Keskusta avaa kuntavaalikampanjansa 4. – 5.2.2017

Viikonlopun aikana julkaistaan Keskustan vaalikampanjan päälinjat ja puolueen vaaliohjelma. Puheenjohtaja Juha Sipilä pitää linjapuheenvuoronsa Keskustan vaihtoehdosta sunnuntaina 5.2. klo 11.30 risteilyn päätöstapahtumassa.

Risteilyn ohjelmassa on useita keskustelu- ja ajankohtaistilaisuuksia kuntavaalien pääasioista eli sote- ja maakuntauudistuksesta ja siitä, millaisia suomalaisten kotikunnat Keskustan näkemyksen mukaan tulevaisuudessa ovat.

Ohjelma muutos- ja täydennysvarauksin: http://www.keskusta.fi/Suomeksi/Osallistu-ja-vaikuta/Risteily/Risteilyn-ohjelma

Risteilylle osallistuu Keskustan puolue- ja eduskuntaryhmän johtoa, ministereitä, kansanedustajia, kuntavaaliehdokkaita tukiryhmineen sekä puolueen piiri- ja kunnallisjärjestöjen ja paikallisyhdistysten toimijoita laivan täydeltä.

Median varaukset ja ilmoittautumiset

Median edustajien matkavaraukset tehdään suoraan Ikaalisten matkatoimistoon joko sähköpostitse keskustaristeily@ikaalistenmatkatoimisto.fi tai puhelimitse (03) 45 800. Toimittajille ja kuvaajille on varattu oma hyttikiintiö tunnuksella ”tiedotusvälineet”, jonka pyydämme ilmoittamaan varauksen tekemisen yhteydessä.

Median edustajien akkreditoituminen kuntavaaliristeilylle sähköpostitse Keskustan puoluetoimistoon paivi.kyto@keskusta.fi 29.1. mennessä.

Pyydämme ystävällisesti huomioimaan, että verkkoyhteydet toimivat rajoitetusti etenkin laivan ollessa merellä.

M/s Gabriella lähtee Helsingin Katajanokan terminaalista lauantaina 4.2. klo 16 ja palaa Helsinkiin sunnuntaina 5.2. klo 13. Risteilyltä ei ole maihinnousua Tallinnaan.

Keskustan eduskuntaryhmä järjestää ennen kuntavaaliristeilyä perjantaista lauantaihin 3. – 4.2. talvikokouksensa oheistapahtumineen Helsingissä ja muualla pääkaupunkiseudulla. Eduskuntaryhmä tiedottaa talvikokouksesta erikseen.

Petri Honkonen: Kokoomuksen ajama ajoneuvoveron jättikorotus estettävä
Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen torjuu kokoomuksen linjan vuosittaisen ajoneuvoveron rajuista korotuksista. Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo kertoi muutoksista kokoomuksen veromalliin perjantaina.
15.1.2021 / Uutiset
Kurvinen tyytyväinen: Polttoaineveron korotus ei hallituksen suunnitelmissa liikenteen päästöjen puolittamiseksi
Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen on tyytyväinen liikenneministeriön tänään lausunnoille lähettämään fossiilittoman liikenteen tiekarttaan. Tiekartassa esiteltyyn keinovalikoimaan ei kuulu polttoaineveron korottaminen.
15.1.2021 / Uutiset
Liikennevaliokunnan varapuheenjohtaja Ari Torniainen: Autoa tarvitaan, päästöjä ei
Liikenteen päästöt voidaan puolittaa alueellisesti ja sosiaalisesti reilulla tavalla. Olennaista on vähentää päästöjä, ei vaikeuttaa liikkumista. Jatkossa teillä liikutaan yhä enemmän kotimaisilla uusiutuvalla polttonesteillä, biokaasulla ja sähköautoilla. Pitkien etäisyyksien Suomessa tarvitaan jatkossakin omaa autoa ja tämä tunnistetaan tiekartassa, Ari Torniainen kertoo.
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta avaa kuntavaalikampanjansa 4. – 5.2.2017