Kimmo Tiilikainen: Nemtsovin murha julma ja tuomittava väkivallanteko

Keskusta Uutiset

Raaka rikos taustoineen on selvitettävä puolueettomasti ja nopeasti. On tehtävä aukoton ja riippumaton tutkimus mistä kaikesta Nemtsovin murhassa on kysymys.

Murhan perusteellinen selvittäminen on aina tärkeää, mutta eritoten nyt, kun otetaan huomioon myös Ukrainan tapahtumat, Euroopan kiristynyt ilmapiiri sekä Venäjän politiikka ja sisäinen tilanne.

Kansalaisyhteiskunta, uskottava demokratia ja oikeusvaltio kulkevat käsi kädessä. Sisäinen turvallisuus ja rakentava ulkopolitiikka perustuvat näille periaatteille. Venäjän on palattava kansainvälisten sopimusten kunnioittamisen sekä demokraattisen ja perusoikeuksia kunnioittavan kehityksen tielle.

Poliitikon murha on aina hyökkäys demokratiaa, kansalaisyhteiskuntaa ja avoimuutta vastaan. Siinä mielessä tällainen väkivallanteko koskettaa traagisuudessaan kaikkia. Sitä todistavat myös tuomitsevat lausunnot ympäri maailmaa.

Keskustan Honkonen: Parkkipaikkavero suoraan silppuriin
Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkosen mukaan Keskusta huolehtii siitä, että pysäköinnistä ei tule verotettavaa etua. Perjantaina (17.9.) uutisoitiin virkamiesselvityksestä, jossa väläyteltiin ideaa työpaikkapysäköinnin verottamisesta.
17.9.2021 / Uutiset
Keskustan Riikka Pakarinen: Perheasuntojen rakentamista ei saa kaupungeissa unohtaa
Suomalaista asuntotuotantoa kaupungeissa pitää Keskustan varapuheenjohtaja, Kaupungissa on Keskusta -verkoston vetäjän Riikka Pakarisen mukaan monipuolistaa. Varsinkin perheasunnot ovat jääneet rakentamisessa alakynteen, kun uusien asuntojen keskikoko on viimeisen kymmenen vuoden aikana huomattavasti pienentynyt.
17.9.2021 / Uutiset
K-studion vieraana eduskunnan talousvaliokunnan varapuheenjohtaja Hanna Kosonen ja Pellervon taloustutkimuksen toimitusjohtaja Markus Lahtinen. Keskustelussa Suomen talous. Miksi talous on elpynyt niin nopeasti? Millä keinoin pysymme kiinni kasvussa? Kuinka suuri merkitys ympäristöteknologialla eli ilmastotoimilla voi olla Suomen taloudelle työllisyyden näkökulmasta? Muun muassa näihin kysymyksiin studiossa haetaan vastauksia.
16.9.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKimmo Tiilikainen: Nemtsovin murha julma ja tuomittava väkivallanteko