-Lopulliset äänet on tallennettu vaalien ääntenlaskusta vastaavassa menettelytapavaliokunnassa excel-taulukkoon. Jostain syystä tässä excel-kaavassa ensimmäinen sarake eli 1. äänestysalue on tämän jälkeen jäänyt kirjautumatta lopulliseen äänestystulokseen ja näin varapuheenjohtajavaalissa on ilmoitettu väärät äänimäärät. Tilanne on erittäin harmillinen, mutta onneksi tämä ei vaikuttanut vaalin lopputulokseen, sanoo menettelytapavaliokunnan pj Antti Hietaniemi.

Äänimäärät henkilöittäin: Katri Kulmuni 1808, Hannakaisa Heikkinen 1452, Juha Rehula 1311, edellä siis valittu varapuheenjohtajisto. Ääniä saivat myös Antti Kurvinen 1282 ja Pekka Pöyry 501. Ääniä annettiin yhteensä 6354, hylättyjä lippuja oli 11.

Äänestysalue 1: Helsingin ja Uudenmaan piiri, ruotsinkielinen piiri, Keskustanaisten keskusjärjestö, Keskustanuorten keskusjärjestö, Keskustan opiskelijaliiton keskusjärjestö ja Keskustan lehtimiehet. Alueella annettiin 438 ääntä.

_______________________

Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: Liikenneköyhyyttä aiheuttavat ruuhkamaksut hylättävä pääkaupunkiseudulla
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarisen mielestä ruuhkamaksujen käyttöönotolle ei ole kestäviä perusteita. Suomen pääkaupunkiseudun ei tarvitse olla ruuhkamaksuissa edelläkävijä, varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen linjaa.
15.5.2021 / Uutiset
Suorassa lähetyksessä esittelemme Keskustan vaalikampanjan TV-mainokset ja tutustumme vaaliohjelmaamme ehdokkaiden kera ympäri Suomen. Mukana myös kuntavaaliehdokkaat Annika Saarikko ja Matti Vanhanen.
7.5.2021 / K-Studio
Keskustan vpj ja Keskustalaisempi Eurooppa -työryhmän pj Riikka Pakarinen: Suomessa tavoitteeksi nurmivaltaisen maidon ja naudanlihan tuotannon kasvattaminen
Nurmipeitteisyys, monimuotoisuus ja hiilensietokyky ovat kaikki tärkeitä elementtejä suomalaisessa maataloudessa. Niillä vastataan ympäristö-, ilmasto- ja biodiversiteettikysymyksiin. Karjatila on siis hyvä monimuotoisuuden lähde, Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen toteaa.
7.5.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan varapuheenjohtajavaalissa tekninen ääntenlaskuvirhe – ei vaikuta lopputulokseen