Keskustan Honkonen: Parkkipaikkavero suoraan silppuriin

Petri Honkonen sininen puku eduskunnassa

Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkosen mukaan Keskusta huolehtii siitä, että pysäköinnistä ei tule verotettavaa etua. Perjantaina uutisoitiin virkamiesselvityksestä, jossa väläyteltiin ideaa työpaikkapysäköinnin verottamisesta.

– Ilmaista pysäköintiä ei sovi verottaa. Koko ehdotus on arkitodellisuudesta vieraantunut, Honkonen sanoo.

Honkosen mukaan pysäköinnin verottamisen sijaan on huolehdittava siitä, että pysäköintitilaa riittää ja liian hanakasti operoivat parkkifirmat pysyvät kurissa. Tässä tarvitaan sekä valtion että kuntien yhteispeliä. Honkonen kannustaa ministeriöiden propellipäitä keskittymään kotimaisten biopolttoaineiden edistämiseen.

– Työssä ja arjessa auto on monille suomalaisille välttämätön. Tavallisen autoilijan arkea ei pidä uusilla vipstaakeilla sotkea, Honkonen sanoo.

– Auto pitää saada parkkiin ja liikkeelle, mieluiten yhä useammin kotimaisilla uusiutuvilla polttoaineilla, sanoo Honkonen.

Petri Honkonen

Keskustan varapuheenjohtaja, Tiede- ja kulttuuriministeri, Kansanedustaja (Keski-Suomi)

Keskustan Savola: Oma ruoka on järkäleasia suomalaisille ja Suomelle
Viljelijöiden pärjääminen on yhteinen asia.  Meidän pitää tehdä yhteistyötä reilumpien markkinoiden ja oikeudenmukaisemman tulonjaon puolesta. Kotimaisen ruuan ja isänmaan tähden.
7.12.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan Saarikko ja Kalli: Luonto ja talous pystytään yhdistämään
Saarikon ja Kallin mukaan uusi luonnonsuojelulaki vahvistaa entisestään taloudellisen tuen mahdollisuuksia nimenomaan vapaaehtoisille suojeluohjelmille. Vapaaehtoisuus - ei ylhäältä saneleminen - on näissä asioissa kestävä tie edetä. Lisäksi esimerkiksi malminetsintä kielletään kansallispuistoissa ja luonnonpuistoissa kokonaan, ja valtion muilla suojelualueilla sen edellytyksiä tiukennetaan.
3.12.2022 / Uutiset
Mikä muuttuu yrittäjien eläkelaissa? Yrittäjien eläkelain (YEL) uudistus etenee. Huolet on kuultu. Mikä laissa muuttuu? Keskustelemassa eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi, valiokunnan jäsenet, kansanedustajat Hanna-Leena Mattila ja Pekka Aittakumpu sekä Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n puheenjohtaja Liisa Hanén ja Suomen Yrittäjien työmarkkina-asioiden päällikkö Harri Hellstén.
30.11.2022 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan Honkonen: Parkkipaikkavero suoraan silppuriin