Annika Saarikko: Hallituksen peräännyttävä kotihoidontuen muutoksista

Keskusta Uutiset

Ylhäältä saneleva muutos veisi perheiltä valinnanmahdollisuuden lastensa hoidossa, asettaisi perheet eriarvoiseen asemaan ja lisäisi kuntien menoja. Uudistus ei myöskään suoraan toisi yhtään työpaikkaa.

Tänään julkaistu mielipidekysely osoittaa kansalaisten enemmistön olevan Keskustan kanssa samalla kannalla.

Naisten ja miesten tasa-arvon edistäminen työelämässä on vastuullisten päättäjien yhteinen tavoite. Todellinen tasa-arvoteko olisi vanhemmuuden kustannusten jakaminen nykyistä oikeudenmukaisemmin äidin ja isän työnantajien kesken.

Hallituksen tulisi keskittyä loppukautenaan ensisijaisesti Suomen talous- ja työllisyystilannetta kohentaviin toimiin. Työttömyys on pahimmillaan 16 vuoteen. Uusiin toimiin on mahdollisuus vaalikauden viimeisen lisätalousarvion yhteydessä.

Keskustan ryhmäpuheenjohtaja Juha Pylväs: Sotea todella tarvitaan
Viidentoista vuoden valmistelun jälkeen ollaan vihdoin saamassa aikaan uudistus, jota todella tarvitaan. Tämä päivä (15.6.2021) jää aikakirjoihin suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan kehittämisessä, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo.
15.6.2021 / Uutiset
Maanantai-iltana palataan vielä vaaleihin ja sen tunnelmiin. Klo 18 alkavassa lähetyksessä käydään puoluesihteeri Riikka Pirkkalaisen ja puolustusministeri, kansanedustaja Antti Kaikkosen kanssa vaalituloksen kimppuun.
14.6.2021 / K-Studio
Keskustan kuntavaalivalvojaisia järjestetään ympäri Suomen eri kunnissa. Puolue ei järjestä varsinaisia vaalivalvojaisia vaan etkot, joissa vieraillaan keskustalaisissa vaalivalvojaisissa ympäri Suomen ja kuullaan puheenjohtaja Annika Saarikon haastattelu. Lähetyksen juontaa Keskustan viestintäpäällikkö, toimittaja Laura Ruohola. Musiikista vastaa Eetu Viinikka. Tervetuloa seuraamaan suoraa lähetystä!
13.6.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetAnnika Saarikko: Hallituksen peräännyttävä kotihoidontuen muutoksista