Vaalit on käyty

Istuvan presidentin vaalitulos on poikkeuksellinen. Sauli Niinistön saama vahva valtakirja antaa hänelle hyvät lähtökohdat uuteen kauteen. Myös monet Keskustan kannattajat olivat rakentamassa tuota valtakirjaa.
Keskustan ehdokas Matti Vanhanen teki pitkän ja onnistuneen kampanjan. Matti toimi ehdokkaana niin, että me kaikki saamme olla hänestä ylpeitä. Tunnustusta hänen vahvalle asiaosaamiselleen ja rakentavalle tyylilleen tuli yli puoluerajojen.

Matti Vanhanen onnistui nostamaan vaalityössä esiin sellaisia teemoja, joita istuva presidentti ei tulevina vuosina voi sivuuttaa. Ilmastonmuutos, Afrikan tilanne ja globaalit kysymykset on nostettava tehtävälistan kärkeen. Suomen on oltava entistä aktiivisempi kansainvälisillä areenoilla.

Keskustan järjestöväki osoitti jälleen, että me osaamme käydä vaaleja. Sadat erilaiset tapahtumat, kahvitukset, mainonta ja tuttavien jututtaminen toivat vaalit kansan huulille. Keskusta näkyi ja kuului ympäri Suomen.

Vaalit ovat vain osa toimintaamme. Yhdessä tekemisen ja vaikuttamisen on oltava jokapäiväinen toimintatapamme. Kehitetään uusia osallistumisen muotoja. Huolehditaan siitä, että Keskusta näkyy ja kuuluu jatkossakin vaaleissa ja vaalien välillä.

Jouni Ovaska
Kampanjapäällikkö
Puoluesihteeri

Annikan kanssa on virtuaalinen keskusteluohjelma sivuillani. Pääsiäisen jälkeen saan vieraakseni kaikille tutun juontajan ja toimittajan, Vappu Pimiän. Annikan kanssa -tuokioiden tarkoituksena on tuoda sekä itselleni että teille uusia ajatuksia – hieman päivänpolitiikan keskustelua syvemmältä. Odotan, että pääsemme Vapun kanssa keskustelussamme kevään korvalla muun muassa kotimaisen ruoan ja aivan varmasti myös perhearvojen äärelle!
8.4.2021 / K-Studio
Keskustan Honkonen ja Keskustanuorten Markkanen: Nuoret pois vuokra-asumisen loukusta – jokaiselle nuorelle oikeus omaan asuntoon
Keskustan tavoitteena on, että jokaisella työssäkäyvällä nuorella olisi jatkossa mahdollisuus hankkia oma koti. Honkonen ja Markkanen esittävät, että ASP-järjestelmään tulisi lisätä enemmän joustoja ja osa harkinnasta tulisi jättää pankin tehtäväksi, noudattaen kuitenkin hyvää pankkitapaa. Yksi tapa olisi esimerkiksi poistaa ASP-asuntojen osalta hintarajat kokonaan.
8.4.2021 / Uutiset
Annika Saarikko: EU:n suunta ja kansalaisten toiveet erkaantumassa, tarvitaan parempaa unionia
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko avasi keskustelua EU:n suunnasta ja Suomen EU-linjasta puheessaan Paasikivi-seuran vieraana. Saarikon mukaan kansalaisten huoliin ja esimerkiksi Kiinan haasteeseen EU vastaa parhaiten huolehtimalla oman järjestelmänsä toimivuudesta sekä unionion epäkohtiin tarttumisesta.
6.4.2021 / Uutiset