Keskustan puoluevaltuusto: Toimiva joukkoliikenne varmistettava koko maassa

Keskustan puoluevaltuusto toteaa poliittisessa kannanotossaan, että joukkoliikennettä on jo pitkään vaivannut suuressa osassa Suomea näivettymiskierre. Se on saatava oikaistua ja siinä vanhat keinot ja lääkkeet eivät enää tehoa. Puoluevaltuusto katsoo, että tarvitaan rohkeita uusia ratkaisuja.

Keskustan puoluevaltuusto toteaa, että tulevaisuudessa väyläinvestoinnit on pystyttävä moninkertaistamaan. Pelkällä valtion budjettirahalla se ei onnistu. Tarvitaan uusia ratkaisuja hankkeiden rahoittamiseksi. Niistä on voitava keskustella avoimesti, heti niitä tyrmäämättä. Puoluevaltuusto myös edellyttää, että yksityisteiden valtionavut tulee olla jatkossa sellaisella tasolla, että teiden kunto voidaan turvata.

Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: Liikenneköyhyyttä aiheuttavat ruuhkamaksut hylättävä pääkaupunkiseudulla
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarisen mielestä ruuhkamaksujen käyttöönotolle ei ole kestäviä perusteita. Suomen pääkaupunkiseudun ei tarvitse olla ruuhkamaksuissa edelläkävijä, varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen linjaa.
15.5.2021 / Uutiset
Suorassa lähetyksessä esittelemme Keskustan vaalikampanjan TV-mainokset ja tutustumme vaaliohjelmaamme ehdokkaiden kera ympäri Suomen. Mukana myös kuntavaaliehdokkaat Annika Saarikko ja Matti Vanhanen.
7.5.2021 / K-Studio
Keskustan vpj ja Keskustalaisempi Eurooppa -työryhmän pj Riikka Pakarinen: Suomessa tavoitteeksi nurmivaltaisen maidon ja naudanlihan tuotannon kasvattaminen
Nurmipeitteisyys, monimuotoisuus ja hiilensietokyky ovat kaikki tärkeitä elementtejä suomalaisessa maataloudessa. Niillä vastataan ympäristö-, ilmasto- ja biodiversiteettikysymyksiin. Karjatila on siis hyvä monimuotoisuuden lähde, Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen toteaa.
7.5.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan puoluevaltuusto: Toimiva joukkoliikenne varmistettava koko maassa