Kimmo Tiilikainen: Nemtsovin murha julma ja tuomittava väkivallanteko

Keskusta Uutiset

Raaka rikos taustoineen on selvitettävä puolueettomasti ja nopeasti. On tehtävä aukoton ja riippumaton tutkimus mistä kaikesta Nemtsovin murhassa on kysymys.

Murhan perusteellinen selvittäminen on aina tärkeää, mutta eritoten nyt, kun otetaan huomioon myös Ukrainan tapahtumat, Euroopan kiristynyt ilmapiiri sekä Venäjän politiikka ja sisäinen tilanne.

Kansalaisyhteiskunta, uskottava demokratia ja oikeusvaltio kulkevat käsi kädessä. Sisäinen turvallisuus ja rakentava ulkopolitiikka perustuvat näille periaatteille. Venäjän on palattava kansainvälisten sopimusten kunnioittamisen sekä demokraattisen ja perusoikeuksia kunnioittavan kehityksen tielle.

Poliitikon murha on aina hyökkäys demokratiaa, kansalaisyhteiskuntaa ja avoimuutta vastaan. Siinä mielessä tällainen väkivallanteko koskettaa traagisuudessaan kaikkia. Sitä todistavat myös tuomitsevat lausunnot ympäri maailmaa.

Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan eduskuntavaalistartissa 27.1.2023
Keskusta on puolue, joka tarjoaa välittämistä ilman holhoavaa vasemmistolaisuutta ja hyvää taloudenpitoa ilman kovaa oikeistolaisuutta. Meille isänmaallisuus on ylpeyttä, joka ei kumpua toisen polkemisesta. Isänmaallisuutemme polttoainetta ei ole pelko, vaan usko siihen, että rakennamme turvallista muutosta. Eteenpäin on elävän mieli.
27.1.2023 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKimmo Tiilikainen: Nemtsovin murha julma ja tuomittava väkivallanteko