Kurvinen: Suomi tarvitsee tammikuun kihlauksen henkeä, ei luokkasotaa

Antti Kurvinen tiedoitustilaisuudessa. Taustalla keskustan uusi logo ja kuvilla täytetty apila.

Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen varoittaa työ- ja vakavimmillaan jopa yhteiskuntarauhan järkkymisestä, jos etenkin yhteiskunnan vasemmalta ja oikealta laidalta jatketaan vastakkainasettelun rakentelua suomalaiseen työelämään.

-Työpaikkojen turvaamiseksi Suomessa tarvitaan nyt tammikuun kihlauksen henkeä. Ei uuden luokkasodan lietsomista. Se johtaisi sellaiseen kumpujen yöhön, josta tämä maa ei hevillä enää nouse. Nyt pitää asettaa toimeentulostaan huolissaan olevien suomalaisten ja Suomen etu kaiken muun edelle. Niin ainakin Keskusta tekee.

Kurvinen muistuttaa tosiasioista: maassa on yli 300 000 työtöntä työnhakijaa ja moni asia viittaa siihen, että taloudessa pahin on vielä edessä. Samaan aikaan tautitilanne Suomessa osoittaa huononemisen merkkejä.

-Joutuu kysymään, elävätkö nämä riidanhaastelijat samassa todellisuudessa kuin tämä maa ja tämä kansa?

Kurvinen yhtyy Keskustan puheenjohtajan Annika Saarikon näkemykseen, että työntekijät, työnantajat ja kaikki suomalaiset ovat tässä tilanteessa samalla puolella pöytää. Siksi kaikki voimavarat pitäisi yhdessä laittaa työelämän kehittämiseen yhdessä niin, että ihmiset saavat töitä ja Suomen vienti alkaa jälleen vetää.

– En usko korkealentoisiin yhteistyöjulistuksiin. Kyllä tässä kuitenkin jonkinlaista saman, yhteisen pöydän ääreen istumista tarvitaan. Keskusta on siihen osaltaan valmis niin, että työpaikat turvataan. Sitä ihmiset odottavat ja vain se tekee oikeutta Suomelle ja sen tulevaisuudelle.

Annikan kanssa on virtuaalinen keskusteluohjelma sivuillani. Pääsiäisen jälkeen saan vieraakseni kaikille tutun juontajan ja toimittajan, Vappu Pimiän. Annikan kanssa -tuokioiden tarkoituksena on tuoda sekä itselleni että teille uusia ajatuksia – hieman päivänpolitiikan keskustelua syvemmältä. Odotan, että pääsemme Vapun kanssa keskustelussamme kevään korvalla muun muassa kotimaisen ruoan ja aivan varmasti myös perhearvojen äärelle!
8.4.2021 / K-Studio
Keskustan Honkonen ja Keskustanuorten Markkanen: Nuoret pois vuokra-asumisen loukusta – jokaiselle nuorelle oikeus omaan asuntoon
Keskustan tavoitteena on, että jokaisella työssäkäyvällä nuorella olisi jatkossa mahdollisuus hankkia oma koti. Honkonen ja Markkanen esittävät, että ASP-järjestelmään tulisi lisätä enemmän joustoja ja osa harkinnasta tulisi jättää pankin tehtäväksi, noudattaen kuitenkin hyvää pankkitapaa. Yksi tapa olisi esimerkiksi poistaa ASP-asuntojen osalta hintarajat kokonaan.
8.4.2021 / Uutiset
Annika Saarikko: EU:n suunta ja kansalaisten toiveet erkaantumassa, tarvitaan parempaa unionia
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko avasi keskustelua EU:n suunnasta ja Suomen EU-linjasta puheessaan Paasikivi-seuran vieraana. Saarikon mukaan kansalaisten huoliin ja esimerkiksi Kiinan haasteeseen EU vastaa parhaiten huolehtimalla oman järjestelmänsä toimivuudesta sekä unionion epäkohtiin tarttumisesta.
6.4.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKurvinen: Suomi tarvitsee tammikuun kihlauksen henkeä, ei luokkasotaa