Keskustan Honkonen: Parkkipaikkavero suoraan silppuriin

Petri Honkonen sininen puku eduskunnassa

Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkosen mukaan Keskusta huolehtii siitä, että pysäköinnistä ei tule verotettavaa etua. Perjantaina uutisoitiin virkamiesselvityksestä, jossa väläyteltiin ideaa työpaikkapysäköinnin verottamisesta.

– Ilmaista pysäköintiä ei sovi verottaa. Koko ehdotus on arkitodellisuudesta vieraantunut, Honkonen sanoo.

Honkosen mukaan pysäköinnin verottamisen sijaan on huolehdittava siitä, että pysäköintitilaa riittää ja liian hanakasti operoivat parkkifirmat pysyvät kurissa. Tässä tarvitaan sekä valtion että kuntien yhteispeliä. Honkonen kannustaa ministeriöiden propellipäitä keskittymään kotimaisten biopolttoaineiden edistämiseen.

– Työssä ja arjessa auto on monille suomalaisille välttämätön. Tavallisen autoilijan arkea ei pidä uusilla vipstaakeilla sotkea, Honkonen sanoo.

– Auto pitää saada parkkiin ja liikkeelle, mieluiten yhä useammin kotimaisilla uusiutuvilla polttoaineilla, sanoo Honkonen.

Petri Honkonen

Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja (Keski-Suomi)

Markus Lohi: Orpon julkistettava kokoomuksen salainen sote-”korjaussarja”
Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja Markus Lohi vaatii Kokoomusta paljastamaan vihdoin linjansa sosiaali- ja terveyspalvelujen myllertämiseksi.
15.1.2022 / Uutiset
K-studion aiheena sote-järjestöjen merkitys. Kuinka huolehdimme kaikkein heikoimmista? Vieraina Keskustan kansanedustaja Eeva Kalli sekä Pohjois-Karjalan Sosiaaliturvayhdistyksen toiminnanjohtaja, maakuntien verkostojärjestöjen neuvottelukunnan sihteeri Elina Pajula.
13.1.2022 / K-Studio
K-studion aiheena sosiaali- ja terveyspalveluiden henkilöstön riittävyys. Vieraina Keskustan kansanedustajat ja sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila.
5.1.2022 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan Honkonen: Parkkipaikkavero suoraan silppuriin