Keskustan Saarikko: Uussuomalaisten ehdokkaiden leimaaminen lopetettava

Keskusta Uutiset

Suomen ongelmien ratkaiseminen edellyttää sitä, että tavoittelemme yhdessä politiikan toimintakulttuurin muutosta. Tahallisen väärinymmärtämisen, leimaamisen ja ohipuhumisen ajasta olisi hyvä päästä yhteistyöhön ja ratkaisuhakuisuuteen.

Vaalikeskustelua voidaan käydä tiukastikin, mutta se on syytä käydä asioista.

Olin tyytyväinen, että myös Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini äskettäin vetosi vaalirauhan, ehdokkaiden leimaamisen lopettamisen ja henkisen toleranssin puolesta. Siksi oli tänään huolestuttavaa lukea Perussuomalaisten europarlamentaarikon Jussi Halla-ahon vastenmielisiä lausuntoja Keskustan maahanmuuttajataustaisesta ehdokkaasta.

Halla-ahon lausuntoja ei voi hyväksyä. Pelkän ihonvärin tai etnisen taustan perusteella ehdokkaiden leimaaminen ei mielestäni saa olla edes hiljaisesti hyväksytty asia suomalaisessa politiikassa, tai minkään puolueen sisällä. On kansanvallan etu, että näissäkin vaaleissa noin 2000 erilaista ihmistä, erilaisissa elämäntilanteissa on asettunut ehdolle ja että heidän joukossaan on myös useita maahanmuuttajataustaisia ehdokkaita.

Suomen Keskusta hakee viestintäpäällikköä
Onko itsenäinen ja vastuullinen viestinnän johtotehtävä sinun unelmasi? Motivoidutko vaihtuvista työpäivistä etkä säikähdä paineita? Haluatko tulla mukaan kehittämään politiikkaa aiempaa myönteisempään ja tulevaisuususkoisempaan suuntaan? Hae Suomen Keskustan viestintäpäällikön tehtävään!
28.6.2022 / Uutiset
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 23. – 24.8. Porissa ja Satakunnassa
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous pidetään tiistaista keskiviikkoon 23. – 24.8.2022 Porissa. Kesäkokouksen yhteydessä on kansanedustajien tutustumiskäyntejä ja yleisötapahtumia Satakunnassa.
20.6.2022 / Tapahtumat
Keskustan varapuheenjohtaja Pakarinen: Kokoomuksen uudelleenharkinta erityistalousalueista paikallaan
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen on tyytyväinen Helsingin kokoomuslaisen varapormestari Daniel Sazonovin ulostuloon erityistalousalueiden puolesta. Sazonov totesi viikonloppuna Helsingin Sanomissa, että myös Helsinki voisi hyötyä Keskustan esittämästä mahdollisuudesta perustaa erityistalousalueita.
19.6.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan Saarikko: Uussuomalaisten ehdokkaiden leimaaminen lopetettava