Keskustan ministeriryhmä: Reina ja Kemell Keskustan valtiosihteereiksi

Valtiovarainministeri Annika Saarikko on kutsunut valtiosihteerikseen varatuomari Timo Reinan. Reina toimii tällä hetkellä Kuntaliiton varatoimitusjohtajana ja on toimivapaalla Kuntaliitosta valtiosihteerin tehtävää hoitaessaan. Hän on aiemmin toiminut mm. Hämeen maakuntajohtajana ja kuntaministerin valtiosihteerinä. Reina aloittaa valtiovarainministerin valtiosihteerinä 22.4.

Elinkeinoministeri Mika Lintilä on kutsunut valtiosihteerikseen kauppatieteiden maisteri, oikeusnotaari Ann-Mari Kemellin. Kemell tulee toimimaan samalla myös uuden maa- ja metsätalousministerin valtiosihteerinä. Kemell on tällä hetkellä valtiovarainministeri Saarikon talouspoliittinen erityisavustaja ja on sitä ennen palvellut useita keskustaministereitä talous- ja veropoliittisena erityisavustajana. Ennen erityisavustajan työtään Kemell toimi Keskuskauppakamarissa talous- ja elinkeinopolitiikasta vastaavana johtajana. Hän aloittaa elinkeinoministerin ja maa- ja metsätalousministerin valtiosihteerinä 19.4.

Valtiovarainministeriön valtiosihteerinä hallituskauden alusta saakka toiminut VTL Maria Kaisa Aula on valittu Keski-Suomen hyvinvointialueen hallituksen puheenjohtajaksi ja lopettaa valtiosihteerinä 21.4. Elinkeinoministerin ja maa- ja metsätalousministerin valtiosihteerinä tällä hetkellä toimiva Jukka Ihanus lopettaa valtiosihteerinä 31.3. ja siirtyy muihin tehtäviin.

Keskustan Vehviläinen: Hakuvaiheen käynnistyttyä meidän on suunnattava katseemme siihen, millainen Nato-maa haluamme olla
Oma on aina oma. Naton jäsenenäkin Suomen puolustuksen tärkeimmän perustan luo meidät omat kansalliset puolustusjärjestelyt.
17.5.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Annika Saarikko: Toukokuun päivä, jolloin Suomi päätti hakea Naton jäseneksi
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikon blogi 15.5.2022
15.5.2022 / Uutiset