lapsi vanhempansa sylissä

Eilen ensimmäistä kertaa kokoontunut Keskustan isäverkosto tervehti ilolla puolustusministeri Antti Kaikkosen ilmoitusta jäädä isyysvapaalle. Ministeri Kaikkonen johtaa joukkoja tässäkin keskeltä ja edestä, tämä on hieno esimerkki nykypäivän vanhemmuudesta ja vastuusta. Kaikkonen on tiettävästi ensimmäinen miesministeri, joka jää pidemmälle isyysvapaalle. Keskustan isäverkosto iloitsi, että tämä lasikatto murretaan nimenomaan apilajoukkueen riveistä.

Keskusta oli aktiivinen perhevapaauudistuksen eteenpäin viemisessä, uudistus astui voimaan elokuun alussa. Pohjoismaisittain vertailtuna suomalaiset isät käyttävät edelleen vähän oikeuttaan vanhempainvapaisiin. Kaikkosen esimerkin jälkeen toivottavasti useammat johtavissa asemissa työskentelevät isät ryhtyvät noudattamaan puolustusministerin asettamaa esimerkkiä.

Lauri Nikula

Keskustan isäverkoston puheenjohtaja

Keskustan varapuheenjohtaja Honkonen: Nykyiset väylät kuntoon vai rahat uusiin miljardihankkeisiin?
Tammikuun uutispommista vastasivat liikenne- ja viestintäministeriö sekä valtiovarainministeriö, joiden asiantuntijaselvitys tyrmää miljardien uudet ratahankkeet. Tuoreet tiedot kertovat, että superkalliit uudet yhteydet eivät maksaisi itseään takaisin, eivät juuri säästäisi ihmisten aikaa, ja olisivat ilmastopäästöiltään tuhoisia sadan vuoden ajan.
5.2.2023 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan eduskuntavaalistartissa 27.1.2023
Keskusta on puolue, joka tarjoaa välittämistä ilman holhoavaa vasemmistolaisuutta ja hyvää taloudenpitoa ilman kovaa oikeistolaisuutta. Meille isänmaallisuus on ylpeyttä, joka ei kumpua toisen polkemisesta. Isänmaallisuutemme polttoainetta ei ole pelko, vaan usko siihen, että rakennamme turvallista muutosta. Eteenpäin on elävän mieli.
27.1.2023 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan isäverkosto tyytyväinen ja ylpeä puolustusministeri Kaikkosen päätöksestä