Kimmo Tiilikainen: Nemtsovin murha julma ja tuomittava väkivallanteko

Keskusta Uutiset

Raaka rikos taustoineen on selvitettävä puolueettomasti ja nopeasti. On tehtävä aukoton ja riippumaton tutkimus mistä kaikesta Nemtsovin murhassa on kysymys.

Murhan perusteellinen selvittäminen on aina tärkeää, mutta eritoten nyt, kun otetaan huomioon myös Ukrainan tapahtumat, Euroopan kiristynyt ilmapiiri sekä Venäjän politiikka ja sisäinen tilanne.

Kansalaisyhteiskunta, uskottava demokratia ja oikeusvaltio kulkevat käsi kädessä. Sisäinen turvallisuus ja rakentava ulkopolitiikka perustuvat näille periaatteille. Venäjän on palattava kansainvälisten sopimusten kunnioittamisen sekä demokraattisen ja perusoikeuksia kunnioittavan kehityksen tielle.

Poliitikon murha on aina hyökkäys demokratiaa, kansalaisyhteiskuntaa ja avoimuutta vastaan. Siinä mielessä tällainen väkivallanteko koskettaa traagisuudessaan kaikkia. Sitä todistavat myös tuomitsevat lausunnot ympäri maailmaa.

Keskustan Kulmuni: Omalla energialla vapautta ja vaurautta
Keskusta on aina kannattanut omavaraisuutta, mutta risupaketeista meitäkin on haukuttu. Suomen energiaomavaraisuus on parantunut ja riippuvuus tuodusta fossiilienergiasta vähentynyt viimeisen 20 vuoden aikana. Tämä ei ole tapahtunut vahingossa tai itsestään
5.10.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan eduskuntaryhmä: Tukea Ukrainalle pitää jatkaa – Suomen oma varautuminen korostuu
Keskustan eduskuntaryhmä pitää viimeaikaisia tapahtumia – Venäjän osittaista liikekannallepanoa, puheita sodasta länttä vastaan, niin sanottuja kansanäänestyksiä Ukrainan itä- ja eteläosissa, alueiden liittämisaikeita Venäjään ja Nord Stream -kaasuputkien vuotoja Itämerellä – vakavana ja huolestuttavana kehityksenä.
29.9.2022 / Uutiset
Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaUutisetKimmo Tiilikainen: Nemtsovin murha julma ja tuomittava väkivallanteko