-Käytän risupaketti-sanaa pystypäin ja tarkoituksella. Päästöjen vähentämisessä tärkeintä on saastuttavien fossiilisten polttoaineiden käytön vähentäminen. Lisäämällä tuntuvasti etenkin kotimaisen uusiutuvan käyttöä niin lämmityksessä kuin liikenteessä, pystytään yhtäältä kirjaimellisesti laittamaan lisää pökköä pesään Suomen päästöjen pienentämisessä ja toisaalta luomaan uusia bio- ja kiertotalouden työpaikkoja koko maahan. Työpaikkoja Suomi nyt tarvitsee.

Kurvisen mukaan paketti voisi käytännössä kahdesta osasta: hallitusohjelmassa jo sovittujen bio- ja kiertotaloushankkeiden varhentamisesta ja kokonaan uusista ratkaisuista.

-Keskustan puheenjohtajan Katri Kulmunin esittämä ilmastorahasto on uusi ratkaisu, joka tulisi ilman muuta sisällyttää tällaiseen kokonaisuuteen. Valtion tulisi sitoutua olemaan osarahoittajana kaikissa niissä investoinneissa, joilla saadaan tehokkaasti vähennettyä päästöjä sekä luotua työpaikkoja uutta tekniikkaa käyttöönottamalla.

Kurvinen tähdentää, että Suomen luonnonvaroja pitää pystyä hyödyntämään kestävällä tavalla myös tulevaisuudessa. Niiden museointi ei ole tästä todellisuudesta.

-Samalla, kun lisäämme kotimaisen uusiutuvan käyttöä, on kaikin tavoin pidettävä huoli luonnon monimuotoisuudesta. Metsäluontoa ei saa peruuttamattomasti köyhdyttää. Siksi vaikutuksia on seurattava tarkasti ennen muuta paikallisesti.

Keskustan eduskuntaryhmän johto: Tautitilanne pidettävä hallinnassa yhteistyöllä - oppositiolle kiitos
Keskustan eduskuntaryhmän johto Antti Kurvinen, Eeva Kalli ja Hanna-Leena Mattila toteaa, että koronaepidemian suhteen ollaan taitekohdassa - eteenpäin tilanteen kokonaishallinnassa mennään yhteistyöllä hallituksen ja opposition kanssa.
26.2.2021 / Uutiset
Matin seurassa Huhtamäen ja Sanoman hallituksen puheenjohtaja Pekka Ala-Pietilä, joka on johtanut myös työ- ja elinkeinoministeriön Kestävän kasvun työryhmää.
25.2.2021 / K-Studio
Keskustan varapj. Petri Honkonen: Kyse on nyt Suomen selviytymisestä - ymmärretäänkö asioiden vakavuus?
Työllisyys ylös, velka hallintaan ja alas, kaikki (jokainen suomalainen ja koko maa) mukana pitäen. Siinä se on: perus- ja pääasioiden programmi Suomelle, sanoo Petri Honkonen.
20.2.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKurvinen Kurikassa: Suomelle uuden ajan ”risupaketti” – päästöt alas ja työtä koko maahan