– Puoluealoitteissa ja niihin esitettävissä vastauksissa näkyy vahvasti keskustalainen henki. Haluamme jatkossakin viedä Suomea eteenpäin rohkeasti ja vastuullisesti. Politiikka on tekoja ja niihin Keskusta on kenttäväkeä myöten valmis, puoluesihteeri Jouni Ovaska sanoo.

Puoluekokous sai keskustalaisilta järjestöiltä vastattavakseen 301 puoluekokousaloitetta. Kaikki esitykset puoluekokousvastauksiksi löytyvät täältä: www.keskusta.fi/puoluekokousaloitteet

Lisäksi puoluekokous hyväksyy Keskustan uuden periaateohjelman. Periaateohjelma uusitaan kerran vuosikymmenessä ja se näyttää suuntaviivoja kaikelle keskustalaiselle politiikalle. Perinpohjaisen prosessin koko keskustaperheen käsissä käynyt periaateohjelma on nyt saanut uuden esitysformaatin ja sisältää nyt Keskustan 101 periaatetta. Keskustan suunta on selvä: lähdemme tasapainossa, eteenpäin.

-Kuten periaateohjelmassakin sanotaan, keskellä olemiselle on tilausta. Suomessa tarvitaan vahva vaihtoehto oikeiston ja vasemmiston väliin eikä väliin jää vain laiha keskiarvo äärilaidoista. Keskusta on suunnannäyttäjä, vastuunkantaja ja sanojensa mittainen kansanliika, Ovaska tiivistää.

Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan eduskuntavaalistartissa 27.1.2023
Keskusta on puolue, joka tarjoaa välittämistä ilman holhoavaa vasemmistolaisuutta ja hyvää taloudenpitoa ilman kovaa oikeistolaisuutta. Meille isänmaallisuus on ylpeyttä, joka ei kumpua toisen polkemisesta. Isänmaallisuutemme polttoainetta ei ole pelko, vaan usko siihen, että rakennamme turvallista muutosta. Eteenpäin on elävän mieli.
27.1.2023 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan periaateohjelma ja aloitevastaukset julki: Lähdemme tasapainossa eteenpäin