Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kaikkonen hallitustilanteesta

Keskustan eduskuntaryhmälle tärkeintä tässä tilanteessa on huolehtia maan asioiden vakaasta hoidosta. On ylläpidettävä aikaansaatua myönteistä talous- ja työllisyyskehitystä. On myös pidettävä huolta sosiaali- ja terveyspalvelu- sekä maakuntauudistuksen viemisestä maaliin ihmisten palvelujen turvaamiseksi.

Tavoitteena on muodostaa Suomeen mahdollisimman nopeasti uusi, toimintakykyinen hallitus. Keskustan eduskuntaryhmä arvioi tilannetta kokouksessaan vielä tänä iltana.

Keskustan puheenjohtaja, pääministeri Juha Sipilä ilmoitti klo 14 jälkeen, että edellytyksiä jatkaa hallitusyhteistyötä ei ole:

Mikä muuttuu yrittäjien eläkelaissa? Yrittäjien eläkelain (YEL) uudistus etenee. Huolet on kuultu. Mikä laissa muuttuu? Keskustelemassa eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi, valiokunnan jäsenet, kansanedustajat Hanna-Leena Mattila ja Pekka Aittakumpu sekä Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n puheenjohtaja Liisa Hanén ja Suomen Yrittäjien työmarkkina-asioiden päällikkö Harri Hellstén.
30.11.2022 / K-Studio
Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kalli: Luontoa pitää suojella – omaisuuden suoja pitää turvata ja kustannukset jakaa oikeudenmukaisesti
Luonnon tilan parantaminen on yhteinen asia, ja siihen tarvitaan jokaista. Ihmisten omaisuuden suojan pitää kuitenkin toteutua kaikissa oloissa. Luonnonsuojelun kustannusten tulee jakaantua oikeudenmukaisesti. Hallituksen esityksessä näin ei ollut ja osa omaisuuden suojaa heikentävistä ja kustannuksia epäoikeudenmukaisesti kohdentavista seurauksista kävi ilmi vasta eduskuntakäsittelyn aikana.
29.11.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan puoluevaltuusto vaatii järkeä ennallistamisasetukseen
EU:n luonnonvarapolitiikkaan tarvitaan järkeä ja kokonaiskestävyyttä. EU:ssa esitetty uusi ennallistamisasetus on suomalaiselle veronmaksajalle äärettömän kallis, huonosti valmisteltu ja epäoikeudenmukainen.
27.11.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kaikkonen hallitustilanteesta