaa, sanoo Keskustan eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja, kansanedustaja Eeva Kalli.
20.9.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan eduskuntaryhmä: Suomi äänesti työn, oikeudenmukaisuuden ja yhteistyön puolesta