Vaalit on käyty

Istuvan presidentin vaalitulos on poikkeuksellinen. Sauli Niinistön saama vahva valtakirja antaa hänelle hyvät lähtökohdat uuteen kauteen. Myös monet Keskustan kannattajat olivat rakentamassa tuota valtakirjaa.
Keskustan ehdokas Matti Vanhanen teki pitkän ja onnistuneen kampanjan. Matti toimi ehdokkaana niin, että me kaikki saamme olla hänestä ylpeitä. Tunnustusta hänen vahvalle asiaosaamiselleen ja rakentavalle tyylilleen tuli yli puoluerajojen.

Matti Vanhanen onnistui nostamaan vaalityössä esiin sellaisia teemoja, joita istuva presidentti ei tulevina vuosina voi sivuuttaa. Ilmastonmuutos, Afrikan tilanne ja globaalit kysymykset on nostettava tehtävälistan kärkeen. Suomen on oltava entistä aktiivisempi kansainvälisillä areenoilla.

Keskustan järjestöväki osoitti jälleen, että me osaamme käydä vaaleja. Sadat erilaiset tapahtumat, kahvitukset, mainonta ja tuttavien jututtaminen toivat vaalit kansan huulille. Keskusta näkyi ja kuului ympäri Suomen.

Vaalit ovat vain osa toimintaamme. Yhdessä tekemisen ja vaikuttamisen on oltava jokapäiväinen toimintatapamme. Kehitetään uusia osallistumisen muotoja. Huolehditaan siitä, että Keskusta näkyy ja kuuluu jatkossakin vaaleissa ja vaalien välillä.

Jouni Ovaska
Kampanjapäällikkö
Puoluesihteeri

Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
Suomi ja suomalaisuus – koko Suomi. Mitkä ovat nuo meidän suomalaisten vahvuudet Suomessa, mitkä ovat olleet turvanamme koronan aikana ja miten hyödyntää niitä Suomen uudelleenrakentamisessa. Keskustelemassa Keskustan puheenjohtaja, kansanedustaja Katri Kulmuni sekä kirjailija, käsikirjoittaja Katri Manninen. Podcastia juontaa Keskustan viestintäpäällikkö Laura Ruohola.
26.6.2020 / Podcast