Keskusta Uutiset

Katainen viittaa MTV:n tiistaiseen uutiseen SDP:n halusta torpata hallituksen kiistanalainen perhepaketti. Elsi Katainen kertoo olevansa pöyristynyt sekavuudesta, joka velloo hallituksen sisällä suomalaisia perheitä koskevissa asioissa.

– SDP ja kristilliset kisailevat siitä, kumpi osaa paremmilla sanankäänteillä kaataa niiden itsensä sopiman perhepaketin. Se osoittaa sekä demareiden että KD-väen ylimielisyyden suomalaisia perheitä ja ennen muuta lapsia kohtaan. Haluan, että puolueet pysyvät reilusti linjoillaan kevään eduskuntavaaleista huolimatta. Perheet ansaitsevat rehellistä politiikkaa eikä nyt nähtyä mielikuvakikkailua, Elsi Katainen suomii hallituspuolueita.

Elsi Katainen näkee, että hallituspuolueiden ja keskustan suhtautuminen perheiden arkeen eroavat selvästi toisistaan.
– Vastikään kokoomuksen Sari Sarkomaa hämmensi perheitä ja poliitikkoja ehdotuksellaan, että päivähoidossa raha seuraisi lasta. Sarkomaa yritti markkinoida ajatustaan sillä, että perheiden valinnanmahdollisuudet kasvaisivat, kun palvelut syntyisivät perheiden tarpeet huomioiden. Tämäkään ei paranna mielikuvia kokoomuksesta, joka hallituksessa on määrätietoisesti vienyt eteenpäin perheiden valinnanvapautta rajoittavia hankkeita. Merkittävin näistä on kotihoidontuen pakkokiintiöiminen äidin ja isän kesken, Elsi Katainen huomauttaa.

Elsi Katainen muistuttaa, että keskusta on luvannut kumota päätöksen kotihoidon tuen pakollisesta jakamisesta vanhempien kesken, jos puolue on seuraavassa hallituksessa.

– Tälläkään hallituksen esityksellä ei rahaa säästy, päinvastoin paineet kuntien talouteen ja päivähoitoon kasvaisivat merkittävästi. Kyllä tässä on kyse hallituksen halusta rajata perheiden valinnanmahdollisuuksia, Elsi Katainen katsoo.

Tehdään aluevaalit kaikille tutuiksi kyselemällä ja vastaamalla. Mitä tarkoittaa esim. Sote-palvelupiste? Onhan Keskusta linjannut, että jatkossa jokaisessa kunnassa pitää olla vähintään yksi Sote-palvelupiste. Lähetyksessä vieraana ovat valtiosihteeri, Sote-asiantuntija Maria Kaisa Aula ja kutsuttuna asiantuntijana Väestöliiton toimitusjohtaja, Sosten hallituksen puheenjohtaja Eija Koivuranta. Ohjelman juontaa Keskustan poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen.
23.9.2021 / K-Studio
Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: EU:n puolustuspolitiikka ei enää voi olla pelkkiä juhlapuheita
Pelkkä ulko- ja turvallisuuspoliittinen puhe ei EU:lta enää riitä. Nyt tarvitaan konkreettisia toimia. EU:lla on tässä näytönpaikka, keskustan varapuheenjohtaja ja EU:n puolustuspolitiikasta väitöskirjaa tekevä Riikka Pakarinen toteaa.
18.9.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustanaisten Elsi Katainen: Perheet joutuivat hallituspuolueiden pelinappuloiksi