-Lopulliset äänet on tallennettu vaalien ääntenlaskusta vastaavassa menettelytapavaliokunnassa excel-taulukkoon. Jostain syystä tässä excel-kaavassa ensimmäinen sarake eli 1. äänestysalue on tämän jälkeen jäänyt kirjautumatta lopulliseen äänestystulokseen ja näin varapuheenjohtajavaalissa on ilmoitettu väärät äänimäärät. Tilanne on erittäin harmillinen, mutta onneksi tämä ei vaikuttanut vaalin lopputulokseen, sanoo menettelytapavaliokunnan pj Antti Hietaniemi.

Äänimäärät henkilöittäin: Katri Kulmuni 1808, Hannakaisa Heikkinen 1452, Juha Rehula 1311, edellä siis valittu varapuheenjohtajisto. Ääniä saivat myös Antti Kurvinen 1282 ja Pekka Pöyry 501. Ääniä annettiin yhteensä 6354, hylättyjä lippuja oli 11.

Äänestysalue 1: Helsingin ja Uudenmaan piiri, ruotsinkielinen piiri, Keskustanaisten keskusjärjestö, Keskustanuorten keskusjärjestö, Keskustan opiskelijaliiton keskusjärjestö ja Keskustan lehtimiehet. Alueella annettiin 438 ääntä.

_______________________

Keskustan eduskuntaryhmä: Tukea Ukrainalle pitää jatkaa – Suomen oma varautuminen korostuu
Keskustan eduskuntaryhmä pitää viimeaikaisia tapahtumia – Venäjän osittaista liikekannallepanoa, puheita sodasta länttä vastaan, niin sanottuja kansanäänestyksiä Ukrainan itä- ja eteläosissa, alueiden liittämisaikeita Venäjään ja Nord Stream -kaasuputkien vuotoja Itämerellä – vakavana ja huolestuttavana kehityksenä.
29.9.2022 / Uutiset
Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan varapuheenjohtajavaalissa tekninen ääntenlaskuvirhe – ei vaikuta lopputulokseen