Kimmo Tiilikainen: Nemtsovin murha julma ja tuomittava väkivallanteko

Keskusta Uutiset

Raaka rikos taustoineen on selvitettävä puolueettomasti ja nopeasti. On tehtävä aukoton ja riippumaton tutkimus mistä kaikesta Nemtsovin murhassa on kysymys.

Murhan perusteellinen selvittäminen on aina tärkeää, mutta eritoten nyt, kun otetaan huomioon myös Ukrainan tapahtumat, Euroopan kiristynyt ilmapiiri sekä Venäjän politiikka ja sisäinen tilanne.

Kansalaisyhteiskunta, uskottava demokratia ja oikeusvaltio kulkevat käsi kädessä. Sisäinen turvallisuus ja rakentava ulkopolitiikka perustuvat näille periaatteille. Venäjän on palattava kansainvälisten sopimusten kunnioittamisen sekä demokraattisen ja perusoikeuksia kunnioittavan kehityksen tielle.

Poliitikon murha on aina hyökkäys demokratiaa, kansalaisyhteiskuntaa ja avoimuutta vastaan. Siinä mielessä tällainen väkivallanteko koskettaa traagisuudessaan kaikkia. Sitä todistavat myös tuomitsevat lausunnot ympäri maailmaa.

Keskustan ryhmäpuheenjohtaja Juha Pylväs: Sotea todella tarvitaan
Viidentoista vuoden valmistelun jälkeen ollaan vihdoin saamassa aikaan uudistus, jota todella tarvitaan. Tämä päivä (15.6.2021) jää aikakirjoihin suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan kehittämisessä, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo.
15.6.2021 / Uutiset
Maanantai-iltana palataan vielä vaaleihin ja sen tunnelmiin. Klo 18 alkavassa lähetyksessä käydään puoluesihteeri Riikka Pirkkalaisen ja puolustusministeri, kansanedustaja Antti Kaikkosen kanssa vaalituloksen kimppuun.
14.6.2021 / K-Studio
Keskustan kuntavaalivalvojaisia järjestetään ympäri Suomen eri kunnissa. Puolue ei järjestä varsinaisia vaalivalvojaisia vaan etkot, joissa vieraillaan keskustalaisissa vaalivalvojaisissa ympäri Suomen ja kuullaan puheenjohtaja Annika Saarikon haastattelu. Lähetyksen juontaa Keskustan viestintäpäällikkö, toimittaja Laura Ruohola. Musiikista vastaa Eetu Viinikka. Tervetuloa seuraamaan suoraa lähetystä!
13.6.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKimmo Tiilikainen: Nemtsovin murha julma ja tuomittava väkivallanteko