Keskustan kansanedustajat liikkeellä 303 puretun normin kanssa koko Suomessa

Tutustu: 303 purettua normia

– Mukana on isompia ja pienempiä asioita, kaavoitusbyrokratian helpottumisesta mainoskyltin ilmoittamiseen entisen luvanvaraisuuden sijasta. Keskustan tavoite on Suomi, jossa ihmisten arki sujuu ja työpaikkoja on koko maassa, sanoo keskustan ryhmäpuheenjohtaja Antti Kaikkonen.

Eduskuntaryhmän sisällä viiden norminpurkuryhmän työtä koordinoinut kansanedustaja Olavi Ala-Nissilä sanoo, että merkitystä on myös asenteiden muuttamisella. Laajamittainen byrokratian purkaminen järkevöittää hallintoa ja edesauttaa myös hallituksen työllisyystavoitteen saavuttamista.

– On mielenkiintoinen yksityiskohta, että Sipilän hallituksen norminpurkustrategian innostamana esimerkiksi puolustusvoimissa on kahden vuoden aikana löydetty yli 1000 kohtaa, joiden vanhentunutta tai päällekkäistä sääntelyä on nyt kumottu. Tarkka luku on mainittu julkaisumme kohdassa 299, Ala-Nissilä vinkkaa.

Purettua byrokratiaa on hänen mukaansa enemmänkin kuin 300 esimerkkiä. 303-julkaisu on jatkoa keskustan kansanedustajien jo aiemmin kokoamille ideoille ihmisiä ärsyttäneestä byrokratiasta. Ensin ideoita koottiin julkaisuksi 101, sitten 202 ja purettuja asioita on nyt listattu 303.

Keskustan eduskuntaryhmä: Tukea Ukrainalle pitää jatkaa – Suomen oma varautuminen korostuu
Keskustan eduskuntaryhmä pitää viimeaikaisia tapahtumia – Venäjän osittaista liikekannallepanoa, puheita sodasta länttä vastaan, niin sanottuja kansanäänestyksiä Ukrainan itä- ja eteläosissa, alueiden liittämisaikeita Venäjään ja Nord Stream -kaasuputkien vuotoja Itämerellä – vakavana ja huolestuttavana kehityksenä.
29.9.2022 / Uutiset
Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan kansanedustajat liikkeellä 303 puretun normin kanssa koko Suomessa