Keskustan kansanedustajat kouluissa Espoosta Enontekiölle

Kouluvierailut liittyvät Suomi 100-juhlavuoden tapahtumiin eduskunnassa. Juhlavuoden teemana on Yhdessä.

Kansanedustajat vierailevat lähinnä oman kotiseutunsa kouluissa. Osa tekee yhteisvierailuja oman puolueensa kollegan tai saman alueen toisen puolueen kansanedustajan kanssa.

Eräs pisimmistä ajomatkoista lienee lähes tuhannen kilometrin päiväkeikka. Lappilainen kansanedustaja ja keskustan varapuheenjohtaja Katri Kulmuni ajaa kotoaan Torniosta Enontekiön Hetan koulukeskukseen.

– Kilometrejä kertyy neljä ja puoli sataa. Siis suuntaansa eli yhteensä 900 kilometriä tulee ajettua sinä päivänä, Kulmuni laskee.

Keskustan kansanedustajat keskustelevat kouluissa oppilaita kiinnostavista asioista, omasta työstään sekä kertovat myös siitä, miten Suomea laitetaan kuntoon niin, että entistä useammalla olisi töitä ja Suomen velkataakka pienenisi. Ajankohtaisia asioita ovat muun muassa terveys- ja sosiaalipalvelut, turhan byrokratian purkaminen, ympäristö, liikenneratkaisut sekä lähi- ja luomuruoka.

Vierailukouluihin mahtuu sekä ala- että yläluokkia ja lisäksi lukioita, ammatillisia oppilaitoksia ja erityiskouluja.

Keskustan Pakarinen: Etätyö luo lisätarvetta lähiyrittäjyydelle
Monipaikkaisuudella ja sen etätyön muodolla on suuria vaikutuksia kaupunkiseuduilla, joilla asiantuntijatyön runsas määrä tarkoittaa myös aiempaa suurempaa määrää etätyötä koronan jälkeen. Enemmän kotona tehtävä työ synnyttää uutta kysyntää palveluille lähellä kotia. Lähipalveluiden kysyntä vaikkapa lounasravintoloiden muodossa todennäköisesti kasvaa, kun etätyöt nyt vakiintuvat, Kaupungissa on Keskusta -verkoston vetäjä Riikka Pakarinen linjaa.
15.10.2021 / Uutiset
K-studion vieraaksi saapuu ministeri Antti Kurvinen. Keskustelussa mistä luomme lisää kasvua ja työpaikkoja luoville aloille, korjaamme koronan jälkiä ja pidämme huolta lapsista ja nuorista, kun samaan aikaan veikkauksen rahoitus vähenee.
14.10.2021 / K-Studio
Keskustan Markus Lohi: Kela-korvauksia ei pidä poistaa yksityisestä sairaanhoidosta
Keskustan varapuheenjohtaja, sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj. Markus Lohi ei näe perustetta poistaa yksityisen sairaanhoidon kela-korvauksia. Tärkeää on myös varmistaa monituottajuus ja palveluseteleiden käyttö osana sote-uudistusta, Lohi toteaa.
11.10.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan kansanedustajat kouluissa Espoosta Enontekiölle