Keskustan ministeriryhmään uusia erityisavustajia

Keskustan ministeriryhmän avustajakunnassa tapahtuu muutoksia.

Puolustusministeri Antti Kaikkonen on kutsunut erityisavustajikseen yhteiskuntatieteiden maisteri Satu Mäki-Lassilan ja valtiotieteen kandidaatti Miikka Pynnösen.

Satu Mäki-Lassila on toiminut usean ministerin erityisavustajana tällä ja aiemmilla hallituskausilla sekä virkamiehenä opetus- ja kulttuuriministeriössä. Mäki-Lassila siirtyy puolustusministeriöön puhemiehen erityisavustajan paikalta. Kaikkosen avustamisen lisäksi hän avustaa Keskustan ministeriryhmää ulko- ja turvallisuuspolitiikan kysymyksissä.

Miikka Pynnösen vastuualueena puolustusministerin esikunnassa tulee olemaan kotimaan politiikka ja ministerin viestintä. Aiemmin Pynnönen on toiminut Keskustan eduskuntaryhmässä viestinnän asiantuntijana.

Tiede- ja kulttuuriministeri Antti Kurvinen on kutsunut erityisavustajakseen Jirka Hakalan. Hakala siirtyy tehtävään puolustusministeriöstä, jossa hän on toiminut puolustusministeri Kaikkosen erityisavustajana. Hakalan vastuulla tiede- ja kulttuuriministerin esikunnassa on koulutuspolitiikka. Hakala jatkaa keskustan ministeriryhmän viestinnästä vastaavana erityisavustajana.

Mäki-Lassila, Pynnönen ja Hakala aloittavat tehtävissään 20.9. Uudet erityisavustajat tulevat toisiin työtehtäviin aiemmin siirtyneiden avustajien tilalle.

Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan eduskuntavaalistartissa 27.1.2023
Keskusta on puolue, joka tarjoaa välittämistä ilman holhoavaa vasemmistolaisuutta ja hyvää taloudenpitoa ilman kovaa oikeistolaisuutta. Meille isänmaallisuus on ylpeyttä, joka ei kumpua toisen polkemisesta. Isänmaallisuutemme polttoainetta ei ole pelko, vaan usko siihen, että rakennamme turvallista muutosta. Eteenpäin on elävän mieli.
27.1.2023 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan ministeriryhmään uusia erityisavustajia