Keskustassa iloitaan ehdokasasettelun ykköspaikasta

joukko ihmisiä rivissä, hyppäävät ilmaan. Aurinkoinen päivä ja kirkas taivas.

Keskustan puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen iloitsee puolueen lopullisesta ehdokasmäärästä, joka noussee liki 6900 ehdokkaaseen. Lopullinen ehdokasmäärä tiedetään viimeistään keskiviikkona.

-Keskustaväki ansaitsee ehdokashankinnasta kouluarvosanoilla vahvan ysin ja olen itse erittäin tyytyväinen lopulliseen ehdokasmäärään. Jokainen ehdokas on iso ilonaihe, ja on hienoa, että useissa kunnissa mentiin reippaasti ehdokasmäärässä eteenpäin, sanoo Pirkkalainen.

-Ehdokasmäärä antaa hyvän pohjan vaalikampanjoinnille ja tietenkin varsinaiselle vaalitulokselle. Keskusta on Suomen vahvin kuntapuolue, päättää Pirkkalainen.

Keskustan listoilla on ehdokkaita 282 kunnassa. Vuoden 2017 verrattuna mukana on nyt kaksi uutta kuntaa. Täydet listat jätetään suurimmista kaupungeista muun muassa Oulussa, Kuopiossa, Jyväskylässä, Kokkolassa ja Seinäjoella.

Pääkaupunkiseudulla Keskusta vahvisti ehdokasasetteluaan. Espoo kasvatti ehdokasmääräänsä viime kuntavaaleista yhdeksällä ja Vantaa 15:llä ehdokkaalla. Prosentuaalisesti eniten ehdokasmääräänsä nosti  Pohjois-Pohjanmaan Haapajärvi

Keskustan varapuheenjohtaja Honkonen: Nykyiset väylät kuntoon vai rahat uusiin miljardihankkeisiin?
Tammikuun uutispommista vastasivat liikenne- ja viestintäministeriö sekä valtiovarainministeriö, joiden asiantuntijaselvitys tyrmää miljardien uudet ratahankkeet. Tuoreet tiedot kertovat, että superkalliit uudet yhteydet eivät maksaisi itseään takaisin, eivät juuri säästäisi ihmisten aikaa, ja olisivat ilmastopäästöiltään tuhoisia sadan vuoden ajan.
5.2.2023 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustassa iloitaan ehdokasasettelun ykköspaikasta