Vaalit on käyty

Istuvan presidentin vaalitulos on poikkeuksellinen. Sauli Niinistön saama vahva valtakirja antaa hänelle hyvät lähtökohdat uuteen kauteen. Myös monet Keskustan kannattajat olivat rakentamassa tuota valtakirjaa.
Keskustan ehdokas Matti Vanhanen teki pitkän ja onnistuneen kampanjan. Matti toimi ehdokkaana niin, että me kaikki saamme olla hänestä ylpeitä. Tunnustusta hänen vahvalle asiaosaamiselleen ja rakentavalle tyylilleen tuli yli puoluerajojen.

Matti Vanhanen onnistui nostamaan vaalityössä esiin sellaisia teemoja, joita istuva presidentti ei tulevina vuosina voi sivuuttaa. Ilmastonmuutos, Afrikan tilanne ja globaalit kysymykset on nostettava tehtävälistan kärkeen. Suomen on oltava entistä aktiivisempi kansainvälisillä areenoilla.

Keskustan järjestöväki osoitti jälleen, että me osaamme käydä vaaleja. Sadat erilaiset tapahtumat, kahvitukset, mainonta ja tuttavien jututtaminen toivat vaalit kansan huulille. Keskusta näkyi ja kuului ympäri Suomen.

Vaalit ovat vain osa toimintaamme. Yhdessä tekemisen ja vaikuttamisen on oltava jokapäiväinen toimintatapamme. Kehitetään uusia osallistumisen muotoja. Huolehditaan siitä, että Keskusta näkyy ja kuuluu jatkossakin vaaleissa ja vaalien välillä.

Jouni Ovaska
Kampanjapäällikkö
Puoluesihteeri

Keskustan Savola: Oma ruoka on järkäleasia suomalaisille ja Suomelle
Viljelijöiden pärjääminen on yhteinen asia.  Meidän pitää tehdä yhteistyötä reilumpien markkinoiden ja oikeudenmukaisemman tulonjaon puolesta. Kotimaisen ruuan ja isänmaan tähden.
7.12.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan Saarikko ja Kalli: Luonto ja talous pystytään yhdistämään
Saarikon ja Kallin mukaan uusi luonnonsuojelulaki vahvistaa entisestään taloudellisen tuen mahdollisuuksia nimenomaan vapaaehtoisille suojeluohjelmille. Vapaaehtoisuus - ei ylhäältä saneleminen - on näissä asioissa kestävä tie edetä. Lisäksi esimerkiksi malminetsintä kielletään kansallispuistoissa ja luonnonpuistoissa kokonaan, ja valtion muilla suojelualueilla sen edellytyksiä tiukennetaan.
3.12.2022 / Uutiset
Mikä muuttuu yrittäjien eläkelaissa? Yrittäjien eläkelain (YEL) uudistus etenee. Huolet on kuultu. Mikä laissa muuttuu? Keskustelemassa eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi, valiokunnan jäsenet, kansanedustajat Hanna-Leena Mattila ja Pekka Aittakumpu sekä Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n puheenjohtaja Liisa Hanén ja Suomen Yrittäjien työmarkkina-asioiden päällikkö Harri Hellstén.
30.11.2022 / K-Studio