Keskustassa iloitaan ehdokasasettelun ykköspaikasta

Keskustan puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen iloitsee puolueen lopullisesta ehdokasmäärästä, joka noussee liki 6900 ehdokkaaseen. Lopullinen ehdokasmäärä tiedetään viimeistään keskiviikkona.

-Keskustaväki ansaitsee ehdokashankinnasta kouluarvosanoilla vahvan ysin ja olen itse erittäin tyytyväinen lopulliseen ehdokasmäärään. Jokainen ehdokas on iso ilonaihe, ja on hienoa, että useissa kunnissa mentiin reippaasti ehdokasmäärässä eteenpäin, sanoo Pirkkalainen.

-Ehdokasmäärä antaa hyvän pohjan vaalikampanjoinnille ja tietenkin varsinaiselle vaalitulokselle. Keskusta on Suomen vahvin kuntapuolue, päättää Pirkkalainen.

Keskustan listoilla on ehdokkaita 282 kunnassa. Vuoden 2017 verrattuna mukana on nyt kaksi uutta kuntaa. Täydet listat jätetään suurimmista kaupungeista muun muassa Oulussa, Kuopiossa, Jyväskylässä, Kokkolassa ja Seinäjoella.

Pääkaupunkiseudulla Keskusta vahvisti ehdokasasetteluaan. Espoo kasvatti ehdokasmääräänsä viime kuntavaaleista yhdeksällä ja Vantaa 15:llä ehdokkaalla. Prosentuaalisesti eniten ehdokasmääräänsä nosti  Pohjois-Pohjanmaan Haapajärvi

Suorassa lähetyksessä esittelemme Keskustan vaalikampanjan TV-mainokset ja tutustumme vaaliohjelmaamme ehdokkaiden kera ympäri Suomen. Mukana myös kuntavaaliehdokkaat Annika Saarikko ja Matti Vanhanen.
7.5.2021 / K-Studio
Keskustan vpj ja Keskustalaisempi Eurooppa -työryhmän pj Riikka Pakarinen: Suomessa tavoitteeksi nurmivaltaisen maidon ja naudanlihan tuotannon kasvattaminen
Nurmipeitteisyys, monimuotoisuus ja hiilensietokyky ovat kaikki tärkeitä elementtejä suomalaisessa maataloudessa. Niillä vastataan ympäristö-, ilmasto- ja biodiversiteettikysymyksiin. Karjatila on siis hyvä monimuotoisuuden lähde, Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen toteaa.
7.5.2021 / Uutiset
Keskustan puoluevaltuuston pj Tiusanen: Terapiatakuu tarvitaan koko Suomeen
"Suomalaiset asuinpaikasta riippumatta ansaitsevat apua mielenterveyden ongelmiin nopeammin ja matalammalla kynnyksellä. Siksi terapiatakuu täytyy toteuttaa koko Suomessa. Mielenterveyspalvelujen saatavuus ei saa riippua postinumerosta", Keskustan puoluevaltuuston puheenjohtaja Liina Tiusanen linjaa.
6.5.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustassa iloitaan ehdokasasettelun ykköspaikasta