Keskustassa iloitaan ehdokasasettelun ykköspaikasta

joukko ihmisiä rivissä, hyppäävät ilmaan. Aurinkoinen päivä ja kirkas taivas.

Keskustan puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen iloitsee puolueen lopullisesta ehdokasmäärästä, joka noussee liki 6900 ehdokkaaseen. Lopullinen ehdokasmäärä tiedetään viimeistään keskiviikkona.

-Keskustaväki ansaitsee ehdokashankinnasta kouluarvosanoilla vahvan ysin ja olen itse erittäin tyytyväinen lopulliseen ehdokasmäärään. Jokainen ehdokas on iso ilonaihe, ja on hienoa, että useissa kunnissa mentiin reippaasti ehdokasmäärässä eteenpäin, sanoo Pirkkalainen.

-Ehdokasmäärä antaa hyvän pohjan vaalikampanjoinnille ja tietenkin varsinaiselle vaalitulokselle. Keskusta on Suomen vahvin kuntapuolue, päättää Pirkkalainen.

Keskustan listoilla on ehdokkaita 282 kunnassa. Vuoden 2017 verrattuna mukana on nyt kaksi uutta kuntaa. Täydet listat jätetään suurimmista kaupungeista muun muassa Oulussa, Kuopiossa, Jyväskylässä, Kokkolassa ja Seinäjoella.

Pääkaupunkiseudulla Keskusta vahvisti ehdokasasetteluaan. Espoo kasvatti ehdokasmääräänsä viime kuntavaaleista yhdeksällä ja Vantaa 15:llä ehdokkaalla. Prosentuaalisesti eniten ehdokasmääräänsä nosti  Pohjois-Pohjanmaan Haapajärvi

Keskustan puoluepäivä – SuomiAreena
"Elämänmakuiset ratkaisut uuden normaalin parissa". Mukana keskustelemassa tiede-ja kulttuuriministeri Antti IV Kurvinen, kansanedustaja, ex-huippu-urheilija Hanna Kosonen sekä koronavuonna virtuaalialan yrityksen perustanut yrittäjä Jarno Wuorisalo. Keskustelun loppupuolella seuraamme liittyy myös maa-ja metsätalousministeri Jari Leppä.
12.7.2021 / Uutiset
Keskustan Lohi, Aittakumpu ja Mattila iloitsevat: Tänään tehtiin historiaa!
"Tänään tehtiin historiaa", iloitsivat keskustalaiset sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet, kansanedustajat Markus Lohi, Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila, eduskunnan hyväksyttyä soteuudistuksen lainsäädännön äänin 105-77.
23.6.2021 / Uutiset
Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!
"Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin", Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.
23.6.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustassa iloitaan ehdokasasettelun ykköspaikasta