Keskustan ministeriryhmä: Reina ja Kemell Keskustan valtiosihteereiksi

Valtiovarainministeri Annika Saarikko on kutsunut valtiosihteerikseen varatuomari Timo Reinan. Reina toimii tällä hetkellä Kuntaliiton varatoimitusjohtajana ja on toimivapaalla Kuntaliitosta valtiosihteerin tehtävää hoitaessaan. Hän on aiemmin toiminut mm. Hämeen maakuntajohtajana ja kuntaministerin valtiosihteerinä. Reina aloittaa valtiovarainministerin valtiosihteerinä 22.4.

Elinkeinoministeri Mika Lintilä on kutsunut valtiosihteerikseen kauppatieteiden maisteri, oikeusnotaari Ann-Mari Kemellin. Kemell tulee toimimaan samalla myös uuden maa- ja metsätalousministerin valtiosihteerinä. Kemell on tällä hetkellä valtiovarainministeri Saarikon talouspoliittinen erityisavustaja ja on sitä ennen palvellut useita keskustaministereitä talous- ja veropoliittisena erityisavustajana. Ennen erityisavustajan työtään Kemell toimi Keskuskauppakamarissa talous- ja elinkeinopolitiikasta vastaavana johtajana. Hän aloittaa elinkeinoministerin ja maa- ja metsätalousministerin valtiosihteerinä 19.4.

Valtiovarainministeriön valtiosihteerinä hallituskauden alusta saakka toiminut VTL Maria Kaisa Aula on valittu Keski-Suomen hyvinvointialueen hallituksen puheenjohtajaksi ja lopettaa valtiosihteerinä 21.4. Elinkeinoministerin ja maa- ja metsätalousministerin valtiosihteerinä tällä hetkellä toimiva Jukka Ihanus lopettaa valtiosihteerinä 31.3. ja siirtyy muihin tehtäviin.

Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Eeva Kalli: Kun suomalaiset pärjäävät, Suomi pärjää
Suomalaisten turvallisuus ja hyvinvointi ovat Keskustan tärkeimmät tavoitteet. Ajat ovat vakavat. Nyt pitää toimia tavalla, joka vahvistaa suomalaisten luottamusta tulevaan.
20.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan ministeriryhmä: Reina ja Kemell Keskustan valtiosihteereiksi