Kulmuni: Rinteen budjettikommentit kivien heittelyä lasitalossa

– Budjetti on läpeensä keskustalainen ja hyvä: Esimerkiksi pieni- ja keskituloisten perheiden päivähoitomaksuja alennetaan, sairaspäivärahoja, takuueläkettä, vanhempainpäivärahoja ja yksinhuoltajien lapsilisiä korotetaan. Samalla maakuntien elinvoimaa vahvistetaan mm. tärkeillä väylähankkeilla.

– Tämä kaikki on mahdollista talouden ja työllisyyden eteen tehtyjen toimien ja uhrauksienkin ansiosta, Kulmuni muistuttaa.

Kulmuni muistuttaa siitä, että SDP:n omalla valtakaudella työttömien määrä kasvoi yli sadallatuhannella, valtion velanotto nousi miljardeilla ja kuntien peruspalveluista, kouluista ja terveyspalveluista leikattiin yli miljardi euroa vuodessa. Suomen tarvitsemat uudistukset ja päätökset jäivät tekemättä.

– Suomi ajelehti päättämättömyyden ja lamaannuksen tilassa SDP:n istuessa valtion rahapussin ja työllisyyspolitiikan päällä. Nyt, kun vaikeat ja isot päätökset on uskallettu tehdä ja Suomen suunta on käännetty kohti parempaa, ei SDP osaa muuta kuin kritisoida kaikkea mikä liikkuu.

– Keskusta ja SDP ovat yhdessä rakentaneet suomalaisen hyvinvointivaltion. Ero välillämme kuitenkin on siinä, että Keskusta puolustaa hyvinvointivaltiota uudistuksilla ja ratkaisuilla. SDP sen sijaan ei näytä osaavan muuta kuin tarttua epätoivoisesti menneeseen, Kulmuni summaa.

Suomen Keskusta julkaisee oman vaaliohjelmansa historian ensimmäisiin aluevaaleihin, jotka käydään 23. tammikuuta 2022. Tilaisuudessa ohjelman esittelevät Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko ja varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen.
27.9.2021 / K-Studio
Tehdään aluevaalit kaikille tutuiksi kyselemällä ja vastaamalla. Mitä tarkoittaa esim. Sote-palvelupiste? Onhan Keskusta linjannut, että jatkossa jokaisessa kunnassa pitää olla vähintään yksi Sote-palvelupiste. Lähetyksessä vieraana ovat valtiosihteeri, Sote-asiantuntija Maria Kaisa Aula ja kutsuttuna asiantuntijana Väestöliiton toimitusjohtaja, Sosten hallituksen puheenjohtaja Eija Koivuranta. Ohjelman juontaa Keskustan poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen.
23.9.2021 / K-Studio
Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaUutisetKulmuni: Rinteen budjettikommentit kivien heittelyä lasitalossa