– Puoluealoitteissa ja niihin esitettävissä vastauksissa näkyy vahvasti keskustalainen henki. Haluamme jatkossakin viedä Suomea eteenpäin rohkeasti ja vastuullisesti. Politiikka on tekoja ja niihin Keskusta on kenttäväkeä myöten valmis, puoluesihteeri Jouni Ovaska sanoo.

Puoluekokous sai keskustalaisilta järjestöiltä vastattavakseen 301 puoluekokousaloitetta. Kaikki esitykset puoluekokousvastauksiksi löytyvät täältä: www.keskusta.fi/puoluekokousaloitteet

Lisäksi puoluekokous hyväksyy Keskustan uuden periaateohjelman. Periaateohjelma uusitaan kerran vuosikymmenessä ja se näyttää suuntaviivoja kaikelle keskustalaiselle politiikalle. Perinpohjaisen prosessin koko keskustaperheen käsissä käynyt periaateohjelma on nyt saanut uuden esitysformaatin ja sisältää nyt Keskustan 101 periaatetta. Keskustan suunta on selvä: lähdemme tasapainossa, eteenpäin.

-Kuten periaateohjelmassakin sanotaan, keskellä olemiselle on tilausta. Suomessa tarvitaan vahva vaihtoehto oikeiston ja vasemmiston väliin eikä väliin jää vain laiha keskiarvo äärilaidoista. Keskusta on suunnannäyttäjä, vastuunkantaja ja sanojensa mittainen kansanliika, Ovaska tiivistää.

Keskustan eduskuntaryhmän johto: Tautitilanne pidettävä hallinnassa yhteistyöllä - oppositiolle kiitos
Keskustan eduskuntaryhmän johto Antti Kurvinen, Eeva Kalli ja Hanna-Leena Mattila toteaa, että koronaepidemian suhteen ollaan taitekohdassa - eteenpäin tilanteen kokonaishallinnassa mennään yhteistyöllä hallituksen ja opposition kanssa.
26.2.2021 / Uutiset
Matin seurassa Huhtamäen ja Sanoman hallituksen puheenjohtaja Pekka Ala-Pietilä, joka on johtanut myös työ- ja elinkeinoministeriön Kestävän kasvun työryhmää.
25.2.2021 / K-Studio
Keskustan varapj. Petri Honkonen: Kyse on nyt Suomen selviytymisestä - ymmärretäänkö asioiden vakavuus?
Työllisyys ylös, velka hallintaan ja alas, kaikki (jokainen suomalainen ja koko maa) mukana pitäen. Siinä se on: perus- ja pääasioiden programmi Suomelle, sanoo Petri Honkonen.
20.2.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan periaateohjelma ja aloitevastaukset julki: Lähdemme tasapainossa eteenpäin