Kurvinen: Suomi tarvitsee tammikuun kihlauksen henkeä, ei luokkasotaa

Antti Kurvinen tiedoitustilaisuudessa. Taustalla keskustan uusi logo ja kuvilla täytetty apila.

Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen varoittaa työ- ja vakavimmillaan jopa yhteiskuntarauhan järkkymisestä, jos etenkin yhteiskunnan vasemmalta ja oikealta laidalta jatketaan vastakkainasettelun rakentelua suomalaiseen työelämään.

-Työpaikkojen turvaamiseksi Suomessa tarvitaan nyt tammikuun kihlauksen henkeä. Ei uuden luokkasodan lietsomista. Se johtaisi sellaiseen kumpujen yöhön, josta tämä maa ei hevillä enää nouse. Nyt pitää asettaa toimeentulostaan huolissaan olevien suomalaisten ja Suomen etu kaiken muun edelle. Niin ainakin Keskusta tekee.

Kurvinen muistuttaa tosiasioista: maassa on yli 300 000 työtöntä työnhakijaa ja moni asia viittaa siihen, että taloudessa pahin on vielä edessä. Samaan aikaan tautitilanne Suomessa osoittaa huononemisen merkkejä.

-Joutuu kysymään, elävätkö nämä riidanhaastelijat samassa todellisuudessa kuin tämä maa ja tämä kansa?

Kurvinen yhtyy Keskustan puheenjohtajan Annika Saarikon näkemykseen, että työntekijät, työnantajat ja kaikki suomalaiset ovat tässä tilanteessa samalla puolella pöytää. Siksi kaikki voimavarat pitäisi yhdessä laittaa työelämän kehittämiseen yhdessä niin, että ihmiset saavat töitä ja Suomen vienti alkaa jälleen vetää.

– En usko korkealentoisiin yhteistyöjulistuksiin. Kyllä tässä kuitenkin jonkinlaista saman, yhteisen pöydän ääreen istumista tarvitaan. Keskusta on siihen osaltaan valmis niin, että työpaikat turvataan. Sitä ihmiset odottavat ja vain se tekee oikeutta Suomelle ja sen tulevaisuudelle.

Keskustan puoluepäivä – SuomiAreena
"Elämänmakuiset ratkaisut uuden normaalin parissa". Mukana keskustelemassa tiede-ja kulttuuriministeri Antti IV Kurvinen, kansanedustaja, ex-huippu-urheilija Hanna Kosonen sekä koronavuonna virtuaalialan yrityksen perustanut yrittäjä Jarno Wuorisalo. Keskustelun loppupuolella seuraamme liittyy myös maa-ja metsätalousministeri Jari Leppä.
12.7.2021 / Uutiset
Keskustan Lohi, Aittakumpu ja Mattila iloitsevat: Tänään tehtiin historiaa!
"Tänään tehtiin historiaa", iloitsivat keskustalaiset sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet, kansanedustajat Markus Lohi, Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila, eduskunnan hyväksyttyä soteuudistuksen lainsäädännön äänin 105-77.
23.6.2021 / Uutiset
Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!
"Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin", Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.
23.6.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKurvinen: Suomi tarvitsee tammikuun kihlauksen henkeä, ei luokkasotaa