– Puoluealoitteissa ja niihin esitettävissä vastauksissa näkyy vahvasti keskustalainen henki. Haluamme jatkossakin viedä Suomea eteenpäin rohkeasti ja vastuullisesti. Politiikka on tekoja ja niihin Keskusta on kenttäväkeä myöten valmis, puoluesihteeri Jouni Ovaska sanoo.

Puoluekokous sai keskustalaisilta järjestöiltä vastattavakseen 301 puoluekokousaloitetta. Kaikki esitykset puoluekokousvastauksiksi löytyvät täältä: www.keskusta.fi/puoluekokousaloitteet

Lisäksi puoluekokous hyväksyy Keskustan uuden periaateohjelman. Periaateohjelma uusitaan kerran vuosikymmenessä ja se näyttää suuntaviivoja kaikelle keskustalaiselle politiikalle. Perinpohjaisen prosessin koko keskustaperheen käsissä käynyt periaateohjelma on nyt saanut uuden esitysformaatin ja sisältää nyt Keskustan 101 periaatetta. Keskustan suunta on selvä: lähdemme tasapainossa, eteenpäin.

-Kuten periaateohjelmassakin sanotaan, keskellä olemiselle on tilausta. Suomessa tarvitaan vahva vaihtoehto oikeiston ja vasemmiston väliin eikä väliin jää vain laiha keskiarvo äärilaidoista. Keskusta on suunnannäyttäjä, vastuunkantaja ja sanojensa mittainen kansanliika, Ovaska tiivistää.

Keskustan eduskuntaryhmä hakee kahta asiantuntijaa
Keskustan eduskuntaryhmä hakee kahta poliittista asiantuntijaa vaalikauden mittaiseen määräaikaiseen työsuhteeseen eduskuntaan.
27.11.2020 / Uutiset
Jo 20 Keskustan kansanedustajaa ehdolla kuntavaaleissa!
Keskustan kansanedustajat ovat isosti mukana huhtikuun kuntavaaleissa. Tähän mennessä jo 20 heistä on päättänyt asettua ehdolle tulevissa vaaleissa.
27.11.2020 / Uutiset
Yleisö kysyy, Annika vastaa. FB-livenä toteuttavaan lähetykseen yleisö voi laittaa kysymyksiään suoran lähetyksen kommenttikentässä. Käsittelyssä ajankohtaiset poliittiset aiheet kuin eduskunnan kyselytunnilla olisit.
26.11.2020 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan periaateohjelma ja aloitevastaukset julki: Lähdemme tasapainossa eteenpäin