Kurvinen: Suomi tarvitsee tammikuun kihlauksen henkeä ja vahvaa presidenttiä

Antti Kurvinen Oulussa

Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen väläyttää uuden ajan tammikuun kihlausta.

Kurvinen sanoi puheessaan Keskustan puoluekokouksessa Oulussa, että osa Suomen iskukykyä epävarmassa maailmassa on maamme teollisuudesta huolehtiminen.

– Suomi ottaa nyt iskua. Tammikuun kihlauksesta on 80 vuotta. Kriisioloissa työnantajat ja ay-liike löivät kättä. Teollisuutemme tarvitsee nyt tammikuun kihlauksen henkeä.

Kurvisen mukaan Suomi tarvitsee kovina aikoina myös presidenttiä. Kurvinen pitää tärkeänä, että Suomella on riittävin valtaoikeuksin toimiva presidentti myös tulevaisuudessa.

– Meillä on nyt iskunkestävä ja iskukykyinen tasavallan presidentti. Keskustan tulee huolehtia, että näin on myös jatkossa.

Itsesäälin aika on ohi

Kurvinen puuttui puheessaan myös Keskustan omaan tilanteeseen. Hänen mukaansa itsesäälin aika on ohi. Kurvinen kannusti puoluekokousedustajia palaamaan hetkeen, jolloin heistä tuli keskustalaisia:

– Silloin tiedät, että Keskusta on paljon enemmän kuin hallituksessa olo tai olemattomuus, paljon enemmän kuin se, kuka on puolueen puheenjohtaja, Kurvinen sanoi puoluekokousedustajille.

Kurvisen mielestä nyt pitää lopettaa gallupien perässä juoksentelu ja keskinäinen riitely. Hän varoitti, että kuoleman pelossa ei pidä tehdä poliittista itsemurhaa.

– Kääntäkää lippalakit suoraan. Suoristakaa essut. Laittakaa kunniamerkit rintaan. Sillä Keskusta nousee, Kurvinen valoi henkeä puoluekokousedustajiin.

Keskustan puoluepäivä – SuomiAreena
"Elämänmakuiset ratkaisut uuden normaalin parissa". Mukana keskustelemassa tiede-ja kulttuuriministeri Antti IV Kurvinen, kansanedustaja, ex-huippu-urheilija Hanna Kosonen sekä koronavuonna virtuaalialan yrityksen perustanut yrittäjä Jarno Wuorisalo. Keskustelun loppupuolella seuraamme liittyy myös maa-ja metsätalousministeri Jari Leppä.
12.7.2021 / Uutiset
Keskustan Lohi, Aittakumpu ja Mattila iloitsevat: Tänään tehtiin historiaa!
"Tänään tehtiin historiaa", iloitsivat keskustalaiset sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet, kansanedustajat Markus Lohi, Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila, eduskunnan hyväksyttyä soteuudistuksen lainsäädännön äänin 105-77.
23.6.2021 / Uutiset
Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!
"Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin", Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.
23.6.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKurvinen: Suomi tarvitsee tammikuun kihlauksen henkeä ja vahvaa presidenttiä