Keskustan kaupunkitoiminnan kehittämisrahat jaettu Puoluekokous2018

Kaikille muille kaupungeille avoimessa haussa jaettiin järjestö- ja kaupunkitoiminnan kehittämiseen rahoitusta nyt kolmannen kerran. Rahoituksen saamiseksi oli esitettävä hakemus uuteen toimintaan, toimintatapojen kehittämiseen tai kokeiluun. Kaikkia hakemuksia ei valitettavasti voitu rahoituksen rajallisuuden takia tukea. Hyväksytyiksi tulivat ne ideat, joissa korostui uutuusarvo ja innostusta lisäävä ratkaisukeskeisyys.

Seuraavan kerran kaupunkitoiminnan kehittämisrahaa jaetaan alkuvuodesta. Keskustan puoluevaltuusto vahvistaa puolueen budjetin vuodelle 2019 Turun kokouksessaan, minkä jälkeen tarkempi aikataulu vahvistuu ja hausta tiedotetaan erikseen.

Petri Honkonen: Kokoomuksen ajama ajoneuvoveron jättikorotus estettävä
Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen torjuu kokoomuksen linjan vuosittaisen ajoneuvoveron rajuista korotuksista. Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo kertoi muutoksista kokoomuksen veromalliin perjantaina.
15.1.2021 / Uutiset
Kurvinen tyytyväinen: Polttoaineveron korotus ei hallituksen suunnitelmissa liikenteen päästöjen puolittamiseksi
Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen on tyytyväinen liikenneministeriön tänään lausunnoille lähettämään fossiilittoman liikenteen tiekarttaan. Tiekartassa esiteltyyn keinovalikoimaan ei kuulu polttoaineveron korottaminen.
15.1.2021 / Uutiset
Liikennevaliokunnan varapuheenjohtaja Ari Torniainen: Autoa tarvitaan, päästöjä ei
Liikenteen päästöt voidaan puolittaa alueellisesti ja sosiaalisesti reilulla tavalla. Olennaista on vähentää päästöjä, ei vaikeuttaa liikkumista. Jatkossa teillä liikutaan yhä enemmän kotimaisilla uusiutuvalla polttonesteillä, biokaasulla ja sähköautoilla. Pitkien etäisyyksien Suomessa tarvitaan jatkossakin omaa autoa ja tämä tunnistetaan tiekartassa, Ari Torniainen kertoo.
15.1.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan kaupunkitoiminnan kehittämisrahat jaettu Puoluekokous2018