Keskustan Honkonen: Parkkipaikkavero suoraan silppuriin

Petri Honkonen sininen puku eduskunnassa

Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkosen mukaan Keskusta huolehtii siitä, että pysäköinnistä ei tule verotettavaa etua. Perjantaina uutisoitiin virkamiesselvityksestä, jossa väläyteltiin ideaa työpaikkapysäköinnin verottamisesta.

– Ilmaista pysäköintiä ei sovi verottaa. Koko ehdotus on arkitodellisuudesta vieraantunut, Honkonen sanoo.

Honkosen mukaan pysäköinnin verottamisen sijaan on huolehdittava siitä, että pysäköintitilaa riittää ja liian hanakasti operoivat parkkifirmat pysyvät kurissa. Tässä tarvitaan sekä valtion että kuntien yhteispeliä. Honkonen kannustaa ministeriöiden propellipäitä keskittymään kotimaisten biopolttoaineiden edistämiseen.

– Työssä ja arjessa auto on monille suomalaisille välttämätön. Tavallisen autoilijan arkea ei pidä uusilla vipstaakeilla sotkea, Honkonen sanoo.

– Auto pitää saada parkkiin ja liikkeelle, mieluiten yhä useammin kotimaisilla uusiutuvilla polttoaineilla, sanoo Honkonen.

Petri Honkonen

Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja (Keski-Suomi)

Keskustan Pakarinen: Etätyö luo lisätarvetta lähiyrittäjyydelle
Monipaikkaisuudella ja sen etätyön muodolla on suuria vaikutuksia kaupunkiseuduilla, joilla asiantuntijatyön runsas määrä tarkoittaa myös aiempaa suurempaa määrää etätyötä koronan jälkeen. Enemmän kotona tehtävä työ synnyttää uutta kysyntää palveluille lähellä kotia. Lähipalveluiden kysyntä vaikkapa lounasravintoloiden muodossa todennäköisesti kasvaa, kun etätyöt nyt vakiintuvat, Kaupungissa on Keskusta -verkoston vetäjä Riikka Pakarinen linjaa.
15.10.2021 / Uutiset
K-studion vieraaksi saapuu ministeri Antti Kurvinen. Keskustelussa mistä luomme lisää kasvua ja työpaikkoja luoville aloille, korjaamme koronan jälkiä ja pidämme huolta lapsista ja nuorista, kun samaan aikaan veikkauksen rahoitus vähenee.
14.10.2021 / K-Studio
Keskustan Markus Lohi: Kela-korvauksia ei pidä poistaa yksityisestä sairaanhoidosta
Keskustan varapuheenjohtaja, sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj. Markus Lohi ei näe perustetta poistaa yksityisen sairaanhoidon kela-korvauksia. Tärkeää on myös varmistaa monituottajuus ja palveluseteleiden käyttö osana sote-uudistusta, Lohi toteaa.
11.10.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan Honkonen: Parkkipaikkavero suoraan silppuriin