Kurvinen: Suomi tarvitsee tammikuun kihlauksen henkeä, ei luokkasotaa

Antti Kurvinen tiedoitustilaisuudessa. Taustalla keskustan uusi logo ja kuvilla täytetty apila.

Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen varoittaa työ- ja vakavimmillaan jopa yhteiskuntarauhan järkkymisestä, jos etenkin yhteiskunnan vasemmalta ja oikealta laidalta jatketaan vastakkainasettelun rakentelua suomalaiseen työelämään.

-Työpaikkojen turvaamiseksi Suomessa tarvitaan nyt tammikuun kihlauksen henkeä. Ei uuden luokkasodan lietsomista. Se johtaisi sellaiseen kumpujen yöhön, josta tämä maa ei hevillä enää nouse. Nyt pitää asettaa toimeentulostaan huolissaan olevien suomalaisten ja Suomen etu kaiken muun edelle. Niin ainakin Keskusta tekee.

Kurvinen muistuttaa tosiasioista: maassa on yli 300 000 työtöntä työnhakijaa ja moni asia viittaa siihen, että taloudessa pahin on vielä edessä. Samaan aikaan tautitilanne Suomessa osoittaa huononemisen merkkejä.

-Joutuu kysymään, elävätkö nämä riidanhaastelijat samassa todellisuudessa kuin tämä maa ja tämä kansa?

Kurvinen yhtyy Keskustan puheenjohtajan Annika Saarikon näkemykseen, että työntekijät, työnantajat ja kaikki suomalaiset ovat tässä tilanteessa samalla puolella pöytää. Siksi kaikki voimavarat pitäisi yhdessä laittaa työelämän kehittämiseen yhdessä niin, että ihmiset saavat töitä ja Suomen vienti alkaa jälleen vetää.

– En usko korkealentoisiin yhteistyöjulistuksiin. Kyllä tässä kuitenkin jonkinlaista saman, yhteisen pöydän ääreen istumista tarvitaan. Keskusta on siihen osaltaan valmis niin, että työpaikat turvataan. Sitä ihmiset odottavat ja vain se tekee oikeutta Suomelle ja sen tulevaisuudelle.

Keskustan Pakarinen: Etätyö luo lisätarvetta lähiyrittäjyydelle
Monipaikkaisuudella ja sen etätyön muodolla on suuria vaikutuksia kaupunkiseuduilla, joilla asiantuntijatyön runsas määrä tarkoittaa myös aiempaa suurempaa määrää etätyötä koronan jälkeen. Enemmän kotona tehtävä työ synnyttää uutta kysyntää palveluille lähellä kotia. Lähipalveluiden kysyntä vaikkapa lounasravintoloiden muodossa todennäköisesti kasvaa, kun etätyöt nyt vakiintuvat, Kaupungissa on Keskusta -verkoston vetäjä Riikka Pakarinen linjaa.
15.10.2021 / Uutiset
K-studion vieraaksi saapuu ministeri Antti Kurvinen. Keskustelussa mistä luomme lisää kasvua ja työpaikkoja luoville aloille, korjaamme koronan jälkiä ja pidämme huolta lapsista ja nuorista, kun samaan aikaan veikkauksen rahoitus vähenee.
14.10.2021 / K-Studio
Keskustan Markus Lohi: Kela-korvauksia ei pidä poistaa yksityisestä sairaanhoidosta
Keskustan varapuheenjohtaja, sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj. Markus Lohi ei näe perustetta poistaa yksityisen sairaanhoidon kela-korvauksia. Tärkeää on myös varmistaa monituottajuus ja palveluseteleiden käyttö osana sote-uudistusta, Lohi toteaa.
11.10.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKurvinen: Suomi tarvitsee tammikuun kihlauksen henkeä, ei luokkasotaa