Siirry sisältöön

lapsi vanhempansa sylissä

Eilen ensimmäistä kertaa kokoontunut Keskustan isäverkosto tervehti ilolla puolustusministeri Antti Kaikkosen ilmoitusta jäädä isyysvapaalle. Ministeri Kaikkonen johtaa joukkoja tässäkin keskeltä ja edestä, tämä on hieno esimerkki nykypäivän vanhemmuudesta ja vastuusta. Kaikkonen on tiettävästi ensimmäinen miesministeri, joka jää pidemmälle isyysvapaalle. Keskustan isäverkosto iloitsi, että tämä lasikatto murretaan nimenomaan apilajoukkueen riveistä.

Keskusta oli aktiivinen perhevapaauudistuksen eteenpäin viemisessä, uudistus astui voimaan elokuun alussa. Pohjoismaisittain vertailtuna suomalaiset isät käyttävät edelleen vähän oikeuttaan vanhempainvapaisiin. Kaikkosen esimerkin jälkeen toivottavasti useammat johtavissa asemissa työskentelevät isät ryhtyvät noudattamaan puolustusministerin asettamaa esimerkkiä.

Lauri Nikula

Keskustan isäverkoston puheenjohtaja

Eurovaaliehdokas Kati Häkkinen: EU:ssa päätetään sinullekin tärkeistä asioista
Vuoden 2019 EU-vaalien äänestysprosentti oli valtakunnallisesti 40,8 %, Kaakkois-Suomessa 36.5 % ja Mikkelissä 39,3 %.
13.4.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Miksi hallitus toimillaan vain romuttaa luottamusta?
Keskusta ihmettelee, miksi hallituksen ja hallituspuolueiden riveistä rakentamisen ja parantamisen sijaan revitään ja rapautetaan. Hallitus uhkaa toimillaan romuttaa Suomen toimivan eläkejärjestelmän, joka turvaisi myös tulevien sukupolvien aseman. Samoin hallitus on tekemässä sairaalaverkolle. Oraalle saatu sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän kehittäminen näyttää hallituksen käsissä vaihtuvan järjestelmän hävittämiseen. Sama meno jatkuu myös toisen hallituspuolueen puheissa, joissa pilkataan ja nälvitään ratkaisujen hakemisen sijaan.
12.4.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan isäverkosto tyytyväinen ja ylpeä puolustusministeri Kaikkosen päätöksestä