Keskustan Honkonen: Parkkipaikkavero suoraan silppuriin

Petri Honkonen sininen puku eduskunnassa

Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkosen mukaan Keskusta huolehtii siitä, että pysäköinnistä ei tule verotettavaa etua. Perjantaina uutisoitiin virkamiesselvityksestä, jossa väläyteltiin ideaa työpaikkapysäköinnin verottamisesta.

– Ilmaista pysäköintiä ei sovi verottaa. Koko ehdotus on arkitodellisuudesta vieraantunut, Honkonen sanoo.

Honkosen mukaan pysäköinnin verottamisen sijaan on huolehdittava siitä, että pysäköintitilaa riittää ja liian hanakasti operoivat parkkifirmat pysyvät kurissa. Tässä tarvitaan sekä valtion että kuntien yhteispeliä. Honkonen kannustaa ministeriöiden propellipäitä keskittymään kotimaisten biopolttoaineiden edistämiseen.

– Työssä ja arjessa auto on monille suomalaisille välttämätön. Tavallisen autoilijan arkea ei pidä uusilla vipstaakeilla sotkea, Honkonen sanoo.

– Auto pitää saada parkkiin ja liikkeelle, mieluiten yhä useammin kotimaisilla uusiutuvilla polttoaineilla, sanoo Honkonen.

Petri Honkonen

Keskustan varapuheenjohtaja, Tiede- ja kulttuuriministeri, Kansanedustaja (Keski-Suomi)

Suomen Keskusta hakee viestintäpäällikköä
Onko itsenäinen ja vastuullinen viestinnän johtotehtävä sinun unelmasi? Motivoidutko vaihtuvista työpäivistä etkä säikähdä paineita? Haluatko tulla mukaan kehittämään politiikkaa aiempaa myönteisempään ja tulevaisuususkoisempaan suuntaan? Hae Suomen Keskustan viestintäpäällikön tehtävään!
28.6.2022 / Uutiset
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 23. – 24.8. Porissa ja Satakunnassa
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous pidetään tiistaista keskiviikkoon 23. – 24.8.2022 Porissa. Kesäkokouksen yhteydessä on kansanedustajien tutustumiskäyntejä ja yleisötapahtumia Satakunnassa.
20.6.2022 / Tapahtumat
Keskustan varapuheenjohtaja Pakarinen: Kokoomuksen uudelleenharkinta erityistalousalueista paikallaan
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen on tyytyväinen Helsingin kokoomuslaisen varapormestari Daniel Sazonovin ulostuloon erityistalousalueiden puolesta. Sazonov totesi viikonloppuna Helsingin Sanomissa, että myös Helsinki voisi hyötyä Keskustan esittämästä mahdollisuudesta perustaa erityistalousalueita.
19.6.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan Honkonen: Parkkipaikkavero suoraan silppuriin