Keskustan ministeriryhmään uusia erityisavustajia

Keskustan ministeriryhmän avustajakunnassa tapahtuu muutoksia.

Puolustusministeri Antti Kaikkonen on kutsunut erityisavustajikseen yhteiskuntatieteiden maisteri Satu Mäki-Lassilan ja valtiotieteen kandidaatti Miikka Pynnösen.

Satu Mäki-Lassila on toiminut usean ministerin erityisavustajana tällä ja aiemmilla hallituskausilla sekä virkamiehenä opetus- ja kulttuuriministeriössä. Mäki-Lassila siirtyy puolustusministeriöön puhemiehen erityisavustajan paikalta. Kaikkosen avustamisen lisäksi hän avustaa Keskustan ministeriryhmää ulko- ja turvallisuuspolitiikan kysymyksissä.

Miikka Pynnösen vastuualueena puolustusministerin esikunnassa tulee olemaan kotimaan politiikka ja ministerin viestintä. Aiemmin Pynnönen on toiminut Keskustan eduskuntaryhmässä viestinnän asiantuntijana.

Tiede- ja kulttuuriministeri Antti Kurvinen on kutsunut erityisavustajakseen Jirka Hakalan. Hakala siirtyy tehtävään puolustusministeriöstä, jossa hän on toiminut puolustusministeri Kaikkosen erityisavustajana. Hakalan vastuulla tiede- ja kulttuuriministerin esikunnassa on koulutuspolitiikka. Hakala jatkaa keskustan ministeriryhmän viestinnästä vastaavana erityisavustajana.

Mäki-Lassila, Pynnönen ja Hakala aloittavat tehtävissään 20.9. Uudet erityisavustajat tulevat toisiin työtehtäviin aiemmin siirtyneiden avustajien tilalle.

Keskustan Vehviläinen: Hakuvaiheen käynnistyttyä meidän on suunnattava katseemme siihen, millainen Nato-maa haluamme olla
Oma on aina oma. Naton jäsenenäkin Suomen puolustuksen tärkeimmän perustan luo meidät omat kansalliset puolustusjärjestelyt.
17.5.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Annika Saarikko: Toukokuun päivä, jolloin Suomi päätti hakea Naton jäseneksi