Keskustan kansanedustajat liikkeellä 303 puretun normin kanssa koko Suomessa

Tutustu: 303 purettua normia

– Mukana on isompia ja pienempiä asioita, kaavoitusbyrokratian helpottumisesta mainoskyltin ilmoittamiseen entisen luvanvaraisuuden sijasta. Keskustan tavoite on Suomi, jossa ihmisten arki sujuu ja työpaikkoja on koko maassa, sanoo keskustan ryhmäpuheenjohtaja Antti Kaikkonen.

Eduskuntaryhmän sisällä viiden norminpurkuryhmän työtä koordinoinut kansanedustaja Olavi Ala-Nissilä sanoo, että merkitystä on myös asenteiden muuttamisella. Laajamittainen byrokratian purkaminen järkevöittää hallintoa ja edesauttaa myös hallituksen työllisyystavoitteen saavuttamista.

– On mielenkiintoinen yksityiskohta, että Sipilän hallituksen norminpurkustrategian innostamana esimerkiksi puolustusvoimissa on kahden vuoden aikana löydetty yli 1000 kohtaa, joiden vanhentunutta tai päällekkäistä sääntelyä on nyt kumottu. Tarkka luku on mainittu julkaisumme kohdassa 299, Ala-Nissilä vinkkaa.

Purettua byrokratiaa on hänen mukaansa enemmänkin kuin 300 esimerkkiä. 303-julkaisu on jatkoa keskustan kansanedustajien jo aiemmin kokoamille ideoille ihmisiä ärsyttäneestä byrokratiasta. Ensin ideoita koottiin julkaisuksi 101, sitten 202 ja purettuja asioita on nyt listattu 303.

Keskustan puoluepäivä – SuomiAreena
"Elämänmakuiset ratkaisut uuden normaalin parissa". Mukana keskustelemassa tiede-ja kulttuuriministeri Antti IV Kurvinen, kansanedustaja, ex-huippu-urheilija Hanna Kosonen sekä koronavuonna virtuaalialan yrityksen perustanut yrittäjä Jarno Wuorisalo. Keskustelun loppupuolella seuraamme liittyy myös maa-ja metsätalousministeri Jari Leppä.
12.7.2021 / Uutiset
Keskustan Lohi, Aittakumpu ja Mattila iloitsevat: Tänään tehtiin historiaa!
"Tänään tehtiin historiaa", iloitsivat keskustalaiset sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet, kansanedustajat Markus Lohi, Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila, eduskunnan hyväksyttyä soteuudistuksen lainsäädännön äänin 105-77.
23.6.2021 / Uutiset
Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!
"Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin", Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.
23.6.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan kansanedustajat liikkeellä 303 puretun normin kanssa koko Suomessa