Kurvinen, Kalli ja Viljanen Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtajistoon

Keskustan eduskuntaryhmän tunnus

Keskustan eduskuntaryhmä järjestäytyi uudelleen hallituksen vaihduttua.

Eduskuntaryhmän puheenjohtajaksi valittiin kolmannen kauden kansanedustaja Antti Kurvinen Kauhavalta, Vaasan vaalipiiristä. Kurvisen valinta eduskuntaryhmän ryhmäkokouksessa tänään tiistaina 20.6. oli yksimielinen.

Kurvinen oli Marinin hallituksen tiede- ja kulttuuriministeri ja maa- ja metsätalousministeri. Sitä ennen hän toimi eduskuntaryhmän puheenjohtajana.

Eduskuntaryhmän ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi valittiin Eeva Kalli. Valinta oli yksimielinen. Kalli on toisen kauden kansanedustaja Eurasta Satakunnan vaalipiiristä.

Toiseksi varapuheenjohtajaksi valittiin toisen kauden kansanedustaja Eerikki Viljanen Vihdistä, Uudenmaan vaalipiiristä. Toisena ehdokkaana tehtävään oli kansanedustaja Hanna Huttunen Outokummusta, Savo-Karjalan vaalipiiristä.

Eduskuntaryhmä jatkaa valintoja keskiviikkona 21.6. ja torstaina 22.6 kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksien osalta.

Eduskuntaryhmän ehdokkaista eduskunnan valtiovarain- ja liikennevaliokuntien puheenjohtajiksi sekä maa- ja metsätalous- ja puolustusvaliokuntien varapuheenjohtajiksi tiedotetaan torstaina 22.6..

Eurovaaliehdokas Kati Häkkinen: EU:ssa päätetään sinullekin tärkeistä asioista
Vuoden 2019 EU-vaalien äänestysprosentti oli valtakunnallisesti 40,8 %, Kaakkois-Suomessa 36.5 % ja Mikkelissä 39,3 %.
13.4.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Miksi hallitus toimillaan vain romuttaa luottamusta?
Keskusta ihmettelee, miksi hallituksen ja hallituspuolueiden riveistä rakentamisen ja parantamisen sijaan revitään ja rapautetaan. Hallitus uhkaa toimillaan romuttaa Suomen toimivan eläkejärjestelmän, joka turvaisi myös tulevien sukupolvien aseman. Samoin hallitus on tekemässä sairaalaverkolle. Oraalle saatu sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän kehittäminen näyttää hallituksen käsissä vaihtuvan järjestelmän hävittämiseen. Sama meno jatkuu myös toisen hallituspuolueen puheissa, joissa pilkataan ja nälvitään ratkaisujen hakemisen sijaan.
12.4.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
EtusivuAjankohtaistaUutisetKurvinen, Kalli ja Viljanen Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtajistoon