Vaalit on käyty

Istuvan presidentin vaalitulos on poikkeuksellinen. Sauli Niinistön saama vahva valtakirja antaa hänelle hyvät lähtökohdat uuteen kauteen. Myös monet Keskustan kannattajat olivat rakentamassa tuota valtakirjaa.
Keskustan ehdokas Matti Vanhanen teki pitkän ja onnistuneen kampanjan. Matti toimi ehdokkaana niin, että me kaikki saamme olla hänestä ylpeitä. Tunnustusta hänen vahvalle asiaosaamiselleen ja rakentavalle tyylilleen tuli yli puoluerajojen.

Matti Vanhanen onnistui nostamaan vaalityössä esiin sellaisia teemoja, joita istuva presidentti ei tulevina vuosina voi sivuuttaa. Ilmastonmuutos, Afrikan tilanne ja globaalit kysymykset on nostettava tehtävälistan kärkeen. Suomen on oltava entistä aktiivisempi kansainvälisillä areenoilla.

Keskustan järjestöväki osoitti jälleen, että me osaamme käydä vaaleja. Sadat erilaiset tapahtumat, kahvitukset, mainonta ja tuttavien jututtaminen toivat vaalit kansan huulille. Keskusta näkyi ja kuului ympäri Suomen.

Vaalit ovat vain osa toimintaamme. Yhdessä tekemisen ja vaikuttamisen on oltava jokapäiväinen toimintatapamme. Kehitetään uusia osallistumisen muotoja. Huolehditaan siitä, että Keskusta näkyy ja kuuluu jatkossakin vaaleissa ja vaalien välillä.

Jouni Ovaska
Kampanjapäällikkö
Puoluesihteeri

Suomen Keskusta hakee viestintäpäällikköä
Onko itsenäinen ja vastuullinen viestinnän johtotehtävä sinun unelmasi? Motivoidutko vaihtuvista työpäivistä etkä säikähdä paineita? Haluatko tulla mukaan kehittämään politiikkaa aiempaa myönteisempään ja tulevaisuususkoisempaan suuntaan? Hae Suomen Keskustan viestintäpäällikön tehtävään!
28.6.2022 / Uutiset
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 23. – 24.8. Porissa ja Satakunnassa
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous pidetään tiistaista keskiviikkoon 23. – 24.8.2022 Porissa. Kesäkokouksen yhteydessä on kansanedustajien tutustumiskäyntejä ja yleisötapahtumia Satakunnassa.
20.6.2022 / Tapahtumat
Keskustan varapuheenjohtaja Pakarinen: Kokoomuksen uudelleenharkinta erityistalousalueista paikallaan
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen on tyytyväinen Helsingin kokoomuslaisen varapormestari Daniel Sazonovin ulostuloon erityistalousalueiden puolesta. Sazonov totesi viikonloppuna Helsingin Sanomissa, että myös Helsinki voisi hyötyä Keskustan esittämästä mahdollisuudesta perustaa erityistalousalueita.
19.6.2022 / Uutiset