– Puoluealoitteissa ja niihin esitettävissä vastauksissa näkyy vahvasti keskustalainen henki. Haluamme jatkossakin viedä Suomea eteenpäin rohkeasti ja vastuullisesti. Politiikka on tekoja ja niihin Keskusta on kenttäväkeä myöten valmis, puoluesihteeri Jouni Ovaska sanoo.

Puoluekokous sai keskustalaisilta järjestöiltä vastattavakseen 301 puoluekokousaloitetta. Kaikki esitykset puoluekokousvastauksiksi löytyvät täältä: www.keskusta.fi/puoluekokousaloitteet

Lisäksi puoluekokous hyväksyy Keskustan uuden periaateohjelman. Periaateohjelma uusitaan kerran vuosikymmenessä ja se näyttää suuntaviivoja kaikelle keskustalaiselle politiikalle. Perinpohjaisen prosessin koko keskustaperheen käsissä käynyt periaateohjelma on nyt saanut uuden esitysformaatin ja sisältää nyt Keskustan 101 periaatetta. Keskustan suunta on selvä: lähdemme tasapainossa, eteenpäin.

-Kuten periaateohjelmassakin sanotaan, keskellä olemiselle on tilausta. Suomessa tarvitaan vahva vaihtoehto oikeiston ja vasemmiston väliin eikä väliin jää vain laiha keskiarvo äärilaidoista. Keskusta on suunnannäyttäjä, vastuunkantaja ja sanojensa mittainen kansanliika, Ovaska tiivistää.

Suorassa lähetyksessä esittelemme Keskustan vaalikampanjan TV-mainokset ja tutustumme vaaliohjelmaamme ehdokkaiden kera ympäri Suomen. Mukana myös kuntavaaliehdokkaat Annika Saarikko ja Matti Vanhanen.
7.5.2021 / K-Studio
Keskustan vpj ja Keskustalaisempi Eurooppa -työryhmän pj Riikka Pakarinen: Suomessa tavoitteeksi nurmivaltaisen maidon ja naudanlihan tuotannon kasvattaminen
Nurmipeitteisyys, monimuotoisuus ja hiilensietokyky ovat kaikki tärkeitä elementtejä suomalaisessa maataloudessa. Niillä vastataan ympäristö-, ilmasto- ja biodiversiteettikysymyksiin. Karjatila on siis hyvä monimuotoisuuden lähde, Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen toteaa.
7.5.2021 / Uutiset
Keskustan puoluevaltuuston pj Tiusanen: Terapiatakuu tarvitaan koko Suomeen
"Suomalaiset asuinpaikasta riippumatta ansaitsevat apua mielenterveyden ongelmiin nopeammin ja matalammalla kynnyksellä. Siksi terapiatakuu täytyy toteuttaa koko Suomessa. Mielenterveyspalvelujen saatavuus ei saa riippua postinumerosta", Keskustan puoluevaltuuston puheenjohtaja Liina Tiusanen linjaa.
6.5.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan periaateohjelma ja aloitevastaukset julki: Lähdemme tasapainossa eteenpäin