Pauliina Maukonen poliittiseksi asiantuntijaksi

Keskustan poliittiseksi asiantuntijaksi on valittu yhteiskuntatieteiden maisteri Pauliina Maukonen. Hän siirtyy tehtävään Ajatuspaja Alkion tutkimuspäällikön työstä.

Maukonen on monelle keskustalaiselle tuttu. Hän on toiminut mm. Keskustan Keski-Suomen piirin toiminnanjohtajana, europarlamentaarikon erityisavustajana sekä Keskustanaisten pääsihteerinä. Maukonen oli ehdolla myös keskustan puoluesihteeriksi.

”Olen erittäin iloinen, että Pauliina Maukosen myötä puolueen poliittinen valmistelu saa uutta painoarvoa. Maukosen kokemus keskustaliikkeen tehtävistä sekä kunnallinen, maakunnallinen ja alueellinen osaamisen edesauttavat esimerkiksi keskustaliikkeen valmistautumista  tuleviin vaaleihin. Myös Maukosen  vahva tausta tieteen ja tutkimuksen parissa tarjoaa tärkeän lisään puolueen politiikan rakentamiseen.” toteaa puoluesihteeri Antti Siika-aho

Maukonen vastaa puoluetoimistolla poliittisesta valmistelusta erityisesti kunta,- maakunta- ja hyvinvointialueen asioissa.

”Haluan olla mukana omalla panoksellani turvaamassa maan suurimman kunta- ja aluepuolueen tulevaisuutta. Aiempi työni keskustaa lähellä olevan ajatuspajan tutkimustehtävissä tarjoaa hyviä eväitä poliittiseen valmisteluun ja puoluetoimintamme eteenpäin kehittämiseen. Odotan innolla paluuta nopeatempoiseen päivänpolitiikkaan ja puoluetyöhön, vaikka edeltäjäni saappaat ovatkin isot täytettäväksi.” Maukonen sanoo.

Keskustan pitkäaikainen poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen jää tehtävästä eläkkeelle tammikuun lopussa. Pauliina Maukonen aloittaa työssä helmikuun alkupuolella.

Lisätiedot:
Pauliina Maukonen
p.050-573 5353
pauliina.maukonen@msl.fi

Keskusta tiukkana ruuantuotannosta, taloudesta ja EU-asioista
Keskustan kansanedustaja Eerikki Viljanen vaati eduskunnan kyselytunnilla hallitusta täyttämään EU-politiikassa lupauksensa viljelijöille. Myös kokoomuksen MEP-ehdokkaiden valmiutta leikata ruuantuotannosta ihmeteltiin .Eduskunnan välikysymyskeskustelussa Keskusta puolestaan tarjosi talouteen oman, hallitusta oikeudenmukaisemman vaihtoehtonsa. Hallituksen EU-tavoitteet näyttäytyvät toistaiseksi höttöisinä eivätkä yhteisvelan ja ennallistamisasetuksen osalta kelpaa Keskustalle. Eduskunnan viikko on näyttänyt myös vastatuulta hallituksen olutlaille. Enemmistö sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenistä vastustaa hallituksen ajamaa vahvempien alkoholijuomien ruokakauppamyyntiä.
17.5.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
Keskustalaiset muistuttivat eduskunnan välikysymyskeskustelussa, että Suomi on saatava oikeudenmukaisella ja reilulla tavalla kasvun tielle. Keskustalla on tähän vaihtoehdot omassa linjassaan. Ryhmäpuhuja Eeva Kalli muistutti, että kodeissa ja työpaikoilla ansaitaan parempaa kuin mitä viimeinen vuosi on hallituksen toimin ollut. Suomalaisille voidaan järjestää töitä ja talous kasvuun, terveysasemat ja muut lähipalvelut voidaan pelastaa. Keskustan ja Liike Nytin jättämän välikysymyksen ensimmäinen allekirjoittaja Keskustan Markus Lohi muistutti yhdessä ryhmäpuhujan kanssa, että aina on vaihtoehtoja. Etenkin silloin, kun vallanpitäjät väittävät, että vaihtoehtoja ei ole.
15.5.2024 / Uutiset
Eeva Kalli: Vallalla kova politiikka ja otteet
Keskustan eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Eeva Kalli sanoi välikysymyskeskustelun ryhmäpuheessa, että politiikassa toista ei enää tulla puolitiehen vastaan. Sillat palavat ja luottamus niiden mukana. Hallituksen toimet eriarvoistavat ihmisiä, syövät orastavan kasvun eväitä ja heikentävät luottamusta. Kalli muistutti, että kodeissa ja työpaikoilla ansaitaan parempaa kuin mitä viimeinen vuosi on ollut. Keskustalla olisi siihen keinoja.
15.5.2024 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPauliina Maukonen poliittiseksi asiantuntijaksi