Pauliina Maukonen poliittiseksi asiantuntijaksi

Keskustan poliittiseksi asiantuntijaksi on valittu yhteiskuntatieteiden maisteri Pauliina Maukonen. Hän siirtyy tehtävään Ajatuspaja Alkion tutkimuspäällikön työstä.

Maukonen on monelle keskustalaiselle tuttu. Hän on toiminut mm. Keskustan Keski-Suomen piirin toiminnanjohtajana, europarlamentaarikon erityisavustajana sekä Keskustanaisten pääsihteerinä. Maukonen oli ehdolla myös keskustan puoluesihteeriksi.

”Olen erittäin iloinen, että Pauliina Maukosen myötä puolueen poliittinen valmistelu saa uutta painoarvoa. Maukosen kokemus keskustaliikkeen tehtävistä sekä kunnallinen, maakunnallinen ja alueellinen osaamisen edesauttavat esimerkiksi keskustaliikkeen valmistautumista  tuleviin vaaleihin. Myös Maukosen  vahva tausta tieteen ja tutkimuksen parissa tarjoaa tärkeän lisään puolueen politiikan rakentamiseen.” toteaa puoluesihteeri Antti Siika-aho

Maukonen vastaa puoluetoimistolla poliittisesta valmistelusta erityisesti kunta,- maakunta- ja hyvinvointialueen asioissa.

”Haluan olla mukana omalla panoksellani turvaamassa maan suurimman kunta- ja aluepuolueen tulevaisuutta. Aiempi työni keskustaa lähellä olevan ajatuspajan tutkimustehtävissä tarjoaa hyviä eväitä poliittiseen valmisteluun ja puoluetoimintamme eteenpäin kehittämiseen. Odotan innolla paluuta nopeatempoiseen päivänpolitiikkaan ja puoluetyöhön, vaikka edeltäjäni saappaat ovatkin isot täytettäväksi.” Maukonen sanoo.

Keskustan pitkäaikainen poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen jää tehtävästä eläkkeelle tammikuun lopussa. Pauliina Maukonen aloittaa työssä helmikuun alkupuolella.

Lisätiedot:
Pauliina Maukonen
p.050-573 5353
pauliina.maukonen@msl.fi

Tiejyrä, soppatykki vai keskustalainen sopu
Keskustalaiset kansanedustajat tivasivat eduskunnan kyselytunnilla, mitä sosiaali- ja terveyspalveluita hallitus aikoo leikata. Ministerin mukaan vaikeiden päätösten tekeminen on vaikeaa. Konkelossa oleviin työmarkkinakysymyksiin keskusta vaatii neuvottelu- ja sopimisratkaisuja jyräämisen ja soppatykkien sijaan. Omaa malliaan keskusta ehdottaa myös aikuiskoulutustuen pelastamiseksi. Hallitus aikoo lakkauttaa käytetyn ja järkevän tuen. Eduskunnassa muistettiin myös Ukrainan sodan alkamispäivää ja vietettiin hiljainen hetki.
23.2.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
Hyvin toimiva yhteistyö luo turvaa
Keskustan mielestä Suomen osallistuminen Naton toimintaan Itämerellä ja Kaakkois-Euroopassa on perusteltua. Keskustan ryhmäpuheen aiheesta eduskunnassa piti Itä-Suomen Outokummusta tuleva kansanedustaja Hanna Räsänen. Hän totesi puheessaan kokeneensa kotiseudullaan konkreettisesti, kuinka tärkeää on viranomaisten hyvä yhteistyö. Räsänen muistutti, että se luo alueille turvaa.
22.2.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot

Työmarkkinoiden konkeloa seuratessa Suomen ulkopuoliset ilkimykset iloissaan taputtavat ja maan talous sakkaa entisestään. Siksi Keskusta tarjoaa oikeiston tiejyräporukalle ja vasemmiston paikalleen juntatulle soppatykkijoukolle keskellä olevaa kolmatta tietä: sopimista. Keskustan Tuomas Kettunen pohti näitä asioita ryhmäpuheenvuorossaan eduskunnassa. Lisäksi hän muotoili myös vanhaa persuhokemaa uuteen uskoon: missä ps, siellä petetty vaalilupaus.
20.2.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaUutisetPauliina Maukonen poliittiseksi asiantuntijaksi