Keskustan kansanedustajat kouluissa Espoosta Enontekiölle

Kouluvierailut liittyvät Suomi 100-juhlavuoden tapahtumiin eduskunnassa. Juhlavuoden teemana on Yhdessä.

Kansanedustajat vierailevat lähinnä oman kotiseutunsa kouluissa. Osa tekee yhteisvierailuja oman puolueensa kollegan tai saman alueen toisen puolueen kansanedustajan kanssa.

Eräs pisimmistä ajomatkoista lienee lähes tuhannen kilometrin päiväkeikka. Lappilainen kansanedustaja ja keskustan varapuheenjohtaja Katri Kulmuni ajaa kotoaan Torniosta Enontekiön Hetan koulukeskukseen.

– Kilometrejä kertyy neljä ja puoli sataa. Siis suuntaansa eli yhteensä 900 kilometriä tulee ajettua sinä päivänä, Kulmuni laskee.

Keskustan kansanedustajat keskustelevat kouluissa oppilaita kiinnostavista asioista, omasta työstään sekä kertovat myös siitä, miten Suomea laitetaan kuntoon niin, että entistä useammalla olisi töitä ja Suomen velkataakka pienenisi. Ajankohtaisia asioita ovat muun muassa terveys- ja sosiaalipalvelut, turhan byrokratian purkaminen, ympäristö, liikenneratkaisut sekä lähi- ja luomuruoka.

Vierailukouluihin mahtuu sekä ala- että yläluokkia ja lisäksi lukioita, ammatillisia oppilaitoksia ja erityiskouluja.

Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Eeva Kalli: Kun suomalaiset pärjäävät, Suomi pärjää
Suomalaisten turvallisuus ja hyvinvointi ovat Keskustan tärkeimmät tavoitteet. Ajat ovat vakavat. Nyt pitää toimia tavalla, joka vahvistaa suomalaisten luottamusta tulevaan.
20.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan kansanedustajat kouluissa Espoosta Enontekiölle