-Lopulliset äänet on tallennettu vaalien ääntenlaskusta vastaavassa menettelytapavaliokunnassa excel-taulukkoon. Jostain syystä tässä excel-kaavassa ensimmäinen sarake eli 1. äänestysalue on tämän jälkeen jäänyt kirjautumatta lopulliseen äänestystulokseen ja näin varapuheenjohtajavaalissa on ilmoitettu väärät äänimäärät. Tilanne on erittäin harmillinen, mutta onneksi tämä ei vaikuttanut vaalin lopputulokseen, sanoo menettelytapavaliokunnan pj Antti Hietaniemi.

Äänimäärät henkilöittäin: Katri Kulmuni 1808, Hannakaisa Heikkinen 1452, Juha Rehula 1311, edellä siis valittu varapuheenjohtajisto. Ääniä saivat myös Antti Kurvinen 1282 ja Pekka Pöyry 501. Ääniä annettiin yhteensä 6354, hylättyjä lippuja oli 11.

Äänestysalue 1: Helsingin ja Uudenmaan piiri, ruotsinkielinen piiri, Keskustanaisten keskusjärjestö, Keskustanuorten keskusjärjestö, Keskustan opiskelijaliiton keskusjärjestö ja Keskustan lehtimiehet. Alueella annettiin 438 ääntä.

_______________________

Keskustan keskikesän podcastin aiheena on työ ja työn tulevaisuus koronakriisin jälkeisessä Suomessa. Keskustelemassa elinkeinoministeri Mika Lintilä sekä Paperiliiton puheenjohtaja Petri Vanhala.
10.7.2020 / Podcast
Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan varapuheenjohtajavaalissa tekninen ääntenlaskuvirhe – ei vaikuta lopputulokseen