Keskustan ministeriryhmä: Reina ja Kemell Keskustan valtiosihteereiksi

Valtiovarainministeri Annika Saarikko on kutsunut valtiosihteerikseen varatuomari Timo Reinan. Reina toimii tällä hetkellä Kuntaliiton varatoimitusjohtajana ja on toimivapaalla Kuntaliitosta valtiosihteerin tehtävää hoitaessaan. Hän on aiemmin toiminut mm. Hämeen maakuntajohtajana ja kuntaministerin valtiosihteerinä. Reina aloittaa valtiovarainministerin valtiosihteerinä 22.4.

Elinkeinoministeri Mika Lintilä on kutsunut valtiosihteerikseen kauppatieteiden maisteri, oikeusnotaari Ann-Mari Kemellin. Kemell tulee toimimaan samalla myös uuden maa- ja metsätalousministerin valtiosihteerinä. Kemell on tällä hetkellä valtiovarainministeri Saarikon talouspoliittinen erityisavustaja ja on sitä ennen palvellut useita keskustaministereitä talous- ja veropoliittisena erityisavustajana. Ennen erityisavustajan työtään Kemell toimi Keskuskauppakamarissa talous- ja elinkeinopolitiikasta vastaavana johtajana. Hän aloittaa elinkeinoministerin ja maa- ja metsätalousministerin valtiosihteerinä 19.4.

Valtiovarainministeriön valtiosihteerinä hallituskauden alusta saakka toiminut VTL Maria Kaisa Aula on valittu Keski-Suomen hyvinvointialueen hallituksen puheenjohtajaksi ja lopettaa valtiosihteerinä 21.4. Elinkeinoministerin ja maa- ja metsätalousministerin valtiosihteerinä tällä hetkellä toimiva Jukka Ihanus lopettaa valtiosihteerinä 31.3. ja siirtyy muihin tehtäviin.

Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan eduskuntavaalistartissa 27.1.2023
Keskusta on puolue, joka tarjoaa välittämistä ilman holhoavaa vasemmistolaisuutta ja hyvää taloudenpitoa ilman kovaa oikeistolaisuutta. Meille isänmaallisuus on ylpeyttä, joka ei kumpua toisen polkemisesta. Isänmaallisuutemme polttoainetta ei ole pelko, vaan usko siihen, että rakennamme turvallista muutosta. Eteenpäin on elävän mieli.
27.1.2023 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan ministeriryhmä: Reina ja Kemell Keskustan valtiosihteereiksi