Keskustan työvaliokunta valittiin

Keskusta Uutiset

Työvaliokuntaan valittiin äänestyksen jälkeen koulutuspoliittinen asiantuntija Anne Kettunen Helsingistä, yrittäjä Hanna Huttunen Outokummusta sekä koulutusjohtaja Esko Lehtimäki Teuvalta. Heidän lisäkseen työvaliokuntaan kuuluu koko puoluejohto puheenjohtaja Juha Sipilä, varapuheenjohtajat Annika Saarikko, Anu Vehviläinen ja Juha Rehula, puoluesihteeri Timo Laaninen sekä eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kimmo Tiilikainen ja MEP-ryhmän puheenjohtaja Olli Rehn.

Puoluehallitus kokoontuu keskimäärin kerran kuukaudessa. Työvaliokunta valmistelee ja hoitaa puolueen asioita puoluehallituksen kokousten välillä keskimäärin joka toinen viikko.

Järjestäytymisen lisäksi puoluehallituksessa käsiteltiin useita Keskustan politiikkalinjauksia sekä keskusteltiin valmistautumisesta eduskuntavaaleihin.

Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
Suomi ja suomalaisuus – koko Suomi. Mitkä ovat nuo meidän suomalaisten vahvuudet Suomessa, mitkä ovat olleet turvanamme koronan aikana ja miten hyödyntää niitä Suomen uudelleenrakentamisessa. Keskustelemassa Keskustan puheenjohtaja, kansanedustaja Katri Kulmuni sekä kirjailija, käsikirjoittaja Katri Manninen. Podcastia juontaa Keskustan viestintäpäällikkö Laura Ruohola.
26.6.2020 / Podcast
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan työvaliokunta valittiin