-Lopulliset äänet on tallennettu vaalien ääntenlaskusta vastaavassa menettelytapavaliokunnassa excel-taulukkoon. Jostain syystä tässä excel-kaavassa ensimmäinen sarake eli 1. äänestysalue on tämän jälkeen jäänyt kirjautumatta lopulliseen äänestystulokseen ja näin varapuheenjohtajavaalissa on ilmoitettu väärät äänimäärät. Tilanne on erittäin harmillinen, mutta onneksi tämä ei vaikuttanut vaalin lopputulokseen, sanoo menettelytapavaliokunnan pj Antti Hietaniemi.

Äänimäärät henkilöittäin: Katri Kulmuni 1808, Hannakaisa Heikkinen 1452, Juha Rehula 1311, edellä siis valittu varapuheenjohtajisto. Ääniä saivat myös Antti Kurvinen 1282 ja Pekka Pöyry 501. Ääniä annettiin yhteensä 6354, hylättyjä lippuja oli 11.

Äänestysalue 1: Helsingin ja Uudenmaan piiri, ruotsinkielinen piiri, Keskustanaisten keskusjärjestö, Keskustanuorten keskusjärjestö, Keskustan opiskelijaliiton keskusjärjestö ja Keskustan lehtimiehet. Alueella annettiin 438 ääntä.

_______________________

Elinkeinoministeri Mika Lintilä: Luvitusta sujuvoittamalla vihreät investoinnit liikkeelle, ei kehystä venyttämällä
Elinkeinoministeri Mika Lintilä haluaa, että Suomen investointiympäristöstä tehdään Euroopan paras. Luvituksen sujuvoittaminen on ilmainen tapa saada yksityisiä investointeja ja työpaikkoja aikaiseksi tukemaan vihreää siirtymää ja uusteollistamista.
23.10.2021 / Uutiset
Yleisö kysyy, Annika vastaa. FB-livenä toteuttavaan lähetykseen yleisö voi laittaa kysymyksiään jo etukäteen tapahtuman keskustelussa tai suoran lähetyksen kommenttikentässä. Käsittelyssä tulevat aluevaalit ja ajankohtaiset poliittiset aiheet. Vähän kuin eduskunnan kyselytunnilla olisit.
21.10.2021 / K-Studio
Keskustan eduskuntaryhmä vetoaa rokotusten ottamisen puolesta
Keskustan eduskuntaryhmä vetoaa vakavasti suomalaisiin rokotusten ottamisen puolesta. Niin suojelee sekä itseään, läheisiään että muita kanssaihmisiään. Rokotukset ottamalla jokainen pystyy osaltaan vaikuttamaan suoraan myös siihen, että Suomi pysyy auki.
21.10.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan varapuheenjohtajavaalissa tekninen ääntenlaskuvirhe – ei vaikuta lopputulokseen