Kohti vauraampaa Suomea – Keskustan linjaukset puoliväli- ja kehysriiheen

Joutsen

Suomi on tienhaarassa. Keskusta valitsee elinvoiman ja kestävän kasvun tien, ei näivettymisen polkua.

Puolue on julkistanut talous- ja yhteiskuntapoliittisen linjauksensa hallituksen puoliväli- ja kehysriiheen: ”Sumusta valoon – Kohti vauraampaa Suomea”. Keskusta katsoo, että koronan jälkeinen Suomi voi olla entistä parempi, vaikka ajatus juuri nyt tuntuu pandemian keskellä kaukaiselta.

Keskustan mielestä entistä parempaa ja vaurastuvaa Suomea tehdään työllisyysastetta nostavilla uudistuksilla, joita hallituksen tulee määrätietoisesti jatkaa. Työllisyystoimien rinnalle tarvitaan vahvaa kasvupolitiikkaa. Se tarkoittaa tutkimus- ja kehityspanostusten lisäämistä, yritysten nykyistä parempaa investointiympäristöä sekä aktiivista elinkeinopolitiikkaa. Kotimaista omistajuutta vahvistetaan.

Keskusta haluaa tuplata talouden kestävän kasvun ennakoidusta keskimääräisestä yhdestä prosentista kahteen prosenttiin. Työllisyysasteessa tavoitellaan 77 %:n tasoa vuoteen 2027 mennessä.

Suomen vaurastumisen tien osana on lisäksi aktiivinen väestöpolitiikka. Keskustan linjaus sisältää toimenpiteitä, joilla tuetaan syntyvyyden nostamista mahdollisimman lähelle suomalaisten omaa lapsilukutoivetta (1.9) vuosikymmenen aikana.

Digitalisaatio on otettava yhä vahvemmin talouden rengiksi ja paikallista sopimista tulee lisätä työmarkkinoilla.

Tallenne tiedotustilaisuudesta>>

Lue Sumusta valoon -linjaus täältä.

Keskustan ryhmäpuheenjohtaja Juha Pylväs: Sotea todella tarvitaan
Viidentoista vuoden valmistelun jälkeen ollaan vihdoin saamassa aikaan uudistus, jota todella tarvitaan. Tämä päivä (15.6.2021) jää aikakirjoihin suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan kehittämisessä, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo.
15.6.2021 / Uutiset
Maanantai-iltana palataan vielä vaaleihin ja sen tunnelmiin. Klo 18 alkavassa lähetyksessä käydään puoluesihteeri Riikka Pirkkalaisen ja puolustusministeri, kansanedustaja Antti Kaikkosen kanssa vaalituloksen kimppuun.
14.6.2021 / K-Studio
Keskustan kuntavaalivalvojaisia järjestetään ympäri Suomen eri kunnissa. Puolue ei järjestä varsinaisia vaalivalvojaisia vaan etkot, joissa vieraillaan keskustalaisissa vaalivalvojaisissa ympäri Suomen ja kuullaan puheenjohtaja Annika Saarikon haastattelu. Lähetyksen juontaa Keskustan viestintäpäällikkö, toimittaja Laura Ruohola. Musiikista vastaa Eetu Viinikka. Tervetuloa seuraamaan suoraa lähetystä!
13.6.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKohti vauraampaa Suomea – Keskustan linjaukset puoliväli- ja kehysriiheen