Keskustan puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokouksessa 23.8.2022

Vaaleissa ollaan joka kerta ikäänkuin tienhaarassa ja äänestämällä valitaan aina suunta. Näin tehdään myös ensi kevään eduskuntavaaleissa.

Ne eivät ole mitkä tahansa vaalit.

Kulunut vaalikausi on ollut monella tavalla poikkeuksellinen, kriisien sävyttämä kausi. Elämme monella tapaa huolestuttavia aikoja. Tuntuu siksi, että ensi kevään eduskuntavaaleihin on vielä pitkä aika. Olosuhteet voivat muuttua paljon, on myös varauduttava siihen, ettei yhteiskunnallinen tilanne vaaleja kohti helpotu.

Tulevat vaalit käydään ennen kaikkea työstä, toimeentulosta ja turvallisuudesta. On kyse aivan perusasioista.  Edessä ovat linja- ja luottamusvaalit.

Vaaleissa on kyse Suomen suunnasta ja sen perinnön rakentamisesta, jonka lapsillemme jätämme. On kyse omasta maasta, koko maasta. Omavaraisuudesta, koko Suomen voimavaroista, kaikkien suomalaisten tasa-arvoisesta huomioimisesta.

Keskustan Suomi on kokonainen Suomi. Meidän yhteinen maamme, jonka mahdollisuuksiin uskomme. Siksi olemme maakuntien ja koko Suomen puolustajia. Meille jokainen suomalainen ja jokainen koti on tärkeä, siksi pidämme palveluista ja perheistä huolta.

Asioiden lisäksi vaaleissa on aina kyse myös toimintatavoista. Toisten mustamaalaamisella ja vastakkainasettelulla voi saada kannatusta. Ensi huhtikuussa vaaliuurnille astelee kuitenkin kansa, jolla on oikeus edellyttää poliitikoilta kykyä ratkaista epäkohtia, eikä vain osoittaa niitä.

Ajassa, jossa liian moni pyrkii jakamaan suomalaiset meihin ja heihin, hyviin ja pahoihin, Keskusta haluaa olla yhdistäjä. Yhdistäjä vasemmiston ja oikeiston välillä, yhdistäjä kaupunkien ja maaseudun välillä, yhdistäjä Suomen eri seutujen välillä sekä eri ikäisten ja taustaisten suomalaisten välillä. Vain yhtenäisenä kansana, joka pystyy sovittamaan yhteen erilaiset näkemykset tulevaisuuden Suomesta, voimme puolustaa suomalaisten elintasoa näinä myrskyisinä aikoina.

Keskusta valitsee aina vastuullisuuden ja myönteisyyden. Uskomme, että tämän päivän ratkaistavat asiat ovat Suomelle huomisen mahdollisuuksia.

Suomalaiset ovat vaaliuurnilla vastuullisen valinnan edessä. Todennäköisesti tarkastelemme edelleen tulevaisuutta sumuverhon takaa. Keskusta tarjoaa tuohon sumuisaan maisemaan toimeliaan ja tulevaisuuteen myönteisesti katsovan vaihtoehdon. Keskustan tulevaisuuskuvassa toivo on aina pelkoa suurempi.

Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Eeva Kalli: Kun suomalaiset pärjäävät, Suomi pärjää
Suomalaisten turvallisuus ja hyvinvointi ovat Keskustan tärkeimmät tavoitteet. Ajat ovat vakavat. Nyt pitää toimia tavalla, joka vahvistaa suomalaisten luottamusta tulevaan.
20.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Valtiovarainministeri Annika Saarikko budjetin esittelyssä: Turvaa talven yli, kasvun eväitä tulevaisuuteen
Ensi vuoden budjetin tarkoituksena on tarjota turvaa talven yli, ja kasvun eväitä pitkälle tulevaisuuteen.
20.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan Pirkkalainen eduskuntaryhmän kesäkokouksessa: “Edessä ovat linja- ja luottamusvaalit”