Vaalit on käyty

Istuvan presidentin vaalitulos on poikkeuksellinen. Sauli Niinistön saama vahva valtakirja antaa hänelle hyvät lähtökohdat uuteen kauteen. Myös monet Keskustan kannattajat olivat rakentamassa tuota valtakirjaa.
Keskustan ehdokas Matti Vanhanen teki pitkän ja onnistuneen kampanjan. Matti toimi ehdokkaana niin, että me kaikki saamme olla hänestä ylpeitä. Tunnustusta hänen vahvalle asiaosaamiselleen ja rakentavalle tyylilleen tuli yli puoluerajojen.

Matti Vanhanen onnistui nostamaan vaalityössä esiin sellaisia teemoja, joita istuva presidentti ei tulevina vuosina voi sivuuttaa. Ilmastonmuutos, Afrikan tilanne ja globaalit kysymykset on nostettava tehtävälistan kärkeen. Suomen on oltava entistä aktiivisempi kansainvälisillä areenoilla.

Keskustan järjestöväki osoitti jälleen, että me osaamme käydä vaaleja. Sadat erilaiset tapahtumat, kahvitukset, mainonta ja tuttavien jututtaminen toivat vaalit kansan huulille. Keskusta näkyi ja kuului ympäri Suomen.

Vaalit ovat vain osa toimintaamme. Yhdessä tekemisen ja vaikuttamisen on oltava jokapäiväinen toimintatapamme. Kehitetään uusia osallistumisen muotoja. Huolehditaan siitä, että Keskusta näkyy ja kuuluu jatkossakin vaaleissa ja vaalien välillä.

Jouni Ovaska
Kampanjapäällikkö
Puoluesihteeri

Tehdään aluevaalit kaikille tutuiksi kyselemällä ja vastaamalla. Mitä tarkoittaa esim. Sote-palvelupiste? Onhan Keskusta linjannut, että jatkossa jokaisessa kunnassa pitää olla vähintään yksi Sote-palvelupiste. Lähetyksessä vieraana ovat valtiosihteeri, Sote-asiantuntija Maria Kaisa Aula ja kutsuttuna asiantuntijana Väestöliiton toimitusjohtaja, Sosten hallituksen puheenjohtaja Eija Koivuranta. Ohjelman juontaa Keskustan poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen.
23.9.2021 / K-Studio
Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: EU:n puolustuspolitiikka ei enää voi olla pelkkiä juhlapuheita
Pelkkä ulko- ja turvallisuuspoliittinen puhe ei EU:lta enää riitä. Nyt tarvitaan konkreettisia toimia. EU:lla on tässä näytönpaikka, keskustan varapuheenjohtaja ja EU:n puolustuspolitiikasta väitöskirjaa tekevä Riikka Pakarinen toteaa.
18.9.2021 / Uutiset