– Puoluealoitteissa ja niihin esitettävissä vastauksissa näkyy vahvasti keskustalainen henki. Haluamme jatkossakin viedä Suomea eteenpäin rohkeasti ja vastuullisesti. Politiikka on tekoja ja niihin Keskusta on kenttäväkeä myöten valmis, puoluesihteeri Jouni Ovaska sanoo.

Puoluekokous sai keskustalaisilta järjestöiltä vastattavakseen 301 puoluekokousaloitetta. Kaikki esitykset puoluekokousvastauksiksi löytyvät täältä: www.keskusta.fi/puoluekokousaloitteet

Lisäksi puoluekokous hyväksyy Keskustan uuden periaateohjelman. Periaateohjelma uusitaan kerran vuosikymmenessä ja se näyttää suuntaviivoja kaikelle keskustalaiselle politiikalle. Perinpohjaisen prosessin koko keskustaperheen käsissä käynyt periaateohjelma on nyt saanut uuden esitysformaatin ja sisältää nyt Keskustan 101 periaatetta. Keskustan suunta on selvä: lähdemme tasapainossa, eteenpäin.

-Kuten periaateohjelmassakin sanotaan, keskellä olemiselle on tilausta. Suomessa tarvitaan vahva vaihtoehto oikeiston ja vasemmiston väliin eikä väliin jää vain laiha keskiarvo äärilaidoista. Keskusta on suunnannäyttäjä, vastuunkantaja ja sanojensa mittainen kansanliika, Ovaska tiivistää.

Keskustan Pakarinen: Etätyö luo lisätarvetta lähiyrittäjyydelle
Monipaikkaisuudella ja sen etätyön muodolla on suuria vaikutuksia kaupunkiseuduilla, joilla asiantuntijatyön runsas määrä tarkoittaa myös aiempaa suurempaa määrää etätyötä koronan jälkeen. Enemmän kotona tehtävä työ synnyttää uutta kysyntää palveluille lähellä kotia. Lähipalveluiden kysyntä vaikkapa lounasravintoloiden muodossa todennäköisesti kasvaa, kun etätyöt nyt vakiintuvat, Kaupungissa on Keskusta -verkoston vetäjä Riikka Pakarinen linjaa.
15.10.2021 / Uutiset
K-studion vieraaksi saapuu ministeri Antti Kurvinen. Keskustelussa mistä luomme lisää kasvua ja työpaikkoja luoville aloille, korjaamme koronan jälkiä ja pidämme huolta lapsista ja nuorista, kun samaan aikaan veikkauksen rahoitus vähenee.
14.10.2021 / K-Studio
Keskustan Markus Lohi: Kela-korvauksia ei pidä poistaa yksityisestä sairaanhoidosta
Keskustan varapuheenjohtaja, sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj. Markus Lohi ei näe perustetta poistaa yksityisen sairaanhoidon kela-korvauksia. Tärkeää on myös varmistaa monituottajuus ja palveluseteleiden käyttö osana sote-uudistusta, Lohi toteaa.
11.10.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan periaateohjelma ja aloitevastaukset julki: Lähdemme tasapainossa eteenpäin