Keskustan puoluevaltuusto: Toimiva joukkoliikenne varmistettava koko maassa

Keskustan puoluevaltuusto toteaa poliittisessa kannanotossaan, että joukkoliikennettä on jo pitkään vaivannut suuressa osassa Suomea näivettymiskierre. Se on saatava oikaistua ja siinä vanhat keinot ja lääkkeet eivät enää tehoa. Puoluevaltuusto katsoo, että tarvitaan rohkeita uusia ratkaisuja.

Keskustan puoluevaltuusto toteaa, että tulevaisuudessa väyläinvestoinnit on pystyttävä moninkertaistamaan. Pelkällä valtion budjettirahalla se ei onnistu. Tarvitaan uusia ratkaisuja hankkeiden rahoittamiseksi. Niistä on voitava keskustella avoimesti, heti niitä tyrmäämättä. Puoluevaltuusto myös edellyttää, että yksityisteiden valtionavut tulee olla jatkossa sellaisella tasolla, että teiden kunto voidaan turvata.

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan puoluevaltuusto: Toimiva joukkoliikenne varmistettava koko maassa