Keskustan puoluevaltuusto: Toimiva joukkoliikenne varmistettava koko maassa

Keskustan puoluevaltuusto toteaa poliittisessa kannanotossaan, että joukkoliikennettä on jo pitkään vaivannut suuressa osassa Suomea näivettymiskierre. Se on saatava oikaistua ja siinä vanhat keinot ja lääkkeet eivät enää tehoa. Puoluevaltuusto katsoo, että tarvitaan rohkeita uusia ratkaisuja.

Keskustan puoluevaltuusto toteaa, että tulevaisuudessa väyläinvestoinnit on pystyttävä moninkertaistamaan. Pelkällä valtion budjettirahalla se ei onnistu. Tarvitaan uusia ratkaisuja hankkeiden rahoittamiseksi. Niistä on voitava keskustella avoimesti, heti niitä tyrmäämättä. Puoluevaltuusto myös edellyttää, että yksityisteiden valtionavut tulee olla jatkossa sellaisella tasolla, että teiden kunto voidaan turvata.

Kurvinen ihmettelee Kokoomuksen kaksijakoisia kommentteja
Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen ihmettelee Kokoomuksen sumutusta, joka kohdistuu ennen kaikkea maaseudun ihmisiin ja maaseutuelinkeinoihin. Kaverit pelaavat kaksin kortein ja Kokoomuksen kanta vaihtuu, kun Helsingistä tullaan maakuntaan.
23.9.2020 / Uutiset
Markus Lohi: Matkustusrajoituksia tarkennettava välittömästi
Keskustan varapuheenjohtaja ja eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja Markus Lohi vaatii hallituksen matkustuslinjauksiin selkeyttä.
23.9.2020 / Uutiset
Eeva Kalli: Valtion on vastattava ihmisten tarpeisiin ja edistettävä asumiseen liittyvää valinnanvapautta
"Jokaisen ministeriön tulee tehdä omalla hallinnonalallaan yhteistyössä viranhaltijoiden ja työntekijöiden kanssa selvitys työtehtävistä, jotka voidaan monipaikkaistaa, sanoo Keskustan eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja, kansanedustaja Eeva Kalli.
20.9.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan puoluevaltuusto: Toimiva joukkoliikenne varmistettava koko maassa