Annika Saarikko: Hallituksen peräännyttävä kotihoidontuen muutoksista

Keskusta Uutiset

Ylhäältä saneleva muutos veisi perheiltä valinnanmahdollisuuden lastensa hoidossa, asettaisi perheet eriarvoiseen asemaan ja lisäisi kuntien menoja. Uudistus ei myöskään suoraan toisi yhtään työpaikkaa.

Tänään julkaistu mielipidekysely osoittaa kansalaisten enemmistön olevan Keskustan kanssa samalla kannalla.

Naisten ja miesten tasa-arvon edistäminen työelämässä on vastuullisten päättäjien yhteinen tavoite. Todellinen tasa-arvoteko olisi vanhemmuuden kustannusten jakaminen nykyistä oikeudenmukaisemmin äidin ja isän työnantajien kesken.

Hallituksen tulisi keskittyä loppukautenaan ensisijaisesti Suomen talous- ja työllisyystilannetta kohentaviin toimiin. Työttömyys on pahimmillaan 16 vuoteen. Uusiin toimiin on mahdollisuus vaalikauden viimeisen lisätalousarvion yhteydessä.

Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan eduskuntavaalistartissa 27.1.2023
Keskusta on puolue, joka tarjoaa välittämistä ilman holhoavaa vasemmistolaisuutta ja hyvää taloudenpitoa ilman kovaa oikeistolaisuutta. Meille isänmaallisuus on ylpeyttä, joka ei kumpua toisen polkemisesta. Isänmaallisuutemme polttoainetta ei ole pelko, vaan usko siihen, että rakennamme turvallista muutosta. Eteenpäin on elävän mieli.
27.1.2023 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetAnnika Saarikko: Hallituksen peräännyttävä kotihoidontuen muutoksista