Keskustan eduskuntaryhmän johtoon Kaikkonen, Vehkaperä ja Lohi

Euroopan parlamenttiin siirtyvän ensimmäisen varapuheenjohtajan Elsi Kataisen tilalle valittiin kansanedustaja Mirja Vehkaperä. Markus Lohi jatkaa keskustan eduskuntaryhmän toisena varapuheenjohtajana.

Ryhmän ensimmäisestä varapuheenjohtajasta äänestettiin. Vuosikymmenten mittaisen perinteen mukaisesti keskustan eduskuntaryhmän ensimmäinen varapuheenjohtaja on ollut naisedustaja mikäli puheenjohtajana on toiminut miesedustaja. Vehkaperä voitti vastaehdokkaaksi äänestetyn Hanna Kosonen yhden äänen enemmistöllä äänin 25-24. Keskustan eduskuntaryhmä oli paikalla täysilukuisena.

Ryhmän järjestäytymiskokouksessa puhetta johti ryhmän ikäpuheenjohtajana edustaja Kauko Juhantalo. Hän totesi avaussanoissaan, että Suomen talous on vahvistunut selkeästi ja keskustan viitoittamat uudistukset etenevät.

Keskustan keskikesän podcastin aiheena on työ ja työn tulevaisuus koronakriisin jälkeisessä Suomessa. Keskustelemassa elinkeinoministeri Mika Lintilä sekä Paperiliiton puheenjohtaja Petri Vanhala.
10.7.2020 / Podcast
Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan eduskuntaryhmän johtoon Kaikkonen, Vehkaperä ja Lohi