Keskustan eduskuntaryhmän johtoon Kaikkonen, Vehkaperä ja Lohi

Euroopan parlamenttiin siirtyvän ensimmäisen varapuheenjohtajan Elsi Kataisen tilalle valittiin kansanedustaja Mirja Vehkaperä. Markus Lohi jatkaa keskustan eduskuntaryhmän toisena varapuheenjohtajana.

Ryhmän ensimmäisestä varapuheenjohtajasta äänestettiin. Vuosikymmenten mittaisen perinteen mukaisesti keskustan eduskuntaryhmän ensimmäinen varapuheenjohtaja on ollut naisedustaja mikäli puheenjohtajana on toiminut miesedustaja. Vehkaperä voitti vastaehdokkaaksi äänestetyn Hanna Kosonen yhden äänen enemmistöllä äänin 25-24. Keskustan eduskuntaryhmä oli paikalla täysilukuisena.

Ryhmän järjestäytymiskokouksessa puhetta johti ryhmän ikäpuheenjohtajana edustaja Kauko Juhantalo. Hän totesi avaussanoissaan, että Suomen talous on vahvistunut selkeästi ja keskustan viitoittamat uudistukset etenevät.

Keskustan Katainen neuvottelemaan Suomelle tärkeästä merenkulun polttoaineiden EU-laista
Europarlamentaarikko Elsi Katainen on valittu ryhmänsä liikennevaliokunnan neuvottelijaksi merenkulun uusiutuvien ja vähähiilisten polttoaineiden käyttöä säätävään FuelEU Maritime -asetukseen, joka on osa EU:n energia- ja ilmastopakettia. Kataisen mukaan asetus on viennistä ja merikuljetuksista riippuvaiselle Suomelle ratkaisevan tärkeä: tavoitteenani neuvotteluissa on varmistaa selkeä lainsäädäntö, joka huomioi mm. talvimerenkulun Suomelle aiheuttamat poikkeusolosuhteet, Elsi Katainen linjaa.
27.10.2021 / Uutiset
Elinkeinoministeri Mika Lintilä: Luvitusta sujuvoittamalla vihreät investoinnit liikkeelle, ei kehystä venyttämällä
Elinkeinoministeri Mika Lintilä haluaa, että Suomen investointiympäristöstä tehdään Euroopan paras. Luvituksen sujuvoittaminen on ilmainen tapa saada yksityisiä investointeja ja työpaikkoja aikaiseksi tukemaan vihreää siirtymää ja uusteollistamista.
23.10.2021 / Uutiset
Yleisö kysyy, Annika vastaa. FB-livenä toteuttavaan lähetykseen yleisö voi laittaa kysymyksiään jo etukäteen tapahtuman keskustelussa tai suoran lähetyksen kommenttikentässä. Käsittelyssä tulevat aluevaalit ja ajankohtaiset poliittiset aiheet. Vähän kuin eduskunnan kyselytunnilla olisit.
21.10.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan eduskuntaryhmän johtoon Kaikkonen, Vehkaperä ja Lohi