Kulmuni: Ei lukukausimaksuja suomalaisille opiskelijoille

– Minä ja Keskusta torjumme lukukausimaksut suomalaisille opiskelijoille, jälleen kerran. Suomalaisten opiskelijoiden lukukausimaksut eivät meille sovi.

Kulmunin mukaan vaikeinakin vuosina on pidettävä kiinni siitä, että varallisuus tai postinumero eivät estä opiskelemaan lähtemistä.

– Ratkaisevaa koulutiellä ei saa olla lompakon paksuus, vaan oma ponnistelu, ahkeruus ja lahjakkuus. Koulutusjärjestelmämme on maailman tasa-arvoisimpia. Se on Suomen vahvuus. Pidetään siitä kiinni, Kulmuni toteaa.

”Kepun siltarummut” Keskustalle kunnia-asia
Viikonloppuna uutisoitiin, että töihin ajavien suomalaisten kustannukset voivat lähitulevaisuudessa nousta jopa sadoilla euroilla. Työmatkavähennyksen yläraja lasketaan 7000 euroon ja alarajaa – siis omavastuuta – nostetaan 900 euroon. Jälkimmäinen tuntuu etenkin pienituloisimpien, autoa töissä käyntiin tarvitsevien ihmisten arjessa.
19.9.2023 / Uutiset
Eduskuntaryhmän viikkotiedote: Lähipalveluiden kurjistaminen tulee kalliiksi
Hallitus kokoontuu ensi viikon tiistaina ja keskiviikkona budjettiriiheen. Siellä hallitus neuvottelee valtion ensi vuoden budjetista, julkisen talouden suunnitelmasta eli koko vaalikauden menokehyksistä sekä myös kuluvan vuoden lisätalousarviosta.
15.9.2023 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote

Keskustan eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Eeva Kalli kysyi syksyn ensimmäisellä eduskunnan kyselytunnilla, miksi hallitus leikkaa sosiaali- ja terveyspalveluista ja keskittää lähipalvelut.
12.9.2023
EtusivuAjankohtaistaUutisetKulmuni: Ei lukukausimaksuja suomalaisille opiskelijoille