Siirry sisältöön

Keskustalla on erinomainen presidenttiehdokas, jonka kaikki mielenkiintoiset, hauskat, yllättävät ja särmikkäät puolet ansaitsevat tulla esiin vaalien alla.

Milloin Olli on jalkapallokentillä, milloin maailmalla tiukoissa neuvotteluissa, milloin lohkaisemassa hurttia huumoria nahkatakissa, milloin vaarantaa uransa ystäväänsä puolustaakseen tai vaikkapa Cicciolinan kanssa poseeraamassa kameroille.

Olli Rehnistä riittää tarinoita kerrottavaksi. Eikä ihan mitä tahansa tarinoita, vaan tositarinoita! Nyt näitä tarinoita lähtevät kertomaan Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen sekä kansanedustaja Antti Kaikkonen.

Kiertue starttaa perjantaina 19.1. Helsingistä ja Uudeltamaalta, josta karavaani liikkuu kolmen päivän aikana Varsinais-Suomesta aina Pohjois-Pohjanmaalle saakka. Kiertue kattaa 21 eri paikkakuntaa ja 8 eri vaalipiiriä.

Tule mukaan Tositarinoita Ollista-kiertueelle 19.–22.1.

Kiertueaikataulu

klo 14 Raahe

klo 15:45 Kalajoki

klo 17:15 Kokkola

Lisätietoja antaa viestinnän asiantuntija Kalle Pyky.

Kalle Pyky

viestinnän asiantuntija

Tiejyrä, soppatykki vai keskustalainen sopu
Keskustalaiset kansanedustajat tivasivat eduskunnan kyselytunnilla, mitä sosiaali- ja terveyspalveluita hallitus aikoo leikata. Ministerin mukaan vaikeiden päätösten tekeminen on vaikeaa. Konkelossa oleviin työmarkkinakysymyksiin keskusta vaatii neuvottelu- ja sopimisratkaisuja jyräämisen ja soppatykkien sijaan. Omaa malliaan keskusta ehdottaa myös aikuiskoulutustuen pelastamiseksi. Hallitus aikoo lakkauttaa käytetyn ja järkevän tuen. Eduskunnassa muistettiin myös Ukrainan sodan alkamispäivää ja vietettiin hiljainen hetki.
23.2.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
Hyvin toimiva yhteistyö luo turvaa
Keskustan mielestä Suomen osallistuminen Naton toimintaan Itämerellä ja Kaakkois-Euroopassa on perusteltua. Keskustan ryhmäpuheen aiheesta eduskunnassa piti Itä-Suomen Outokummusta tuleva kansanedustaja Hanna Räsänen. Hän totesi puheessaan kokeneensa kotiseudullaan konkreettisesti, kuinka tärkeää on viranomaisten hyvä yhteistyö. Räsänen muistutti, että se luo alueille turvaa.
22.2.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot

Työmarkkinoiden konkeloa seuratessa Suomen ulkopuoliset ilkimykset iloissaan taputtavat ja maan talous sakkaa entisestään. Siksi Keskusta tarjoaa oikeiston tiejyräporukalle ja vasemmiston paikalleen juntatulle soppatykkijoukolle keskellä olevaa kolmatta tietä: sopimista. Keskustan Tuomas Kettunen pohti näitä asioita ryhmäpuheenvuorossaan eduskunnassa. Lisäksi hän muotoili myös vanhaa persuhokemaa uuteen uskoon: missä ps, siellä petetty vaalilupaus.
20.2.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan Saarikko, Kurvinen ja Kaikkonen nelipäiväiselle Tositarinoita Ollista-kiertueelle 19.-22.1.