Keskustan puheenjohtajat: Nyt on Olli Rehnin aika

Elämme vaikeita aikoja. Suomen ulko- ja turvallisuuspolitiikan johtoon tarvitaan vakaata harkintaa ja vahvaa kokemusta. Olli Rehn täyttää presidentin tehtävään vaaditut ominaisuudet ehdokkaista selvästi parhaiten. Hän on vakaa kuin kallio.

Olli Rehn toimi kymmenen vuoden aikana Euroopan komission varapuheenjohtajana sekä talous- ja laajentumiskomissaarina. Hän on ollut komissaarin kabinettipäällikkönä sekä Euroopan Parlamentin jäsenenä. Kotimaassa Olli on ollut kansanedustajana ja elinkeinoministerinä sekä viimeisimpänä Suomen Pankin pääjohtajana.

Ollin vahva ja laaja kokemus, henkilökohtaiset ominaisuudet kuunnella ja kohdata ihmisiä sekä kyky muodostaa oma kanta monipuolisen harkinnan jälkeen tekevät hänestä tähän aikaan sopivan presidentin.

Tunnemme Ollin ja hänen tapansa toimia.

Voimme lämpimästi suositella Olli Rehnin äänestämistä sunnuntaina.

Esko Aho
Anneli Jäätteenmäki
Matti Vanhanen
Juha Sipilä
Katri Kulmuni
Annika Saarikko

Tiejyrä, soppatykki vai keskustalainen sopu
Keskustalaiset kansanedustajat tivasivat eduskunnan kyselytunnilla, mitä sosiaali- ja terveyspalveluita hallitus aikoo leikata. Ministerin mukaan vaikeiden päätösten tekeminen on vaikeaa. Konkelossa oleviin työmarkkinakysymyksiin keskusta vaatii neuvottelu- ja sopimisratkaisuja jyräämisen ja soppatykkien sijaan. Omaa malliaan keskusta ehdottaa myös aikuiskoulutustuen pelastamiseksi. Hallitus aikoo lakkauttaa käytetyn ja järkevän tuen. Eduskunnassa muistettiin myös Ukrainan sodan alkamispäivää ja vietettiin hiljainen hetki.
23.2.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
Hyvin toimiva yhteistyö luo turvaa
Keskustan mielestä Suomen osallistuminen Naton toimintaan Itämerellä ja Kaakkois-Euroopassa on perusteltua. Keskustan ryhmäpuheen aiheesta eduskunnassa piti Itä-Suomen Outokummusta tuleva kansanedustaja Hanna Räsänen. Hän totesi puheessaan kokeneensa kotiseudullaan konkreettisesti, kuinka tärkeää on viranomaisten hyvä yhteistyö. Räsänen muistutti, että se luo alueille turvaa.
22.2.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot

Työmarkkinoiden konkeloa seuratessa Suomen ulkopuoliset ilkimykset iloissaan taputtavat ja maan talous sakkaa entisestään. Siksi Keskusta tarjoaa oikeiston tiejyräporukalle ja vasemmiston paikalleen juntatulle soppatykkijoukolle keskellä olevaa kolmatta tietä: sopimista. Keskustan Tuomas Kettunen pohti näitä asioita ryhmäpuheenvuorossaan eduskunnassa. Lisäksi hän muotoili myös vanhaa persuhokemaa uuteen uskoon: missä ps, siellä petetty vaalilupaus.
20.2.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan puheenjohtajat: Nyt on Olli Rehnin aika