Keskustan eduskuntaryhmän johtoon Kaikkonen, Vehkaperä ja Lohi

Euroopan parlamenttiin siirtyvän ensimmäisen varapuheenjohtajan Elsi Kataisen tilalle valittiin kansanedustaja Mirja Vehkaperä. Markus Lohi jatkaa keskustan eduskuntaryhmän toisena varapuheenjohtajana.

Ryhmän ensimmäisestä varapuheenjohtajasta äänestettiin. Vuosikymmenten mittaisen perinteen mukaisesti keskustan eduskuntaryhmän ensimmäinen varapuheenjohtaja on ollut naisedustaja mikäli puheenjohtajana on toiminut miesedustaja. Vehkaperä voitti vastaehdokkaaksi äänestetyn Hanna Kosonen yhden äänen enemmistöllä äänin 25-24. Keskustan eduskuntaryhmä oli paikalla täysilukuisena.

Ryhmän järjestäytymiskokouksessa puhetta johti ryhmän ikäpuheenjohtajana edustaja Kauko Juhantalo. Hän totesi avaussanoissaan, että Suomen talous on vahvistunut selkeästi ja keskustan viitoittamat uudistukset etenevät.

Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Eeva Kalli: Kun suomalaiset pärjäävät, Suomi pärjää
Suomalaisten turvallisuus ja hyvinvointi ovat Keskustan tärkeimmät tavoitteet. Ajat ovat vakavat. Nyt pitää toimia tavalla, joka vahvistaa suomalaisten luottamusta tulevaan.
20.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Valtiovarainministeri Annika Saarikko budjetin esittelyssä: Turvaa talven yli, kasvun eväitä tulevaisuuteen
Ensi vuoden budjetin tarkoituksena on tarjota turvaa talven yli, ja kasvun eväitä pitkälle tulevaisuuteen.
20.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan eduskuntaryhmän johtoon Kaikkonen, Vehkaperä ja Lohi