Sipilä julkisti Keskustan viisi tavoitetta Suomelle

Keskusta Uutiset

Niiden strategisen tavoitteen alle on määritelty hallituskauden kärkihankkeet, joiden kautta strategiaa toteutetaan.

Keskustan viisi tavoitetta vuodelle 2025 ovat:
• Kodeissa voidaan hyvin, hyvinvointierot kapenevat
• Suomi osaamisen ja uusien oppimisympäristöjen kärkimaaksi
• Suomi julkisen sektorin johtamisen, byrokratian purkamisen, digitalisaation ja kokeilujen mallimaaksi
• Suomi biotalouden, kiertotalouden ja kestävän kehityksen edelläkävijäksi
• Koko Suomeen 200 000 työpaikkaa lisää, talous 2 prosentin kasvu-uralle työntekoa ja yrittäjyyttä vahvistamalla ja velaksi eläminen loppuu

– Toivon, että muut puolueet esittelevät myös omat strategiset valintansa. Sitten pääsemme mahdollisimman pian keskustelemaan kunkin puolueen 5 -7 tärkeimmästä tavoitteesta, miten Suomi saadaan kuntoon, Sipilä sanoi.

Lue lisää Keskustan viidestä tavoitteesta Suomelle täältä >>

Keskustan Honkonen: Tavallisiin autoihin ei veronkiristyksiä
Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen torjuu ajatuksen vuosittaisen ajoneuvoveron jyrkästä kiristämisestä. Ajatusta väläytti harkittavaksi liikenneministeriön työryhmä. Honkosen mukaan tavallisten ihmisten tavallisia autoja ei saa kurittaa verotuksella nykyistä enempää ja päätöksissä pitää huomioida ihmisten arkitodellisuus.
19.10.2020 / Uutiset
Ministeri Marjatta Väänänen 1923-2020
Pitkäaikainen ja merkittävä keskustavaikuttaja, ministeri Marjatta Väänänen on poissa. Väänäsen muisto puolueessa elää ikuisesti. Koko keskustayhteisö ottaa lämpimästi osaa lähiomaisten suruun.
19.10.2020 / Uutiset
Honkonen: Alustataloutta ei pidä kuristaa kehtoonsa
Keskustan varapuheenjohtaja ja kansanedustaja Petri Honkonen on huolissaan yhdeksänjäsenisen työneuvoston lausunnosta, jonka mukaan ruokalähetit tulisi lukea yrittäjäaseman sijaan työsuhteessa oleviksi.
17.10.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSipilä julkisti Keskustan viisi tavoitetta Suomelle