Keskustan puoluevaltuusto: Toimiva joukkoliikenne varmistettava koko maassa

Keskustan puoluevaltuusto toteaa poliittisessa kannanotossaan, että joukkoliikennettä on jo pitkään vaivannut suuressa osassa Suomea näivettymiskierre. Se on saatava oikaistua ja siinä vanhat keinot ja lääkkeet eivät enää tehoa. Puoluevaltuusto katsoo, että tarvitaan rohkeita uusia ratkaisuja.

Keskustan puoluevaltuusto toteaa, että tulevaisuudessa väyläinvestoinnit on pystyttävä moninkertaistamaan. Pelkällä valtion budjettirahalla se ei onnistu. Tarvitaan uusia ratkaisuja hankkeiden rahoittamiseksi. Niistä on voitava keskustella avoimesti, heti niitä tyrmäämättä. Puoluevaltuusto myös edellyttää, että yksityisteiden valtionavut tulee olla jatkossa sellaisella tasolla, että teiden kunto voidaan turvata.

Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
Suomi ja suomalaisuus – koko Suomi. Mitkä ovat nuo meidän suomalaisten vahvuudet Suomessa, mitkä ovat olleet turvanamme koronan aikana ja miten hyödyntää niitä Suomen uudelleenrakentamisessa. Keskustelemassa Keskustan puheenjohtaja, kansanedustaja Katri Kulmuni sekä kirjailija, käsikirjoittaja Katri Manninen. Podcastia juontaa Keskustan viestintäpäällikkö Laura Ruohola.
26.6.2020 / Podcast
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan puoluevaltuusto: Toimiva joukkoliikenne varmistettava koko maassa