-Lopulliset äänet on tallennettu vaalien ääntenlaskusta vastaavassa menettelytapavaliokunnassa excel-taulukkoon. Jostain syystä tässä excel-kaavassa ensimmäinen sarake eli 1. äänestysalue on tämän jälkeen jäänyt kirjautumatta lopulliseen äänestystulokseen ja näin varapuheenjohtajavaalissa on ilmoitettu väärät äänimäärät. Tilanne on erittäin harmillinen, mutta onneksi tämä ei vaikuttanut vaalin lopputulokseen, sanoo menettelytapavaliokunnan pj Antti Hietaniemi.

Äänimäärät henkilöittäin: Katri Kulmuni 1808, Hannakaisa Heikkinen 1452, Juha Rehula 1311, edellä siis valittu varapuheenjohtajisto. Ääniä saivat myös Antti Kurvinen 1282 ja Pekka Pöyry 501. Ääniä annettiin yhteensä 6354, hylättyjä lippuja oli 11.

Äänestysalue 1: Helsingin ja Uudenmaan piiri, ruotsinkielinen piiri, Keskustanaisten keskusjärjestö, Keskustanuorten keskusjärjestö, Keskustan opiskelijaliiton keskusjärjestö ja Keskustan lehtimiehet. Alueella annettiin 438 ääntä.

_______________________

Keskustan eduskuntaryhmän johto: Tautitilanne pidettävä hallinnassa yhteistyöllä - oppositiolle kiitos
Keskustan eduskuntaryhmän johto Antti Kurvinen, Eeva Kalli ja Hanna-Leena Mattila toteaa, että koronaepidemian suhteen ollaan taitekohdassa - eteenpäin tilanteen kokonaishallinnassa mennään yhteistyöllä hallituksen ja opposition kanssa.
26.2.2021 / Uutiset
Matin seurassa Huhtamäen ja Sanoman hallituksen puheenjohtaja Pekka Ala-Pietilä, joka on johtanut myös työ- ja elinkeinoministeriön Kestävän kasvun työryhmää.
25.2.2021 / K-Studio
Keskustan varapj. Petri Honkonen: Kyse on nyt Suomen selviytymisestä - ymmärretäänkö asioiden vakavuus?
Työllisyys ylös, velka hallintaan ja alas, kaikki (jokainen suomalainen ja koko maa) mukana pitäen. Siinä se on: perus- ja pääasioiden programmi Suomelle, sanoo Petri Honkonen.
20.2.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan varapuheenjohtajavaalissa tekninen ääntenlaskuvirhe – ei vaikuta lopputulokseen