-Käytän risupaketti-sanaa pystypäin ja tarkoituksella. Päästöjen vähentämisessä tärkeintä on saastuttavien fossiilisten polttoaineiden käytön vähentäminen. Lisäämällä tuntuvasti etenkin kotimaisen uusiutuvan käyttöä niin lämmityksessä kuin liikenteessä, pystytään yhtäältä kirjaimellisesti laittamaan lisää pökköä pesään Suomen päästöjen pienentämisessä ja toisaalta luomaan uusia bio- ja kiertotalouden työpaikkoja koko maahan. Työpaikkoja Suomi nyt tarvitsee.

Kurvisen mukaan paketti voisi käytännössä kahdesta osasta: hallitusohjelmassa jo sovittujen bio- ja kiertotaloushankkeiden varhentamisesta ja kokonaan uusista ratkaisuista.

-Keskustan puheenjohtajan Katri Kulmunin esittämä ilmastorahasto on uusi ratkaisu, joka tulisi ilman muuta sisällyttää tällaiseen kokonaisuuteen. Valtion tulisi sitoutua olemaan osarahoittajana kaikissa niissä investoinneissa, joilla saadaan tehokkaasti vähennettyä päästöjä sekä luotua työpaikkoja uutta tekniikkaa käyttöönottamalla.

Kurvinen tähdentää, että Suomen luonnonvaroja pitää pystyä hyödyntämään kestävällä tavalla myös tulevaisuudessa. Niiden museointi ei ole tästä todellisuudesta.

-Samalla, kun lisäämme kotimaisen uusiutuvan käyttöä, on kaikin tavoin pidettävä huoli luonnon monimuotoisuudesta. Metsäluontoa ei saa peruuttamattomasti köyhdyttää. Siksi vaikutuksia on seurattava tarkasti ennen muuta paikallisesti.

Eeva Kalli: Valtion on vastattava ihmisten tarpeisiin ja edistettävä asumiseen liittyvää valinnanvapautta
"Jokaisen ministeriön tulee tehdä omalla hallinnonalallaan yhteistyössä viranhaltijoiden ja työntekijöiden kanssa selvitys työtehtävistä, jotka voidaan monipaikkaistaa, sanoo Keskustan eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja, kansanedustaja Eeva Kalli.
20.9.2020 / Uutiset
Petri Honkonen: Valkoposkihanhien ampuminen vauhdissa, ammutut hanhet saatava lautaselle
-Kun valkoposkihanhia on nyt alettu nyt ampua, pitää lihakin voida hyödyntää. Ei ole järkevää jättää herkullinen ja ekologinen liha syömättä, sanoo Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja Petri Honkonen.
20.9.2020 / Uutiset
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko: Olemme Suomen myönteisin ja tulevaisuuskoisin puolue
"Keskusta on aina toiminut nimensä mukaisesti sillanrakentajana suomalaisessa politiikassa. Uskon, että sille on nyt tilausta enemmän kuin koskaan. Maltti ja empatia ovat politiikan supervoimia", näin totesi Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko perjantaiaamun poliittisessa linjapuheessaan.
18.9.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKurvinen Kurikassa: Suomelle uuden ajan ”risupaketti” – päästöt alas ja työtä koko maahan