Keskustan eduskuntaryhmän johtoon Kaikkonen, Vehkaperä ja Lohi

Euroopan parlamenttiin siirtyvän ensimmäisen varapuheenjohtajan Elsi Kataisen tilalle valittiin kansanedustaja Mirja Vehkaperä. Markus Lohi jatkaa keskustan eduskuntaryhmän toisena varapuheenjohtajana.

Ryhmän ensimmäisestä varapuheenjohtajasta äänestettiin. Vuosikymmenten mittaisen perinteen mukaisesti keskustan eduskuntaryhmän ensimmäinen varapuheenjohtaja on ollut naisedustaja mikäli puheenjohtajana on toiminut miesedustaja. Vehkaperä voitti vastaehdokkaaksi äänestetyn Hanna Kosonen yhden äänen enemmistöllä äänin 25-24. Keskustan eduskuntaryhmä oli paikalla täysilukuisena.

Ryhmän järjestäytymiskokouksessa puhetta johti ryhmän ikäpuheenjohtajana edustaja Kauko Juhantalo. Hän totesi avaussanoissaan, että Suomen talous on vahvistunut selkeästi ja keskustan viitoittamat uudistukset etenevät.

Annika Saarikko: Päästövähennyksiä ei voi tehdä autoilijoita kurittamalla
Keskustan reunaehto tuleville päätöksille on, että päästövähennyksiä ei tehdä autoilijoita kurittamalla, keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko sanoo.
1.3.2021 / Uutiset
Keskustan eduskuntaryhmän johto: Tautitilanne pidettävä hallinnassa yhteistyöllä - oppositiolle kiitos
Keskustan eduskuntaryhmän johto Antti Kurvinen, Eeva Kalli ja Hanna-Leena Mattila toteaa, että koronaepidemian suhteen ollaan taitekohdassa - eteenpäin tilanteen kokonaishallinnassa mennään yhteistyöllä hallituksen ja opposition kanssa.
26.2.2021 / Uutiset
Matin seurassa Huhtamäen ja Sanoman hallituksen puheenjohtaja Pekka Ala-Pietilä, joka on johtanut myös työ- ja elinkeinoministeriön Kestävän kasvun työryhmää.
25.2.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan eduskuntaryhmän johtoon Kaikkonen, Vehkaperä ja Lohi