Keskustan ministeriryhmään uusia erityisavustajia

Keskustan ministeriryhmän avustajakunnassa tapahtuu muutoksia.

Puolustusministeri Antti Kaikkonen on kutsunut erityisavustajikseen yhteiskuntatieteiden maisteri Satu Mäki-Lassilan ja valtiotieteen kandidaatti Miikka Pynnösen.

Satu Mäki-Lassila on toiminut usean ministerin erityisavustajana tällä ja aiemmilla hallituskausilla sekä virkamiehenä opetus- ja kulttuuriministeriössä. Mäki-Lassila siirtyy puolustusministeriöön puhemiehen erityisavustajan paikalta. Kaikkosen avustamisen lisäksi hän avustaa Keskustan ministeriryhmää ulko- ja turvallisuuspolitiikan kysymyksissä.

Miikka Pynnösen vastuualueena puolustusministerin esikunnassa tulee olemaan kotimaan politiikka ja ministerin viestintä. Aiemmin Pynnönen on toiminut Keskustan eduskuntaryhmässä viestinnän asiantuntijana.

Tiede- ja kulttuuriministeri Antti Kurvinen on kutsunut erityisavustajakseen Jirka Hakalan. Hakala siirtyy tehtävään puolustusministeriöstä, jossa hän on toiminut puolustusministeri Kaikkosen erityisavustajana. Hakalan vastuulla tiede- ja kulttuuriministerin esikunnassa on koulutuspolitiikka. Hakala jatkaa keskustan ministeriryhmän viestinnästä vastaavana erityisavustajana.

Mäki-Lassila, Pynnönen ja Hakala aloittavat tehtävissään 20.9. Uudet erityisavustajat tulevat toisiin työtehtäviin aiemmin siirtyneiden avustajien tilalle.

Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: EU:n puolustuspolitiikka ei enää voi olla pelkkiä juhlapuheita
Pelkkä ulko- ja turvallisuuspoliittinen puhe ei EU:lta enää riitä. Nyt tarvitaan konkreettisia toimia. EU:lla on tässä näytönpaikka, keskustan varapuheenjohtaja ja EU:n puolustuspolitiikasta väitöskirjaa tekevä Riikka Pakarinen toteaa.
18.9.2021 / Uutiset
Keskustan Honkonen: Parkkipaikkavero suoraan silppuriin
Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkosen mukaan Keskusta huolehtii siitä, että pysäköinnistä ei tule verotettavaa etua. Perjantaina (17.9.) uutisoitiin virkamiesselvityksestä, jossa väläyteltiin ideaa työpaikkapysäköinnin verottamisesta.
17.9.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan ministeriryhmään uusia erityisavustajia