Kulmuni: Rinteen budjettikommentit kivien heittelyä lasitalossa

– Budjetti on läpeensä keskustalainen ja hyvä: Esimerkiksi pieni- ja keskituloisten perheiden päivähoitomaksuja alennetaan, sairaspäivärahoja, takuueläkettä, vanhempainpäivärahoja ja yksinhuoltajien lapsilisiä korotetaan. Samalla maakuntien elinvoimaa vahvistetaan mm. tärkeillä väylähankkeilla.

– Tämä kaikki on mahdollista talouden ja työllisyyden eteen tehtyjen toimien ja uhrauksienkin ansiosta, Kulmuni muistuttaa.

Kulmuni muistuttaa siitä, että SDP:n omalla valtakaudella työttömien määrä kasvoi yli sadallatuhannella, valtion velanotto nousi miljardeilla ja kuntien peruspalveluista, kouluista ja terveyspalveluista leikattiin yli miljardi euroa vuodessa. Suomen tarvitsemat uudistukset ja päätökset jäivät tekemättä.

– Suomi ajelehti päättämättömyyden ja lamaannuksen tilassa SDP:n istuessa valtion rahapussin ja työllisyyspolitiikan päällä. Nyt, kun vaikeat ja isot päätökset on uskallettu tehdä ja Suomen suunta on käännetty kohti parempaa, ei SDP osaa muuta kuin kritisoida kaikkea mikä liikkuu.

– Keskusta ja SDP ovat yhdessä rakentaneet suomalaisen hyvinvointivaltion. Ero välillämme kuitenkin on siinä, että Keskusta puolustaa hyvinvointivaltiota uudistuksilla ja ratkaisuilla. SDP sen sijaan ei näytä osaavan muuta kuin tarttua epätoivoisesti menneeseen, Kulmuni summaa.

Keskustan ryhmäpuheenjohtaja Juha Pylväs: Sotea todella tarvitaan
Viidentoista vuoden valmistelun jälkeen ollaan vihdoin saamassa aikaan uudistus, jota todella tarvitaan. Tämä päivä (15.6.2021) jää aikakirjoihin suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan kehittämisessä, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo.
15.6.2021 / Uutiset
Maanantai-iltana palataan vielä vaaleihin ja sen tunnelmiin. Klo 18 alkavassa lähetyksessä käydään puoluesihteeri Riikka Pirkkalaisen ja puolustusministeri, kansanedustaja Antti Kaikkosen kanssa vaalituloksen kimppuun.
14.6.2021 / K-Studio
Keskustan kuntavaalivalvojaisia järjestetään ympäri Suomen eri kunnissa. Puolue ei järjestä varsinaisia vaalivalvojaisia vaan etkot, joissa vieraillaan keskustalaisissa vaalivalvojaisissa ympäri Suomen ja kuullaan puheenjohtaja Annika Saarikon haastattelu. Lähetyksen juontaa Keskustan viestintäpäällikkö, toimittaja Laura Ruohola. Musiikista vastaa Eetu Viinikka. Tervetuloa seuraamaan suoraa lähetystä!
13.6.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKulmuni: Rinteen budjettikommentit kivien heittelyä lasitalossa