Keskustan eduskuntaryhmän johtoon Kaikkonen, Vehkaperä ja Lohi

Euroopan parlamenttiin siirtyvän ensimmäisen varapuheenjohtajan Elsi Kataisen tilalle valittiin kansanedustaja Mirja Vehkaperä. Markus Lohi jatkaa keskustan eduskuntaryhmän toisena varapuheenjohtajana.

Ryhmän ensimmäisestä varapuheenjohtajasta äänestettiin. Vuosikymmenten mittaisen perinteen mukaisesti keskustan eduskuntaryhmän ensimmäinen varapuheenjohtaja on ollut naisedustaja mikäli puheenjohtajana on toiminut miesedustaja. Vehkaperä voitti vastaehdokkaaksi äänestetyn Hanna Kosonen yhden äänen enemmistöllä äänin 25-24. Keskustan eduskuntaryhmä oli paikalla täysilukuisena.

Ryhmän järjestäytymiskokouksessa puhetta johti ryhmän ikäpuheenjohtajana edustaja Kauko Juhantalo. Hän totesi avaussanoissaan, että Suomen talous on vahvistunut selkeästi ja keskustan viitoittamat uudistukset etenevät.

Keskustan varapuheenjohtaja Honkonen: Nykyiset väylät kuntoon vai rahat uusiin miljardihankkeisiin?
Tammikuun uutispommista vastasivat liikenne- ja viestintäministeriö sekä valtiovarainministeriö, joiden asiantuntijaselvitys tyrmää miljardien uudet ratahankkeet. Tuoreet tiedot kertovat, että superkalliit uudet yhteydet eivät maksaisi itseään takaisin, eivät juuri säästäisi ihmisten aikaa, ja olisivat ilmastopäästöiltään tuhoisia sadan vuoden ajan.
5.2.2023 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan eduskuntaryhmän johtoon Kaikkonen, Vehkaperä ja Lohi