Keskustan työvaliokunta valittiin

Keskusta Uutiset

Työvaliokuntaan valittiin äänestyksen jälkeen koulutuspoliittinen asiantuntija Anne Kettunen Helsingistä, yrittäjä Hanna Huttunen Outokummusta sekä koulutusjohtaja Esko Lehtimäki Teuvalta. Heidän lisäkseen työvaliokuntaan kuuluu koko puoluejohto puheenjohtaja Juha Sipilä, varapuheenjohtajat Annika Saarikko, Anu Vehviläinen ja Juha Rehula, puoluesihteeri Timo Laaninen sekä eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kimmo Tiilikainen ja MEP-ryhmän puheenjohtaja Olli Rehn.

Puoluehallitus kokoontuu keskimäärin kerran kuukaudessa. Työvaliokunta valmistelee ja hoitaa puolueen asioita puoluehallituksen kokousten välillä keskimäärin joka toinen viikko.

Järjestäytymisen lisäksi puoluehallituksessa käsiteltiin useita Keskustan politiikkalinjauksia sekä keskusteltiin valmistautumisesta eduskuntavaaleihin.

Tehdään aluevaalit kaikille tutuiksi kyselemällä ja vastaamalla. Mitä tarkoittaa esim. Sote-palvelupiste? Onhan Keskusta linjannut, että jatkossa jokaisessa kunnassa pitää olla vähintään yksi Sote-palvelupiste. Lähetyksessä vieraana ovat valtiosihteeri, Sote-asiantuntija Maria Kaisa Aula ja kutsuttuna asiantuntijana Väestöliiton toimitusjohtaja, Sosten hallituksen puheenjohtaja Eija Koivuranta. Ohjelman juontaa Keskustan poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen.
23.9.2021 / K-Studio
Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: EU:n puolustuspolitiikka ei enää voi olla pelkkiä juhlapuheita
Pelkkä ulko- ja turvallisuuspoliittinen puhe ei EU:lta enää riitä. Nyt tarvitaan konkreettisia toimia. EU:lla on tässä näytönpaikka, keskustan varapuheenjohtaja ja EU:n puolustuspolitiikasta väitöskirjaa tekevä Riikka Pakarinen toteaa.
18.9.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan työvaliokunta valittiin