Annika Saarikko: Hallituksen peräännyttävä kotihoidontuen muutoksista

Keskusta Uutiset

Ylhäältä saneleva muutos veisi perheiltä valinnanmahdollisuuden lastensa hoidossa, asettaisi perheet eriarvoiseen asemaan ja lisäisi kuntien menoja. Uudistus ei myöskään suoraan toisi yhtään työpaikkaa.

Tänään julkaistu mielipidekysely osoittaa kansalaisten enemmistön olevan Keskustan kanssa samalla kannalla.

Naisten ja miesten tasa-arvon edistäminen työelämässä on vastuullisten päättäjien yhteinen tavoite. Todellinen tasa-arvoteko olisi vanhemmuuden kustannusten jakaminen nykyistä oikeudenmukaisemmin äidin ja isän työnantajien kesken.

Hallituksen tulisi keskittyä loppukautenaan ensisijaisesti Suomen talous- ja työllisyystilannetta kohentaviin toimiin. Työttömyys on pahimmillaan 16 vuoteen. Uusiin toimiin on mahdollisuus vaalikauden viimeisen lisätalousarvion yhteydessä.

Tehdään aluevaalit kaikille tutuiksi kyselemällä ja vastaamalla. Mitä tarkoittaa esim. Sote-palvelupiste? Onhan Keskusta linjannut, että jatkossa jokaisessa kunnassa pitää olla vähintään yksi Sote-palvelupiste. Lähetyksessä vieraana ovat valtiosihteeri, Sote-asiantuntija Maria Kaisa Aula ja kutsuttuna asiantuntijana Väestöliiton toimitusjohtaja, Sosten hallituksen puheenjohtaja Eija Koivuranta. Ohjelman juontaa Keskustan poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen.
23.9.2021 / K-Studio
Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: EU:n puolustuspolitiikka ei enää voi olla pelkkiä juhlapuheita
Pelkkä ulko- ja turvallisuuspoliittinen puhe ei EU:lta enää riitä. Nyt tarvitaan konkreettisia toimia. EU:lla on tässä näytönpaikka, keskustan varapuheenjohtaja ja EU:n puolustuspolitiikasta väitöskirjaa tekevä Riikka Pakarinen toteaa.
18.9.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetAnnika Saarikko: Hallituksen peräännyttävä kotihoidontuen muutoksista