Keskustassa iloitaan ehdokasasettelun ykköspaikasta

joukko ihmisiä rivissä, hyppäävät ilmaan. Aurinkoinen päivä ja kirkas taivas.

Keskustan puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen iloitsee puolueen lopullisesta ehdokasmäärästä, joka noussee liki 6900 ehdokkaaseen. Lopullinen ehdokasmäärä tiedetään viimeistään keskiviikkona.

-Keskustaväki ansaitsee ehdokashankinnasta kouluarvosanoilla vahvan ysin ja olen itse erittäin tyytyväinen lopulliseen ehdokasmäärään. Jokainen ehdokas on iso ilonaihe, ja on hienoa, että useissa kunnissa mentiin reippaasti ehdokasmäärässä eteenpäin, sanoo Pirkkalainen.

-Ehdokasmäärä antaa hyvän pohjan vaalikampanjoinnille ja tietenkin varsinaiselle vaalitulokselle. Keskusta on Suomen vahvin kuntapuolue, päättää Pirkkalainen.

Keskustan listoilla on ehdokkaita 282 kunnassa. Vuoden 2017 verrattuna mukana on nyt kaksi uutta kuntaa. Täydet listat jätetään suurimmista kaupungeista muun muassa Oulussa, Kuopiossa, Jyväskylässä, Kokkolassa ja Seinäjoella.

Pääkaupunkiseudulla Keskusta vahvisti ehdokasasetteluaan. Espoo kasvatti ehdokasmääräänsä viime kuntavaaleista yhdeksällä ja Vantaa 15:llä ehdokkaalla. Prosentuaalisesti eniten ehdokasmääräänsä nosti  Pohjois-Pohjanmaan Haapajärvi

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustassa iloitaan ehdokasasettelun ykköspaikasta