Keskustan Saarikko: Uussuomalaisten ehdokkaiden leimaaminen lopetettava

Keskusta Uutiset

Suomen ongelmien ratkaiseminen edellyttää sitä, että tavoittelemme yhdessä politiikan toimintakulttuurin muutosta. Tahallisen väärinymmärtämisen, leimaamisen ja ohipuhumisen ajasta olisi hyvä päästä yhteistyöhön ja ratkaisuhakuisuuteen.

Vaalikeskustelua voidaan käydä tiukastikin, mutta se on syytä käydä asioista.

Olin tyytyväinen, että myös Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini äskettäin vetosi vaalirauhan, ehdokkaiden leimaamisen lopettamisen ja henkisen toleranssin puolesta. Siksi oli tänään huolestuttavaa lukea Perussuomalaisten europarlamentaarikon Jussi Halla-ahon vastenmielisiä lausuntoja Keskustan maahanmuuttajataustaisesta ehdokkaasta.

Halla-ahon lausuntoja ei voi hyväksyä. Pelkän ihonvärin tai etnisen taustan perusteella ehdokkaiden leimaaminen ei mielestäni saa olla edes hiljaisesti hyväksytty asia suomalaisessa politiikassa, tai minkään puolueen sisällä. On kansanvallan etu, että näissäkin vaaleissa noin 2000 erilaista ihmistä, erilaisissa elämäntilanteissa on asettunut ehdolle ja että heidän joukossaan on myös useita maahanmuuttajataustaisia ehdokkaita.

Keskustan keskikesän podcastin aiheena on työ ja työn tulevaisuus koronakriisin jälkeisessä Suomessa. Keskustelemassa elinkeinoministeri Mika Lintilä sekä Paperiliiton puheenjohtaja Petri Vanhala.
10.7.2020 / Podcast
Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan Saarikko: Uussuomalaisten ehdokkaiden leimaaminen lopetettava