Antti Kurvisen mukaan Helsinki-Vantaan ongelmat ovat kestämättömiä

Antti Kurvinen tiedoitustilaisuudessa. Taustalla keskustan uusi logo ja kuvilla täytetty apila.

Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen pitää vakavina julkisuudessa olevia ja ihmisiltä suoraan tulevia tietoja, joiden mukaan koronaviruksen torjunta ei edelleenkään suju asianmukaisella tavalla Helsinki-Vantaan lentoasemalla.

– Asiat on kerta kaikkiaan laitettava kuntoon. Eri viranomaisten ja hallinnon toimijoiden yhteistyön on sujuttava saumattomasti ja tiedon kuljettava puolin ja toisin niin Helsinki-Vantaalla kuin Suomen lentokentillä ja satamissa ylipäätään.

– Lentokenttien ja satamien pitävyydellä maailman jälleen huononevassa tautitilanteessa on suora yhteys siihen, että emme joudu Suomessa uudelleen menemään yhteiskunnan sulkemiseen. Sillä olisi monenlaisia vakavia seurauksia, Kurvinen sanoo.

Kurvinen uskoo Helsinki-Vantaalla käytännön työtä tekevien varmasti yrittävän parhaansa. Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtajan mukaan korjaus on tehtävä nimenomaan yläpäässä eli ministeriöissä ja keskushallinnossa.

– Maailmalta löytyy taatusti esimerkkejä siitä, miten koronavirusta torjutaan vaikuttavalla yhteistyöllä lentokentillä ja satamissa. Toivon vastuullisten ministeriöiden käyvän nämä nopeasti läpi. Ministeriöiden väliset tsaarinaikaiset raja-aidat eivät saa olla esteenä huolenpidolle ihmisten terveydestä ja turvallisuudesta, Kurvinen tähdentää.

Kurvinen sanoo Helsinki-Vantaan ongelmien osoittavan osaltaan Suomen kriisijohtamisen uudistamisen tarpeen. Kurvinen puhui kriisijohtamisen uudistamisesta ja Suomen iskunkestävyyden parantamisesta Keskustan eduskuntaryhmän kokouksessa Hämeenlinnassa viime viikolla: https://keskusta.fi/ajankohtaista/uutiset/antti-kurvinen-hameenlinnassa-me-olemmeiskunkestava-porukka-suomi-on-iskunkestava/

Annika Saarikko: Päästövähennyksiä ei voi tehdä autoilijoita kurittamalla
Keskustan reunaehto tuleville päätöksille on, että päästövähennyksiä ei tehdä autoilijoita kurittamalla, keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko sanoo.
1.3.2021 / Uutiset
Keskustan eduskuntaryhmän johto: Tautitilanne pidettävä hallinnassa yhteistyöllä - oppositiolle kiitos
Keskustan eduskuntaryhmän johto Antti Kurvinen, Eeva Kalli ja Hanna-Leena Mattila toteaa, että koronaepidemian suhteen ollaan taitekohdassa - eteenpäin tilanteen kokonaishallinnassa mennään yhteistyöllä hallituksen ja opposition kanssa.
26.2.2021 / Uutiset
Matin seurassa Huhtamäen ja Sanoman hallituksen puheenjohtaja Pekka Ala-Pietilä, joka on johtanut myös työ- ja elinkeinoministeriön Kestävän kasvun työryhmää.
25.2.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetAntti Kurvisen mukaan Helsinki-Vantaan ongelmat ovat kestämättömiä