Keskustan puoluekokous sai 302 aloitetta vastattavakseen

Aloitteiden suurimmat aihekokonaisuudet ovat puolueen järjestötoiminta, talous ja verot, sosiaali- ja terveyskysymykset ja koulutuspolitiikka. Nämä samat aihealueet painottuvat puoluekokouksesta toiseen.

– Edellisiin puoluekokouksiin verrattuna yksittäisiä ”muotiaiheita” ovat nyt muun muassa muovin käytön vähentäminen, merimetsojen ja hylkeiden aiheuttamat haitat ja koulutuksen osalta sen saavutettavuus ja tasa-arvo. Normaalia vähemmän aloitteita tuli esimerkiksi perusväylänpidosta, ynnää puoluesihteeri Ovaska aloitesatoa.

Keskustan jäsenjärjestöillä on oikeus tehdä aloitteita puoluekokoukselle yhteiskunnallisesti tärkeiden tai Keskustan omaan toimintaan liittyvän asioiden päättämiseksi tai edistämiseksi. Ovaskan mukaan kaikki aloitteet ovat nyt puolueen työryhmien käsiteltävinä. Vastauksista niihin päättää lopullisesti Sotkamon puoluekokous 10.6.2018. Vastaus aloitteeseen voi olla sitä tukeva, osittain tukeva tai kielteinen.

– Määrä on huikea ja enemmän kuin pitkiin aikoihin. Tämä kertoo siitä, että puoluedemokratia on Keskustassa voimissaan, ainakin jos sitä mitataan järjestöjemme aktiivisuudella ottaa kantaa politiikan asiakysymyksiin ja puolueen kehittämiseen, toteaa puoluesihteeri Jouni Ovaska.

Keskustan ryhmäpuheenjohtaja Juha Pylväs: Sotea todella tarvitaan
Viidentoista vuoden valmistelun jälkeen ollaan vihdoin saamassa aikaan uudistus, jota todella tarvitaan. Tämä päivä (15.6.2021) jää aikakirjoihin suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan kehittämisessä, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo.
15.6.2021 / Uutiset
Maanantai-iltana palataan vielä vaaleihin ja sen tunnelmiin. Klo 18 alkavassa lähetyksessä käydään puoluesihteeri Riikka Pirkkalaisen ja puolustusministeri, kansanedustaja Antti Kaikkosen kanssa vaalituloksen kimppuun.
14.6.2021 / K-Studio
Keskustan kuntavaalivalvojaisia järjestetään ympäri Suomen eri kunnissa. Puolue ei järjestä varsinaisia vaalivalvojaisia vaan etkot, joissa vieraillaan keskustalaisissa vaalivalvojaisissa ympäri Suomen ja kuullaan puheenjohtaja Annika Saarikon haastattelu. Lähetyksen juontaa Keskustan viestintäpäällikkö, toimittaja Laura Ruohola. Musiikista vastaa Eetu Viinikka. Tervetuloa seuraamaan suoraa lähetystä!
13.6.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan puoluekokous sai 302 aloitetta vastattavakseen