Keskustan kansanedustajat liikkeellä 303 puretun normin kanssa koko Suomessa

Tutustu: 303 purettua normia

– Mukana on isompia ja pienempiä asioita, kaavoitusbyrokratian helpottumisesta mainoskyltin ilmoittamiseen entisen luvanvaraisuuden sijasta. Keskustan tavoite on Suomi, jossa ihmisten arki sujuu ja työpaikkoja on koko maassa, sanoo keskustan ryhmäpuheenjohtaja Antti Kaikkonen.

Eduskuntaryhmän sisällä viiden norminpurkuryhmän työtä koordinoinut kansanedustaja Olavi Ala-Nissilä sanoo, että merkitystä on myös asenteiden muuttamisella. Laajamittainen byrokratian purkaminen järkevöittää hallintoa ja edesauttaa myös hallituksen työllisyystavoitteen saavuttamista.

– On mielenkiintoinen yksityiskohta, että Sipilän hallituksen norminpurkustrategian innostamana esimerkiksi puolustusvoimissa on kahden vuoden aikana löydetty yli 1000 kohtaa, joiden vanhentunutta tai päällekkäistä sääntelyä on nyt kumottu. Tarkka luku on mainittu julkaisumme kohdassa 299, Ala-Nissilä vinkkaa.

Purettua byrokratiaa on hänen mukaansa enemmänkin kuin 300 esimerkkiä. 303-julkaisu on jatkoa keskustan kansanedustajien jo aiemmin kokoamille ideoille ihmisiä ärsyttäneestä byrokratiasta. Ensin ideoita koottiin julkaisuksi 101, sitten 202 ja purettuja asioita on nyt listattu 303.

Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan eduskuntavaalistartissa 27.1.2023
Keskusta on puolue, joka tarjoaa välittämistä ilman holhoavaa vasemmistolaisuutta ja hyvää taloudenpitoa ilman kovaa oikeistolaisuutta. Meille isänmaallisuus on ylpeyttä, joka ei kumpua toisen polkemisesta. Isänmaallisuutemme polttoainetta ei ole pelko, vaan usko siihen, että rakennamme turvallista muutosta. Eteenpäin on elävän mieli.
27.1.2023 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan kansanedustajat liikkeellä 303 puretun normin kanssa koko Suomessa