Keskustan puoluekokous 8. – 10.6.2018 Sotkamo

Puoluekokous valitsee Keskustan puheenjohtajan, kolme varapuheenjohtajaa ja puoluesihteerin, hyväksyy puolueen periaateohjelman, päättää puolueen sääntöjen muuttamisesta, käsittelee puolueen valmistautumista vuoden 2018 maakuntavaaleihin ja vuoden 2019 eduskuntavaaleihin ja Euroopan parlamentin vaaleihin sekä päättää sääntömääräisistä asioista. Puoluekokouksen yhteydessä järjestetään lukuisia oheistapahtumia ja muuta ohjelmaa.

Keskusta tiedottaa puoluekokouksesta yksityiskohtaisemmin lähempänä kokouksen ajankohtaa.

Tervetuloa Sotkamoon!
__________

Petri Honkonen: Kokoomuksen ajama ajoneuvoveron jättikorotus estettävä
Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen torjuu kokoomuksen linjan vuosittaisen ajoneuvoveron rajuista korotuksista. Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo kertoi muutoksista kokoomuksen veromalliin perjantaina.
15.1.2021 / Uutiset
Kurvinen tyytyväinen: Polttoaineveron korotus ei hallituksen suunnitelmissa liikenteen päästöjen puolittamiseksi
Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen on tyytyväinen liikenneministeriön tänään lausunnoille lähettämään fossiilittoman liikenteen tiekarttaan. Tiekartassa esiteltyyn keinovalikoimaan ei kuulu polttoaineveron korottaminen.
15.1.2021 / Uutiset
Liikennevaliokunnan varapuheenjohtaja Ari Torniainen: Autoa tarvitaan, päästöjä ei
Liikenteen päästöt voidaan puolittaa alueellisesti ja sosiaalisesti reilulla tavalla. Olennaista on vähentää päästöjä, ei vaikeuttaa liikkumista. Jatkossa teillä liikutaan yhä enemmän kotimaisilla uusiutuvalla polttonesteillä, biokaasulla ja sähköautoilla. Pitkien etäisyyksien Suomessa tarvitaan jatkossakin omaa autoa ja tämä tunnistetaan tiekartassa, Ari Torniainen kertoo.
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan puoluekokous 8. – 10.6.2018 Sotkamo