Kulmuni: Rinteen budjettikommentit kivien heittelyä lasitalossa

– Budjetti on läpeensä keskustalainen ja hyvä: Esimerkiksi pieni- ja keskituloisten perheiden päivähoitomaksuja alennetaan, sairaspäivärahoja, takuueläkettä, vanhempainpäivärahoja ja yksinhuoltajien lapsilisiä korotetaan. Samalla maakuntien elinvoimaa vahvistetaan mm. tärkeillä väylähankkeilla.

– Tämä kaikki on mahdollista talouden ja työllisyyden eteen tehtyjen toimien ja uhrauksienkin ansiosta, Kulmuni muistuttaa.

Kulmuni muistuttaa siitä, että SDP:n omalla valtakaudella työttömien määrä kasvoi yli sadallatuhannella, valtion velanotto nousi miljardeilla ja kuntien peruspalveluista, kouluista ja terveyspalveluista leikattiin yli miljardi euroa vuodessa. Suomen tarvitsemat uudistukset ja päätökset jäivät tekemättä.

– Suomi ajelehti päättämättömyyden ja lamaannuksen tilassa SDP:n istuessa valtion rahapussin ja työllisyyspolitiikan päällä. Nyt, kun vaikeat ja isot päätökset on uskallettu tehdä ja Suomen suunta on käännetty kohti parempaa, ei SDP osaa muuta kuin kritisoida kaikkea mikä liikkuu.

– Keskusta ja SDP ovat yhdessä rakentaneet suomalaisen hyvinvointivaltion. Ero välillämme kuitenkin on siinä, että Keskusta puolustaa hyvinvointivaltiota uudistuksilla ja ratkaisuilla. SDP sen sijaan ei näytä osaavan muuta kuin tarttua epätoivoisesti menneeseen, Kulmuni summaa.

MEP Elsi Katainen vaatii: Unionin maahanmuuttoa on uudistettava realistisesti
Europarlamentaarikko Elsi Katainen peräänkuuluttaa realistista ja rakentavaa lähestymistapaa, kun EU:n maahanmuuttouudistuksesta keskustellaan.
25.9.2020 / Uutiset
Kurvinen ihmettelee Kokoomuksen kaksijakoisia kommentteja
Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen ihmettelee Kokoomuksen sumutusta, joka kohdistuu ennen kaikkea maaseudun ihmisiin ja maaseutuelinkeinoihin. Kaverit pelaavat kaksin kortein ja Kokoomuksen kanta vaihtuu, kun Helsingistä tullaan maakuntaan.
23.9.2020 / Uutiset
Markus Lohi: Matkustusrajoituksia tarkennettava välittömästi
Keskustan varapuheenjohtaja ja eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja Markus Lohi vaatii hallituksen matkustuslinjauksiin selkeyttä.
23.9.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKulmuni: Rinteen budjettikommentit kivien heittelyä lasitalossa