Antti Kurvisen mukaan Helsinki-Vantaan ongelmat ovat kestämättömiä

Antti Kurvinen tiedoitustilaisuudessa. Taustalla keskustan uusi logo ja kuvilla täytetty apila.

Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen pitää vakavina julkisuudessa olevia ja ihmisiltä suoraan tulevia tietoja, joiden mukaan koronaviruksen torjunta ei edelleenkään suju asianmukaisella tavalla Helsinki-Vantaan lentoasemalla.

– Asiat on kerta kaikkiaan laitettava kuntoon. Eri viranomaisten ja hallinnon toimijoiden yhteistyön on sujuttava saumattomasti ja tiedon kuljettava puolin ja toisin niin Helsinki-Vantaalla kuin Suomen lentokentillä ja satamissa ylipäätään.

– Lentokenttien ja satamien pitävyydellä maailman jälleen huononevassa tautitilanteessa on suora yhteys siihen, että emme joudu Suomessa uudelleen menemään yhteiskunnan sulkemiseen. Sillä olisi monenlaisia vakavia seurauksia, Kurvinen sanoo.

Kurvinen uskoo Helsinki-Vantaalla käytännön työtä tekevien varmasti yrittävän parhaansa. Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtajan mukaan korjaus on tehtävä nimenomaan yläpäässä eli ministeriöissä ja keskushallinnossa.

– Maailmalta löytyy taatusti esimerkkejä siitä, miten koronavirusta torjutaan vaikuttavalla yhteistyöllä lentokentillä ja satamissa. Toivon vastuullisten ministeriöiden käyvän nämä nopeasti läpi. Ministeriöiden väliset tsaarinaikaiset raja-aidat eivät saa olla esteenä huolenpidolle ihmisten terveydestä ja turvallisuudesta, Kurvinen tähdentää.

Kurvinen sanoo Helsinki-Vantaan ongelmien osoittavan osaltaan Suomen kriisijohtamisen uudistamisen tarpeen. Kurvinen puhui kriisijohtamisen uudistamisesta ja Suomen iskunkestävyyden parantamisesta Keskustan eduskuntaryhmän kokouksessa Hämeenlinnassa viime viikolla: https://keskusta.fi/ajankohtaista/uutiset/antti-kurvinen-hameenlinnassa-me-olemmeiskunkestava-porukka-suomi-on-iskunkestava/

Keskustan puoluevaltuuston puheenjohtajaksi on valittu Liina Tiusanen
Puoluevaltuusto valitsee syyskokouksensa aluksi puheenjohtajan ja kaksi varapuheenjohtajaa.
28.11.2020 / Uutiset
Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan puoluevaltuustossa 28.11.2020
Olen valinnut puheenvuorooni kolme tulevaisuuden isoa asiaa. Keskustelun kautta pureskelemme tänään varmasti montaa muutakin politiikan ruisleipä-asiaa. Tänään puhun koko maan kehittämisestä ja monipaikkaisesta Suomesta sekä sivistyksestä. Ja tietenkin kunnista ja vaaleista. Katson lähelle ja katson kauemmas.
28.11.2020 / Uutiset
Puoluevaltuuston kokous 28.11.2020, päivä 1
28.11.2020 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetAntti Kurvisen mukaan Helsinki-Vantaan ongelmat ovat kestämättömiä