Antti Kurvisen mukaan Helsinki-Vantaan ongelmat ovat kestämättömiä

Antti Kurvinen tiedoitustilaisuudessa. Taustalla keskustan uusi logo ja kuvilla täytetty apila.

Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen pitää vakavina julkisuudessa olevia ja ihmisiltä suoraan tulevia tietoja, joiden mukaan koronaviruksen torjunta ei edelleenkään suju asianmukaisella tavalla Helsinki-Vantaan lentoasemalla.

– Asiat on kerta kaikkiaan laitettava kuntoon. Eri viranomaisten ja hallinnon toimijoiden yhteistyön on sujuttava saumattomasti ja tiedon kuljettava puolin ja toisin niin Helsinki-Vantaalla kuin Suomen lentokentillä ja satamissa ylipäätään.

– Lentokenttien ja satamien pitävyydellä maailman jälleen huononevassa tautitilanteessa on suora yhteys siihen, että emme joudu Suomessa uudelleen menemään yhteiskunnan sulkemiseen. Sillä olisi monenlaisia vakavia seurauksia, Kurvinen sanoo.

Kurvinen uskoo Helsinki-Vantaalla käytännön työtä tekevien varmasti yrittävän parhaansa. Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtajan mukaan korjaus on tehtävä nimenomaan yläpäässä eli ministeriöissä ja keskushallinnossa.

– Maailmalta löytyy taatusti esimerkkejä siitä, miten koronavirusta torjutaan vaikuttavalla yhteistyöllä lentokentillä ja satamissa. Toivon vastuullisten ministeriöiden käyvän nämä nopeasti läpi. Ministeriöiden väliset tsaarinaikaiset raja-aidat eivät saa olla esteenä huolenpidolle ihmisten terveydestä ja turvallisuudesta, Kurvinen tähdentää.

Kurvinen sanoo Helsinki-Vantaan ongelmien osoittavan osaltaan Suomen kriisijohtamisen uudistamisen tarpeen. Kurvinen puhui kriisijohtamisen uudistamisesta ja Suomen iskunkestävyyden parantamisesta Keskustan eduskuntaryhmän kokouksessa Hämeenlinnassa viime viikolla: https://keskusta.fi/ajankohtaista/uutiset/antti-kurvinen-hameenlinnassa-me-olemmeiskunkestava-porukka-suomi-on-iskunkestava/

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetAntti Kurvisen mukaan Helsinki-Vantaan ongelmat ovat kestämättömiä