Keskustan ministeriryhmään uusia erityisavustajia

Keskustan ministeriryhmän avustajakunnassa tapahtuu muutoksia.

Puolustusministeri Antti Kaikkonen on kutsunut erityisavustajikseen yhteiskuntatieteiden maisteri Satu Mäki-Lassilan ja valtiotieteen kandidaatti Miikka Pynnösen.

Satu Mäki-Lassila on toiminut usean ministerin erityisavustajana tällä ja aiemmilla hallituskausilla sekä virkamiehenä opetus- ja kulttuuriministeriössä. Mäki-Lassila siirtyy puolustusministeriöön puhemiehen erityisavustajan paikalta. Kaikkosen avustamisen lisäksi hän avustaa Keskustan ministeriryhmää ulko- ja turvallisuuspolitiikan kysymyksissä.

Miikka Pynnösen vastuualueena puolustusministerin esikunnassa tulee olemaan kotimaan politiikka ja ministerin viestintä. Aiemmin Pynnönen on toiminut Keskustan eduskuntaryhmässä viestinnän asiantuntijana.

Tiede- ja kulttuuriministeri Antti Kurvinen on kutsunut erityisavustajakseen Jirka Hakalan. Hakala siirtyy tehtävään puolustusministeriöstä, jossa hän on toiminut puolustusministeri Kaikkosen erityisavustajana. Hakalan vastuulla tiede- ja kulttuuriministerin esikunnassa on koulutuspolitiikka. Hakala jatkaa keskustan ministeriryhmän viestinnästä vastaavana erityisavustajana.

Mäki-Lassila, Pynnönen ja Hakala aloittavat tehtävissään 20.9. Uudet erityisavustajat tulevat toisiin työtehtäviin aiemmin siirtyneiden avustajien tilalle.

Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Eeva Kalli: Kun suomalaiset pärjäävät, Suomi pärjää
Suomalaisten turvallisuus ja hyvinvointi ovat Keskustan tärkeimmät tavoitteet. Ajat ovat vakavat. Nyt pitää toimia tavalla, joka vahvistaa suomalaisten luottamusta tulevaan.
20.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan ministeriryhmään uusia erityisavustajia